מגיפת הקורונה הביאה שינויים חסרי תקדים בחיי היומיום שלנו, כולל הדרך בה אנו נוסעים. עם יישום הגבלות הריחוק חברתי, רבים נאלצו לעבוד מהבית, להשתתף בפגישות באופן וירטואלי ולהגביל מפגשי פנים אל פנים עם אחרים. הדבר הוביל לירידה משמעותית במספר הנוסעים היומי ובשימוש במערכות התחבורה הציבורית.
עם זאת, ככל שהמגיפה שככה, נראה שחלק מהשינויים בדפוסי ההתנהגות נשארו. במשך שנים נערכו מחקרים לגבי התחבורה בעולם ודפוסי ההתנהגות בדרכים. בין אם מדובר בתכנון כבישים או תחבורה ציבורית, העומס העיקרי על המערכת היה תמיד התנועה של היוממים - אותם אנשים שנוסעים לעבודה בבוקר בכל יום וחוזרים הביתה בערב בכל יום. בשנת 2020, עם פרוץ המגפה,
העולם כולו קפץ בשנה אחת למקום בו התחזיות היו לעוד 20 שנה, עם ירידת המגיפה נראה שחלק מהשפעותיה נשארו איתנו. מחקר של יחידת המחקר ברשות הארצית לתחבורה ציבורית מעלה כי ישנו סיכוי ש"דפוסי ההתנהגות בתחבורה השתנו לתמיד ואת ספרי הלימוד צריך לכתוב מחדש". לקראת סוף 2022, ניתן לראות כי מספרי הנסיעות בתחבורה הציבורית חוזרים לרמתם של לפני הקורונה.