X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
גדי להב חושב שאם הגענו למצב בו מקס שפקס המדושן והמגלומן הוא זה שמושך בחוטים, מגלגל הדחות והסטאר האמיתי בעונת הנו-סטארס הזו, אולי כדאי שנדיח את עצמנו מהמזרח התיכון
▪  ▪  ▪
שפקס. ההצלחה שלו היא תעודת עניות לאולסטארס [צילום: עכבר העיר]

גולשים יקרים, ודאי שמתם לב לשמה של העונה הזו של הישרדות, שלא נקראה, ככל עונה, על שם המקום האקזוטי בו היא התרחשה - אלא התהדרה בכינוי "הישרדות אולסטארס". "אוהדים מול שורדים". ובבחירת השם הזה חבוי - אם כי באופן די גלוי יש לציין - מסר. שלא לומר, הבטחה: שמשתתפי העונה האלו הם המעולים שבמעולים. הטופ שבטופ. הבסט אוף דה בסט.
ובכן, אם אלו בחורינו המצויינים ביותר - המצב חמור. וכשאני אומר את זה, אני לא מדבר ספציפית על הישרדות. אני מדבר כללית, על מדינת ישראל. כיוון שאם מצעד האיוולת שמוקרן על המסך פעמיים בשבוע הוא מדד לרמת התחכום בישראל - אפילו אם לא מדובר בשכבת התחכום העליונה. אפילו אם זה הממוצע! - הרי שאין מנוס מלהודות שלישראל אין את היכולת והמשאבים האסטרטגיים כדי לנצח במועצת השבט של המזרח התיכון. אם זה המצב, מומלץ לבדוק מה מציע אי הגלות.
חוסר-התחכום הזה הוצג לראווה בצורה יוצאת-דופן במשימת הווטו, בה היו צריכים המתמודדים למעשה, כל אחד בתורו, לעלוב באנשים בשבט ולהוציא אותם מהמשחק. מדובר במצב קלאסי בו תבוסתך היא נצחונך. ככל שתהיה פחות במשחק - כך תטנף פחות ותסתכסך פחות עם אחרים. אבל זה לא היה ברור לבשבקין, מירית ומעיין. בכישרון מרשים הם הצליחו להסתכסך עם חצי שבט, לגרום להם להבין שסדר ההעפה מהמשימה הוא למעשה סדר ההדחה, ולעלוב פעם אחר פעם בקפון, איש הידוע במזגו הנוח, בהסתכלות אירונית על הדברים ובהיעדר מוחלט של יצר נקם.
לאור חשיפת הטריו ניתן היה לצפות למהלך מהיר של כל מי שלא נמצא בשתי השלישיות (בשבקין-מירית-מעיין, שפקס-לידר-שרון). אבל מזלם של שלושת המוסקטרים הוא שמולם התייצבו חדלי אישים גדולים יותר, שלא השכילו לנצל את ההזדמנות.
הראשון הוא כמובן גיא, שמתמזג היטב עם חסרי החוליות בחוף. האיש הוא בדיחה שנמאס כבר לספר. עבורו אסטרטגיה היא ליהוג למצלמה. אחרי הזובור שהעביר אותו שפקס הוא באמת גם גורש מהעיר, גם אכל את הדגים המסריחים וגם קיבל מלקות.
קפון (ואולי גם אביגיל, שאיננו יודעים איך הצביעה) הצביע לגיא מתוך מחשבה להמתין להזדמנות הבאה. הוא חושב ששתי השלישיות ייצאו לבסוף זו נגד זו, והוא יוכל לנצל זאת. הבעיה שהוא לא מבין שבמצבו, ללא בני ברית באמת, הכי טוב לו לטרוף את הקלפים כמה שיותר מהר.
גם דן, כמו בכל העונה, חד בערך כמו כפית. הוא האשם העיקרי לכך שהגיע לעמדת נחיתות כזו. הוא גם לא מצליח לנצל את ההזדמנות, ולפעור את הסדק שנוצר במשימת הווטו. אבל האכזבה הגדולה ביותר היא מהסטייט אוף מיינד שלו, כמו כשהוא אומר על שפקס: "בחיים שלי לא קרה לי שמישהו שיקר לי ככה בפנים". מה אתה סח! ממנו לא ציפינו לשחק "אמת או חובה".
הרגש שולט ביותר מדי שחקנים, אבל אין ספק שהיהלום הנוצץ ביותר הוא לבה השוטט, הכמה, הענוג של העלמה שרון. דן ושרון הם רומיאו ויוליה. הם באים ממשפחות יריבות, והתאהבו במבט ראשון. הם נפגשים בנשף מסיכות. היא נשבעת לו אמונים באי הגלות. ואף שטיבלט, הוא שפקס, מזמין את רומיאו לדו קרב - הוא הורג לבסוף את מרקוציו, גיא. אולם אל לה לשרון להתבלבל - סופו של רומיאו קרב. וגורלה שלה קשור בגורלו.
הדבר העצוב ביותר בפרק הזה, הנקודה הכואבת ביותר - היא העובדה שמי שמקבל את מלוא השבחים הוא מקס שפקס. אין מנוס מלהודות שהוא מושך בחוטים וקובע גורלות. וכיוון שהוא עושה זאת בצורה כה גלויה, כיוון שהוא חושב להתפקע מעודף שביעות עצמית מופגן, כיוון שהוא מונע משילוב מבהיל של מגלומניה, יצר נקם ושתלטנות שמזמן היו צריכים לגרום לכולם לרצות לחסלו, כי החמאה מרוחה לו על המצח והוא שוכב באמצע הצהריים על חוף הים. כיוון שכל אלו - ההצלחה שלו היא בעיקר תעודת עניות לאולסטארס.
במבט קדימה, בשבט של עשרה אנשים יש שתי שלישיות מאוגדות. לכאורה, יש להן רוב כמעט לכל מצב. אבל שתי שלישיות בשבט של עשרה אנשים הוא מתכון נפיץ לעימות. מתישהו הן יפנו זו נגד זו. כי זה טבעו של האדם:
"שתי משפחות שהשתדכו, כל אחת מהן דרכה להתנשא על חשבון האחרת, או לראות את עצמה מיוחסת יותר. שתי ערים קרובות הן גם יריבות צרות עין זו לזו, ותושבי כל גליל קטם נוהגים לבוז לתושבי הגליל שבשכנותם".
זיגמונד פרויד, פסיכולוגיה של ההמון ואנאליזה של האני.

פורסם במקור: אתר עכבר העיר
תאריך:  21/07/2010   |   עודכן:  21/07/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הישרדות: שפקס הצליח, כולנו נכשלנו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמנון לורד
התמיכה של יהודי ארצות הברית באובמה צנחה מ-78 אחוז - שיעור התמיכה העצום שאובמה קיבל ביום הבחירות מהיהודים - ל-42 אחוז. זה לא קרה בגלל ביטוח הבריאות, ואפילו לא בגלל דליפת הנפט במפרץ מקסיקו
אבינדב ויתקון
שמונה חודשים לאחר מינויו לראשות מנהלת 'תנופה' (סל"ע לשעבר), בנצי ליברמן לא מתחרט. לא על מדיניות מועצת יש"ע בזמן המאבק נגד העקירה ("מה שהיה בכפר מימון היה הגבול בין מחאה למלחמת אחים"), ולא על הסכמתו לשבת על כיסאו של יונתן בשיא ("כמה שחששתי, בסוף אפילו פרצוף אחד לא החמיצו לי"). מבחינתו, המשימה העיקרית היא אחת: הקמת יישובי הקבע עד סוף 2011
עמיאל אונגר
ממשל אובמה מבקש לבטל את חוקי ההגירה הנוקשים שהונהגו במדינת אריזונה. מושלת המדינה בתגובה: הנשיא מפגין חוסר אונים. אנו אלו ששומרים על הגבול לטובת ארה"ב כולה
סופיה רון-מוריה
במסיבת העיתונאים, לאחר זיכויו החלקי, אמר צחי הנגבי כי אינו מעוניין להתמודד על ראשות קדימה. במילים אחרות: אל תרדפו אותי. אל תקבעו לי קלון ואל תערערו על הזיכוי. איני מסוכן. אני לא הולך להיות ראש ממשלה, רק שר. מה יעשה הנגבי אחר הפסיקה על הקלון? הכול פתוח
זיו יצחקי
זיו יצחקי חושב שגם אם שטח הכביש שהקיפו אורלי וגיא במצלמות למשך החודש הקרוב יהיה חף מתאונות, זה לא יוכיח שום דבר חוץ מזה שעם ישראל הצבוע מתנהג בהתאם רק כשמצלמים אותו    ביקורת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il