X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
קצבוי. "זה רק להכביד"
שיפוט מהיר / עידית קצבוי
"כאן לא צריך נימוקים"
הוט מובייל טרטרה ללא כל צורך נכה שרצה לבטל עסקה לאחר שקיבל מכשיר תקול. היא חטפה על הראש מהשופטת עידית קצבו, אשר הגיעה לדיון כאשר היא בקיאה בכל פרט

השופטת: עידית קצבוי, בית משפט השלום בתל אביב
המועד: יום ראשון, 23.4.2023, שעה 09:00
הנושא: תביעות קטנות
לפני שהשופטת עידית קצבוי יכולה לגשת לדיוני התביעות הקטנות התופסים את רוב יומנה, יש לה תיק אזרחי מהיר. התובע בתביעה הקטנה הראשונה, הנשען על קביים, מבקש להקדים אותו מאחר שיש לו פטור מהתור. "זה יהיה קצר, נשמע אותם ונעבור אליך", משיבה קצבוי.
"כן, רבותי, אתם רוצים לעדכן אותי במשהו?", היא פונה לבאי-כוח הצדדים התיק האזרחי. בא-כוח התובע מבקש לקבוע להוכחות. "למה צריך לחקור את הרופא?", היא שואלת אותו. "יש לנו [לעדות] רק את התובע עצמו, אז מאחר שיש לנו כאן עניין פסיכיאטרי, אני לא רואה סיבה לפצל את העניין". היא קובעת מועד לדיון, מורה למזכירות להזמין הקלטה ואכן מסיימת בתוך פחות מחמש דקות.
"לא מצליחה להבין את ההיגיון"
התביעה הקטנה היא נגד הוט מובייל, קצבוי מוודאת שבאת כוח החברה היא עובדת בה ולא עורכת דין ופונה לתובע: "אני מבינה שאדוני מתקשה לקום. בדרך כלל עומדים כאן, אבל אדוני יישב. גבירתי יכולה לשבת בינתיים", אומרת קצבוי לנציגת הוט ונכנסת ישר לעניין:
"אני אתחיל מהסוף. אני מבינה ששולם לאדוני סכום הקנייה של הטלפון". התובע: "את מבינה לא נכון. שילמו בשלושה תשלומים ועד עכשיו קיבלתי רק שניים". קצבוי: "ואיך אתה שילמת?". התובע: "בתשלומים". קצבוי: "אז על מה אנחנו מדברים? על ההפרש שעומד על 241 שקלים?". התובע: "והנזקים שנגרמו לי כתוצאה מהסחבת".
התובע מבקש להגיב סעיף-סעיף על כתב ההגנה. קצבוי: "אני אתן לאדוני, אדוני יוכל לטעון. אבל אני אנסה למקד את הדיון, כי בסופו של יום אנחנו צריכים לצאת עם תוצאה כספית. קראתי את כתב ההגנה וגם לי יש שאלות לבאת כוח הנתבעת ואז אדוני יוכל להגיב". לנציגת הוט יהיו כעת כמה וכמה דקות בלתי נעימות.
"למה שולם לו רק לאחר הגשת התביעה?" - כי הוא היה צריך להציג תעודת נכה. "למה? לא מצליחה להבין את ההיגיון. מה הקשר לתעודת הנכות הרי המוצר היה פגום. השעון הגיע הרבה אחרי שהוא ביטל את העסקה. למה אדם שקיבל שעון תקול, לא עובד, נדרש להגיע למרכז השירות כאשר השעון כבר אצלכם? הוא לא צריך להחזיר משהו ולהודיע על ביטול העסקה".
עליו לחתום על מסמכים, משיבה נציגת הוט. "לבטל את העסקה הא צריך להגיע אליכם ולקנות אפשר בטלפון? אני לא מצליחה להבין את ההיגיון. יכול להיות שאני לא מבינה. אם קיבלתי מוצר פגום, את יודעת בשלב הזה שהוא פגום והמוצר החדש לא נלקח. הזמנתי שעון, השעון היה שבור, אז מה אם פתחתי אותו? זה ביטול תמורה. לא נתתם לי את מה שביקשתי, נורא פשוט.
"ואם הוא לא נכה - לא מחליפים? לא ברור לי למה אדם עם תעודת נכה צריך להיות מתוזז פעמיים למרכז שירות לבטל עסקה שעשה בשתי שניות. זה רק [נועד] להכביד. אני לא מצליחה להבין את ההיתפסות לתעודת נכה, למה מה שאין לו תעודת נכה לא מקבל יחס כזה.
"אני שמה את תעודת הנכה בצד. הוא לא רוצה להגיע. הוא קיבל מוצר פגום, והוא אומר: תודה רבה, שלום, להתראות. אחרי זמן מה, כשלא חזרו אליו, הוא אמר: גמרתי איתכם. אז צריך למשוך אותו?". קצבוי קצבוית מרימה את קולה וניכר שההתנהגות של הוט פשוט מרגיזה אותה. היא מאפשרת לתובע לשאול ולדבר עם נציגת הוט, ואז יש לה הצעה מעשית.
"זה לא מה שנהוג לתת"
"מה שאני מציעה בהקשר הזה, מאחר שהסכום הארי הוחזר ומוחזר, וממילא בפסק דין אני לא יכולה לתת חיוב של פחות מ-30 יום [ועד אז יבוצע התשלום השלישי], אני מציעה להשאיר לי במסגרת 79א. גבירתי בוודאי יודעת, אני אסביר לאדוני. יש לי סמכות לתת פסק דין על דרך הפשרה בלי נימוקים.
"כאן לא צריך נימוקים, הדברים די ברורים. יש 241 שקל ויש סכום על עוגמת נפש. אני כבר אומרת לאדוני שהסכום שהוא ביקש, 6,000 שקל, זה לא מה שנהוג לתת. בסופו של דבר אני דנה בתביעות כספיות ולא בפיצויים עונשיים, ולכן הסכום יהיה נמוך יותר וישקלל את זה".
נציגת הוט אומרת שתסכים בתנאי שקצבויבוי תתחום מראש את גבולות הסכום. קצבוי משיבה: "גבירתי שמעה את הדברים. זה לא יהיה בתחום האלפים [שנתבעו]". התובע רוצה להגיב ומקריא מתוך תשובתו לכתב ההגנה; זה אומנם לא נחוץ, אך קצבוי נותנת לו את יומו בבית המשפט.
התובע מספר עד כמה היה לו קשה להגיע למרכז השירות של הוט ואומר שהמשמעות הייתה סבל פיזי של שעות רבות לאחר מכן. קצבוי מקשיבה באמפטיה בעוד הוא מסביר מדוע ביקש פיצוי ניכר: "אני בכיתי, שחררו אותי מזה. אני מסכים להשאיר את הנושא בידייך ומבקש פיצוי הוגן".
נציגת הוט נזכרת כעת להתנצל בשפה רפה ואומרת שניסתה לייתר את ההליך. קצבוי מגיבה: "אני מעבירה פה כבר הרבה פעמים מסרים בנושא הזה. זו לא דרך להתנהל. אי-אפשר לקחת מאנשים עסקה בטלפון בשתיים וחצי דקות, ואחר כך כדי לבטל להעביר אותם שבעה מדורי גיהנום. אני לא מדברת בנסיבות של האדון [הנכה], שלא צריך לפעול לפי הפרוטוקול ואני לא יודעת אם הפרוטוקול יכול לעמוד.
"יינתן פסק דין בסמוך לאחר הדיון. אני רוצה לחשוב על זה ולקרוא שוב את הדברים, לא על רגל אחת. תודה רבה לכם. תרגיש טוב, אדוני". נספר לקוראים, כי קצבוי פסקה פיצוי של 1,100 שקל.
השורה התחתונה:
השורה התחתונה: עם כוכבית, כי המדור ראה למעשה רק דיון אחד (בתיק הבא הסבירה קצבוי לתובעת שהסמכות העניינית היא לבית הדין לעבודה, ולכן עליה למחוק את התביעה הקטנה ולהגיש שם). קצבוי מוכנה היטב, בקיאה בפרטים ואינה מסתירה את מורת רוחה המוצדקת מההתנהגות הפסולה של הוט מובייל. ניהול נאה של ההליך, אם כי הוא היה קל מאוד.
יעילות: 9.
מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  23/05/2023   |   עודכן:  23/05/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"כאן לא צריך נימוקים"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נורמות של התנהגות
ירושלמית  |  23/05/23 10:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שיפוט מהיר
איתמר לוין
סבלנות רבה ואנושיות מרשימה מאפיינים את השופט טארק חסנין. לעיתים הוא סבלני וסובלני קצת יותר מדי, אך הרושם הכללי הוא חיובי מאוד
איתמר לוין
השופט אפרים צ'יזיק בקיא יותר מן הצדדים בהליכי חדלות הפרעון המתנהלים לפניו. הכנה מצוינת ותשומת לב לכל פרט מאפשרות לו להתקדם במהירות, ביעילות ובצורה נבונה ומאוזנת
איתמר לוין
השופט ישראל פת בקיא בפרטים ומוכן היטב, אנושי מאוד ורוצה לסייע לצדדים. אלא שהדברים באים על חשבון היעילות ואף מובילים אותו לאבד שליטה על עורכי דין המתנהגים בצורה חסרת כבוד זה כלפי זה וגם כלפי פת עצמו
איתמר לוין
השופטת זוהר דיבון-סגל נתקלת בבעיות הקבועות של דיונים פליליים, וכאשר היא יכולה לבצע את מלאכתה – הדבר נעשה תוך הקפדה מרשימה ויעילה על הפרטים, לצד תודעת שירות כלפי מי שלא ממש מתמצאים במתרחש
איתמר לוין
חצי שעה, שעה וחצי - זה הזמן שנדרש לסניגורים להגיע לאולמו של השופט ציון סהראי בעוד דיוני המעצרים נמצאים בעיצומם. זוהי תופעה פסולה, הפוגעת בעיקר בעצורים המוחזקים בתנאים קשים    סהראי מפגין יעילות, בקיאות בפרטים וניהול נאה של הדיונים - ככל שהוא מצליח לקיים כאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il