X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ה"שעשועון" החדש של יגאל שילון, שהבליח לכל אורך תוכניות קשת בסוף השבוע, הוא אומלל, אידיוטי, ובעיקר חושף את הניוון של הזכיינית שמשדרת אותו
▪  ▪  ▪
שילון. יותר מדי היבטים של היעדר מחשבה [צילום: יח"צ]

"המשחק הדו פרצופי" הוא רגע שצריך להתעכב עליו. אם להתמקד, צריך להתעכב על הפעם הראשונה שבה יגאל שילון עלה לשידור עם השעשועון האידיוטי: זה קרה בסיום התוכנית "שישי חם", כשאורנה דץ, מיכל אמדורסקי ושרון חזיז עשו את הדבר הזה שטאלנטים עושים כשהם מעבירים את השידור לטאלנט שאחריהם - מתחנפים, מצחקקים, ובעיקרון משתפים פעולה כי אין ברירה אלא לשתף פעולה.
שילון העלה לשידור בזה אחר זה סמי-ידוענים: דנה אינטרנשיונל, מני פאר ועינת שרוף. הוא אפשר להם להתאמן על המשחק, רגע לפני שהאנשים הרגילים לוקחים בו חלק. המשחק, למי שלא ראה, כולל שתי תמונות פנים של ידוענים שרותכו זו אל תוך זו לכדי פרצוף אחד וכעת על הצופים לנחש באילו שני ידוענים מדובר.
בכל מקרה, הידוענים שעלו לשידור החמיאו לשילון על המשחק - ידוענים תמיד מחמיאים זה לזה - וטענו שתענוג לראות אותו שוב על המסך, כי הגעגועים אליו היו גדולים. למה בדיוק הם התגעגעו: ככל הנראה למתיחות המושקעות שלו שניפחו אותם לממדים מפלצתיים. כעת, כמו בחיים שכאלה, הם עולים לשידור כדי להכיר לו תודה.
לאחר שהידוענים ניסו את כוחם, נפרד מהם שילון והודיע שבמהלך הערב הוא יטריד אותנו עוד כמה פעמים (הוא אומנם לא השתמש במונח "יטריד", אך זה מה שעשה בהמשך). כשסיים עם ההודעה, פרצופו הביט לעבר הצופים כשהוא ממתין לתוכנית הבאה שתעלה ותגאל אותו מהמעמד. אלא שהתוכנית הבאה לא הגיעה ושילון נותר תקוע מולנו שניות מספר, נצח במונחים טלוויזיוניים. זה היה רגע ערוץ ראשוני מובהק - כשל טכני בפרמיירה של תוכנית חדשה.
מדוע יש להתעכב על הרגע הזה? מפני שמעבר לדביליות הרגילה שמגולמת בשעשועון עצמו, ומעבר לרמייה שבהצגת המשחק (כדי לעלות לשידור צריך להיכנס למאקו ולא סתם "להתאמן", כמו שאומר שילון, אלא לצבור את הניקוד הכי גבוה במשך שבוע שלם. כלומר, להתמכר), ומעבר לסגידה הפתטית לסלבס - נדמה לי שקשת משדרת מצוקה.
יש משהו אומלל מדי ב"משחק הדו פרצופי", מעין עליבות של גוף שידור שאינו מבחין בגיבנת הצומחת מאחוריו. יותר מדי אלמנטים מזכירים את רשות השידור בימי נפילתה: החל מהחוויה הוויזואלית המיושנת, דרך הבחירה ביגאל שילון, המשך במהות הריקה של המשחק עצמו וכלה באופן שבו פורצים אל כל תוכנית ומפריעים את זרימתה כדי לקדם אתר אינטרנט. יותר מדי היבטים של היעדר מחשבה חברו זה לזה, תופעה שלרוב מייצגת ניוון ועייפות.
"המשחק הדו פרצופי" נראה כמו סימפטום של שקיעה. יגאל שילון אומנם משווה אופי של מתיחה לשקיעה, אבל במובן מסוים הוא רק מבטל את האפשרות שמישהו יעשה משהו כדי לשנות את נתיב ההפלגה. אלו מרכיבים קלאסיים של טרגדיה.
  • "המשחק הדו פרצופי", ערוץ 2, פריצות בשישי בלילה.

כל ה-ZONE בכף ידך
תאריך:  15/08/2010   |   עודכן:  15/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשחק הדו פרצופי: טרגדיה לכל הנוגעים בדבר
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
על זה נאמר...
יצחק היקר  |  15/08/10 18:39
2
זבל אמיתי בצד זבל בכמויות
יובלית  |  16/08/10 09:09
3
87 שמעון פרס
דו פרצופי   |  16/08/10 13:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביב איינהורן
ספאם הוא בעיית אבטחה רצינית הפוגעת במחשב שלך    ההתגוננות מפני ההשפעות המזיקות של הודעות הספאם היא פשוטה
ראובן לייב
גם אחרי יובל-שנות קיומה עדיין לא נס ליחה של מסעדת "חיים נלו", המייצגת שילוב מוצלח של המטבח הרומני והיהודי במיטבו
ד"ר מירה רוזן
מקורות היופי והמראה החיצוני של כל אחד ואחת מאיתנו, מצויים באנרגיות ובכוחות הפנימיים. התחושות והאושר הפנימי מקרינים על מראנו החיצוני
יואב יצחק
כמה כלי תקשורת מרכזיים אינם נמנעים גם בשלב זה מפרסום עלילות נוספות נגד אלוף יואב גלנט    אברמוביץ' ובן כספית ממשיכים לכזב ולהוליך שולל    מעשיהם מזכירים את מעשיו של נחום ברנע כשפרסם עלילה מכוערת נגד אלוף יצחק מרדכי ולא התנצל עד היום
צבי גיל
כשם שהתשובה לכוח היא לא תמיד יותר כוח, ככה התשובה לצהוב היא לא בהכרח יותר צהוב    המערכה על התואר "עיתון המדינה" בין ידיעות אחרונות לבין "ישראל היום" לא מתנהלת על מכנה ציבורי משותף גבוה יותר    למדיום הכתוב יש עדיין סיכוי אם הוא ישכיל להביא קהל שיטעם מתכנים מעניינים ומשופרים יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il