X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: יח"צ]
מסורת קדמונית באמנות עכשווית
"אדמה עתיקה" היא תערוכה נדירה וראשונית של ציורי אמנים-ילידים מאיי-אוסטרליה המוצגת בגלריה "שפרון" שביפו העתיקה

את צפונותיה של אמנות הציור הקדמוני והפרימיטיבי חווינו בגלריה "שפרון", שביפו העתיקה. אל מול נופה המרהיב של שפת הים, מוצגת בה לראשונה, תערוכה מדהימה ונדירה, פרי-מכחולם של אמנים ילידים, מאיי אוסטרליה, הנמנים עם שבט הקונווינג'קו והחיים במערב-ארנהמלנד, שבצפון היבשת.
את סיפורה המרתק של האמנות העכשווית, היונקת ממסורות עתיקות, שמענו מפיהם של נציגיה, האמן סולומון בות', מאיי טורס סטרייט, והאוצר, אנתוני מרפי, שתרם במשך שנים להגנה, פיתוח, קידום ופרסום התרבות והאמנות המקומית של האמנים הילידים.
ציוריהם של האמנים הילידים מהווים חוליה מרכזית במערכת האמונות והמסורת האמנותית הרציפה מזה למעלה מ-40 אלף שנה. לאורך ההיסטוריה שימש הציור כחיבור בין בני שבט הקונווינג'קו לבין ארצם המקודשת. במרוצת אלפי השנים שחלפו ציירו אמני השבט, בצבעי-אדמה, את סיפוריהם, בעיקר על סלעים וקליפות של עץ, בגוונים של חום ושחור, כשהמשטח החלק מכוסה במרביתו בציורי דגים ועופות, בלא להותיר בו כמעט חלל ריק.
אזור-מגורם של הילידים, ארנהמלנד, מכיל בתוכו הרים של אבני-חול, צוקים גבוהים ואזורי-ביצה עשירים. הוא נחשב לבעל חשיבות רבה למי שמבקש לתהות אחר תרבות עתיקה ושורץ אלפי מקומות מקודשים, המתארים סיפורי-בריאה או אגדות על אודות יצורים קדמוניים. נוף האזור רווי במיתוס פואטי, עם רוחות השוכנות בכל נקיק והיוצרות חיים וחוקים משלהן.

אמנות הסלעים
[צילום: יח"צ]

על-פי המסורת שימשו הציורים את זקני שבט הקונווינג'קו כאמצעי להעברת ידע על ארצם ועל עולם רוחות המימי המקוריות, שעל-פי אמונתם יצרו את ציורי הסלעים הראשונים והן גם אלה שלימדו אותם לצייר. כיום הם מהווים דרך לשמירה על עוצמת הקהילה, לא רק ללימוד צעירייה, אלא גם לצורך סיפוק תעסוקה ופרנסה. מסתבר שהמסורת החזותית העשירה של אמנות הסלעים קיבלה תפקיד אלכימי חדש, תוך שילוב המסורת עם חדשנות: עתיק עם מודרני.
מרכז האמנות הרשמי של קהילת הגונבלניה, אינג'ליק, שבמערב-ארנהמלנד, הוא מיזם קהילתי ללא כוונות-רווח. משתייכים אליו מעל 200 אמנים ואורגים, תושבי המקום ומיישובים סמוכים באזור. המרכז משמש הן כבית-ספר לאמנות והן כמרכז חברתי. הוא ממוקם סמוך לאתר קדום של אמנות הסלעים ואמנים נוהגים להיפגש בו מדי יום, כשהם מחליפים רעיונות דינמיים המעשירים את עבודתם. המרכז מוקף מרפסות מקורות, כשהאמנים עובדים בשני צידיהן וטוחנים את צבעי האוכרה הטבעיים שלהם תוך כדי ישיבה על האדמה. עבודותיהם של אמני המרכז מוחזקות באוספים ציבוריים ופרטיים חשובים ברחבי העולם. מסתבר שהם מקפידים לשמור על מסורת הטקסים, ועד היום ממשיכים ליצור אמנות בהתאם למסורת אבות-אבותיהם.
את סגנון האמנות של מערב-ארנהמלנד מייצגת אמנות האואנפלי, הנשלטת על-ידי ציורי-רנטגן ומאופיינת בדמויות בעלות-עוצמה של אבות הרוח וציורים עדינים של רוחות המימי. עבודות אלה, הקדומות ביותר שנאספו במאה הזאת, מצוירות, בעדינות רבה, על גבי רקע שחור-לבן. הדמויות הפיגורטיביות של חיות-ציד ודמויות דקיקות מסמלות את המהות של האמנות האבוריג'ינית.

[צילום: יח"צ]
תאריך:  09/08/2010   |   עודכן:  09/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
שורה ארוכה של הצעות חוק של הכנסת ה-18 מאמצות את תפישת העולם ועולם המושגים של הארגונים הפמיניסטים    תשומת לב מיוחדת הקדישה הכנסת הנוכחית לצרכיהן של קורבנות עבירות מין
אליהו חיים
בני נוער שיוצאים לעבודה לא תמיד מודעים לזכויותיהם, ובמיוחד לא לזכויות בכל מה שקשור לבטיחות בעבודה
מרגלית מולנר גויטיין
בניגוד למקובל שצילום דיגיטלי "נעשה כולו על-ידי מחשב", לה-שאפל מוכיח שיש כאן מחשבה עמוקה ועבודת צוות המורכב מאנשי תפאורה, מאפרים, ספרים ועוד
לילך אילון
ילדים היפראקטיביים מפריעים, מתפרצים ובעייתיים וגם יצירתיים, כריזמטיים ובעלי עוצמות יוצאות דופן    היפראקטיביות - קללה או ברכה?
קרן אלמוג
מדד העוררות, ולא מדד הפעלתנות, הוא המדד הנכון לצורך בחינה של תופעות נפשיות וגופניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il