X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הבורר, עו"ד מלכיאל בלס. בחר מדגם של 8 מקרים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]
בוררות סודית בין קופ"ח כללית ובתי חולים לבריאות הנפש
שירותי בריאות כללית סירבה לשלם הוצאות אשפוז של מטופלים בין יולי 2015 לדצמבר 2017 בטענה כי בתי החולים שימשו עבורם רק 'קורת גג' או 'דיור ומלונאות' מטעמים סוציאליים וללא הצדקה רפואית News1 חושף פרטים מהליך הגישור הסודי שמנהלים הצדדים

שירותי בריאות כללית מנהלת בימים אלה הליך בוררות סודי מול בתי חולים לבריאות הנפש לאחר שסירבה לממן שהות של מטופלים בבית החולים, בטענה כי לא הייתה לה הצדקה רפואית אלא רק סוציאלית, וכי בתי החולים שימשו עבור אותם מטופלים 'קורת גג' או 'דיור ומלונאות' בלבד.
הבוררות המדוברת, המתנהלת כבר יותר משנה בפני המשנה לשעבר ליועמ"ש עו"ד מלכיאל בלס, עוסקת באישפוזים שבוצעו בין יולי 2015 לדצמבר 2017. עלות חלק מן האישפוזים הייתה גבוהה מחצי מיליון שקלים לאדם. לטענת שירותי בריאות כללית לא הייתה להם הצדקה רפואית, אלא הם בוצעו משום שראוי היה להעביר את המטופלים הללו מבתי החולים למסגרות המשך. לטענתה, היא לא אמורה להינזק כלכלית מן העובדה שהמדינה לא דאגה להקים לשיטתה מסגרות המשך כנדרש. לטענת שירותי בריאות כללית, התפקיד של בתי החולים לבריאות הנפש היא לטפל בחולים אקוטיים בלבד.
לפני שנה, ב-22 באוגוסט, החליט עו"ד בלס כי יבחן במסגרת מדגם מספר ערעורים מתוך כלל ערעורי שירותי בריאות כללית. מתוך כלל הערעורים נבחר מקרה אחד של אשפוז מטופל שעלה יותר מחצי מיליון שקל, ו-7 מקרים של מטופלים שעלות אשפוזם הייתה קטנה יותר מחצי מיליון שקל.
בהליך הבוררות הוגשה חוות דעת של ד"ר שרה חברון, סגנית מנהל המרכז לבריאות הנפש מעלה הכרמל (טירת הכרמל), ובו ציינה כי בית החולים כופר בעמדת שירותי בריאות כללית שלפיה לא הייתה הצדקה רפואית לאשפוזים וכי היא שוללת את עמדת הכללית שלפיה תפקידם של בתי החולים הוא לטפל רק בחולים אקוטיים.
"אני שוללת עמדה זו מכל וכל - בניגוד לטענות הכללית כי תפקיד בית החולים הינו לטיפול במקרים אקוטיים בלבד", כתבה והעירה כי כלל לא ברור למה מתכוונת הכללית בכך. "תפקידם של בתי החולים לבריאות הנפש לטפל הן בחולים אקוטיים והן בחולים ממושכים הנזקקים לאשפוז פסיכיאטרי, ומשך הזמן הנדרש לטיפול אינו הקבוע", ציינה.
בשירותי בריאות כללית אישרו את קיום הליך הבוררות שנחשף ב-News1 וציינו כי אין באפשרותם להתייחס לגופו של הליך. "אנו נמצאים בעיצומו של הליך בוררות המתנהל מול חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות. על-מנת שלא לפגוע בהליך אנו מנועים מלהתייחס לגופם של דברים", נכתב בתגובת שירותי בריאות כללית. עוד נכתב: "אנו פועלים בהתאם לנהלי משרד הבריאות וחוק ביטוח בריאות ממלכתי המחייבים אותנו לספק שירותי בריאות ולוודא כי במהלך האישפוז יינתן הטיפול הרפואי הטוב ביותר. מטרת ההליך להבטיח כי כללית לא נושאת בהוצאות אחרות וזאת בשל העדר מסגרות המשך שמחובת המדינה לספק אותן".

תאריך:  27/08/2023   |   עודכן:  27/08/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בוררות סודית בין קופ"ח כללית ובתי חולים לבריאות הנפש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארקדי מיל-מן, בת-חן דרויאן-פלדמן
רוסיה נכנסה למלחמה באוקראינה בעיצומו של משבר דמוגרפי חריף, עם ילודה נמוכה ותמותה גבוהה. האבידות והבריחה מהמדינה החמירו אותו עוד יותר
אודי דקל, יואל גוז'נסקי
ריאד תעמוד על צעדים ישראלים ממשיים לקראת פתרון שתי המדינות ועל שינוי משמעותי במדיניותה של הממשלה הנוכחית בירושלים
איתמר לוין
בעוד מידאס הפך לזהב כל דבר בו נגע, הממשלה ה-37 זורעת הרס בכל אשר תלך. במבט כלל-לאומי, התוצאה היא התקרבות לקריסת מערכות העלולה לאיים על קיומה של המדינה
אורי דליצקי
המדריך הבטוח לשמירה על הנכדים    לצד כל היתרונות, צריך לזכור שעברו שנים מאז סבא וסבתא עסקו בגידול ילדים, לכן חשוב תמיד לרענן את הנחיות הבטיחות בהתאם לגיל הנכדים
איתמר לוין
כיצד מגיבים הממשלה ובכיריה כאשר בתוך 12 שעות יהודייה נרצחת בפיגוע וערבי נרצח על-רקע פלילי? כמה זמן הקדישה הממשלה ה-37 ל-155 הנרצחים הערבים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il