X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ספאם הוא בעיית אבטחה רצינית הפוגעת במחשב שלך ההתגוננות מפני ההשפעות המזיקות של הודעות הספאם היא פשוטה
▪  ▪  ▪

ספאם (דואר זבל) הוא לא רק עוד כמה מיילים שמגיעים באופן לא רצוי לתיבת הדואר שלך, לתיבת הדואר של בני משפחתך, לעמיתך לעבודה או לעובדים שלך. למעשה, כשכולם מקושרים ביניהם ברשת, העניין הופך לבעיית אבטחה ממשית ורצינית.
בהכרזה של ג'ון פסקורה, סגן נשיא, עמית מחקר וראש תחום אבטחת מידע בגרטנר (Gartner) העולמית, כפי שפורסמה בדיילי מיילי לאחרונה, נאמר: "בשנתיים הקרובות, לכל הפחות, איומי אבטחת המידע הנובעים מרשתות הבוטנט (BotNet) יהיו הגדולים והחמורים ביותר. אולם, ב-2013, עם הגידול הצפוי בעבודה בתצורת מיחשוב ענן, הענן יהפוך להיות איום אבטחת המידע הגדול, המסוכן והנפוץ ביותר בארגונים".
ורק לאחרונה, על-פי דיווח ב-www.pc.co.il, "בלשי ה-FBI וחוקרי האינטרפול עצרו גאון מחשבים צעיר החשוד שעמד בראש חבורת האקרים שהפעילה רשת ענק של תוכנות רובוטיות, שפעלה ב-12.7 מיליון מחשבי PC. על-פי החשד, הצעיר עמד בראש חבורה שגנבה פרטים של כרטיסי אשראי ופרטי חשבונות בנק".
מפיצי הווירוסים המסוכנים עושים שימוש מסיבי במשלוחי ספאם, כך שדואר הזבל הוא לא רק טורדני, אלא מסוכן ממש. לפי התחזיות, המצב הולך להחמיר ועם השימוש ההולך וגובר בטלפונים חכמים, הספאם ימצא את דרכו גם לשם בהודעות טקסט ובדרכים אחרות.
הספאם משמש להפצת מזיקים שמנצלים פרצות אבטחה במחשב, מזיקים אלה משתמשים במשאבי המחשב ומצרפים אותם לרשתות ענק של הפצת דואר זבל, ועם המשאבים החדשים הרשת גדלה ומפיצה עוד יותר דואר זבל וכך הפעולה חוזרת על עצמה שוב ושוב, כשלבסוף התוצאה היא כמויות הולכות וגדלות של דואר זבל.
עם התחזקותה של רשת פייסבוק, גם לשם מגיעה פעילות הספאם. במקרה כזה מקימים עמוד שהגולשים מתפתים להקליק "Like" כדי לצפות בתכנים שלו וכך מצרפים המוני חברים שלאחר מכן נשלח לכולם ספאם, שלעת עתה הוא לרוב פרסומי אך יש לצפות שפושעי הרשת יעשו שימושים יצירתיים ברשת הפייסבוק כדי להגדיל את השפעתם המזיקה.
ההתגוננות מפני ההשפעות המזיקות של הודעות הספאם היא פשוטה למדי. עם ההתפתחות בתחום מחשוב הענן, שירותים רבים הופכים להיות במתכונת של software as a service - SaaS, ניתן למצוא שירותי אנטי ספאם רבים בשוק במתכונת SaaS אשר עושים את העבודה בשביל הצרכן כמעט ללא התערבות או מאמץ מצידו.
יש מקום להפריך כמה מיתוסים בנוגע לשירותים ותוכנות כאלה, ולהבהיר נקודות פחות מובנות בתחום:
לשרת הדואר יש יכולת סינון משלו, לא?
כן, אבל היא בדרך-כלל תספק סינון פחת טוב מאשר תוכנה או שירות ייעודיים לנושא. הסינון הפנימי גורם לעומס נוסף על השרת ואינו מסנן (ללא כלי צד שלישי) מווירוסים.
מה ההבדל בין תוכנת אנטי ספאם ל-software as a service שחוסם ספאם?
כל אחד יכול לקנות לעצמו תוכנה אך יש להתקין, לשדרג ולתחזק אותה. בנוסף, בתוכנה מקומית העומס על השרת גובר במקום שיקטן. מעבר לכך, כשהסינון מתבצע עוד לפני השרת הארגוני, חלק מהעומס מהשרת ומהחיבור לאינטרנט יורד והשרת מאובטח יותר כי המזיקים השונים מסוננים עוד לפני ההגעה אליו.
האם צריך לחשוש מכך שמיילים חשובים ייחסמו בטעות?
מערכות האנטי ספאם שולחות מייל יומי עם דיווח על מה נחסם וניתן לשחרר כל הודעה שנחסמה בטעות. ניתן כמובן להגדיר את המערכות באופן עצמאי אך הדבר המיוחד בהן, שהן לומדות בעצמן את דפוסי ההתנהגות של מקבל המיילים וכך משתפרות בסיווג הדואר ככל שעובר הזמן.
האם האנטי ספאם הוא תחליף לאנטי וירוס?
חלק משירותי הסינון כוללים גם סינון וירוסים מובנה. היתרון במצב זה הוא שהדואר המגיע לשרת כבר מסונן והשרת חשוף לפחות סיכונים. שירות האנטי ספאם אינו מחליף את האנטי וירוס הארגוני כי וירוסים יכולים לחדור לארגון גם כתוצאה מגלישה באינטרנט, שימוש במדנה נתיקה (דיסק און קי) וכולי. מסיבה זו יש להמשיך להשתמש בתוכנת אנטי וירוס טובה לשרת ולתחנות כדוגמת NOD32.
אפשר לנסות את השירות ללא תשלום והתחייבות?
את רוב השירותים האלה אפשר לנסות למשך חודש התרשמות ללא התחייבות וללא תשלום וכך, לאחר מספר שבועות של שימוש, ניתן להבין דרך מערכת הניהול כמה עומס יורד באמת מהשרת ומרוחב הפס לאינטרנט.
כל אחד שרוצה לפעול בתחומי התקשורת האינטרנטית כדאי שיכיר וידע כמה שיותר על התחום, כך יוכל ליהנות באמת מערכה הגבוה ולא יסבול מההשלכות השליליות שאותן ניתן למצוא למעשה בכל תחום.

הכותב הוא מנכ"ל אר.וי.אם מערכות בע"מ.
תאריך:  15/08/2010   |   עודכן:  15/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
גם אחרי יובל-שנות קיומה עדיין לא נס ליחה של מסעדת "חיים נלו", המייצגת שילוב מוצלח של המטבח הרומני והיהודי במיטבו
ד"ר מירה רוזן
מקורות היופי והמראה החיצוני של כל אחד ואחת מאיתנו, מצויים באנרגיות ובכוחות הפנימיים. התחושות והאושר הפנימי מקרינים על מראנו החיצוני
יואב יצחק
כמה כלי תקשורת מרכזיים אינם נמנעים גם בשלב זה מפרסום עלילות נוספות נגד אלוף יואב גלנט    אברמוביץ' ובן כספית ממשיכים לכזב ולהוליך שולל    מעשיהם מזכירים את מעשיו של נחום ברנע כשפרסם עלילה מכוערת נגד אלוף יצחק מרדכי ולא התנצל עד היום
צבי גיל
כשם שהתשובה לכוח היא לא תמיד יותר כוח, ככה התשובה לצהוב היא לא בהכרח יותר צהוב    המערכה על התואר "עיתון המדינה" בין ידיעות אחרונות לבין "ישראל היום" לא מתנהלת על מכנה ציבורי משותף גבוה יותר    למדיום הכתוב יש עדיין סיכוי אם הוא ישכיל להביא קהל שיטעם מתכנים מעניינים ומשופרים יותר
ערן שכטר
שינוי דמוגרפי מדאיג נראה בשנים האחרונות בערי הגליל: הרוב היהודי פוחת    מי יציל את הגליל?    קריאה לרשויות ולממשלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il