X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חברת ספנות הציעה הפלגה בת שבעה ימים אולם עקב איחור האוניה נאלצה לקצר את ההפלגה ביום היא הציעה למפליגים המאוכזבים פיצוי בסך שביעית מדמי ההפלגה הם סרבו, ותבעו אותה בית המשפט: תרגיעו
▪  ▪  ▪
אם אין ברירה, אז עולים וסובלים בשקט [AP]

מסתבר כי גם הישראלים הגאים שהחליטו להחרים את טורקיה, ולעבור לצ'ילבה שלה, יוון, יש צרות צרורות. מיטל ביטון ואופיר מרקוס, שפינטזו על חופשה חלומית באיי יוון עם גוון "אם תרצו" (לא נשלם שקל לטורכיה") ראו שציוניות (מזן החרמת טורקיה והפלגות קונרטה ליוון) לא תמיד משתלמת, לא כשחברת הספנות (הכי יווני) מפשלת.
מסתבר כי טרם יציאתם להפלגה, בישרה להם חברת הספנות כי עקב עיכוב בהגעת האוניה, הטיול יקוצר ביום אחד. בקשת השניים לבטל את הטיול נתקלה ב"הבטחה" לחייב אותם במחיר הטיול המלא + דמי ביטול, ועל כן "נאלצו" השניים לעלות לספינה, אולם סירבו לקבל פיצוי בסך 1/7 מדמי השיוט - בתמורה להתחייבות שלא לתבוע את חברת הספנות (מי אמר שרק משטי נשים מלבנון מרגיזים?).
בהליך המשפטי הכחישה חברת הספנות כי נופפה בחרב 'החיוב המלא' כנגד מי שביקש לבטל את ההפלגה, ומי שביקש לבטל את ההפלגה, קיבל את מבוקשו, ואף את כספו בחזרה. התובע 2 העיד באופן פתלתל כי "אני יצאתי בלית ברירה, לא אומר שלא נהנתי בכלל, השירותים היו מעולים אך זה לא היה בדיוק מה שרציתי". או במילים אחרות: אני אשב לי בבטן האוניה בשקט בחושך.
שופט בית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא, הרווי גרובס, השיב את הדברים לפרופורציה וכתב: "התובעים הפליגו, נהנו וקיבלו תמורה בין כספם והוצע להם החזר סביר והוגן בגין אותו חלק מהטיול שלא התקיים. היה מוטב להם לקבל את הפיצוי ולהמשיך ליהנות מהטיול במקום לנסות להחזיר לכיסם את כל הוצאותיהם".
לאמירתו הפולנית של התובע כי יצא להפלגה בלית ברירה משיב בית המשפט: "גם אם אקבל את עמדת התובעים שיצאו להפלגה בלית ברירה, עובדה היא שהם נהנו מכל שירותי הפלגה מלבד אותו יום שנחתך עקב איחור בהפלגה", או במילים אחרות: גם פולניות סובלות ומסכנות יכולות להנות, אם הן רק רוצות.
השופט מסיים את דבריו במוסר השכל של 'תפסת מרובה לא תפסת' או במילים אחרות "תזרום" עם ההפלגה (גם אם קוצרה ביום) ואל תצ'תלבב (מלשון צ'לבות) עם חברת הספנות על כל עניין של מה בכך (גם כך לישראל יש די משטים על הראש, מכדי שבתי המשפט שלה יעסקו בהפלגות עינוגים נעדרות הקשר פוליטי טעון או טורקים חמושים וחברות כנסת סוררות).

- ת"ק 27762-01-10 ביטון ואח' נ' מנו ספנות בע"מ
- בבית המשפט לתביעות קטנות בכפר סבא
- בפני השופט הרווי גרובס
תאריך:  22/08/2010   |   עודכן:  22/08/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הרווי גרובס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נאלצו לעלות על הספינה, ולא יפוצו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר שמואל לוינגר
בעתיד הלא רחוק, יתכן כי אמצעים לסריקת העיניים יהפכו משוכללים יותר ויאפשרו בקלות זיהוי של אנשים כמו בסרטו של סטיבן ספילברג "דוח מיוחד"
אפרת פרנקוביץ
החריפות שלו נחשבה למעוררת יצר מיני בתרבויות ברחבי העולם, במטבח הישראלי הוא פופולרי כמעט בכל צלחת ומסתבר שלפלפל החריף יש סגולות רפואיות שחשוב להכיר    הכל אודות החריף שכדאי להוסיף
אורן פרסיקו
מעריב ישלם למעלה מ-150 אלף שקל לאלמנת הצלם רחמים ישראלי אחרי שפירסם תצלומיו ללא תמורה    בעבר שילם ידיעות אחרונות 270 אלף שקל בעקבות תביעה דומה של משפחת ישראלי
גור רוזן
אנחנו משכנעים סלבס שיתראיינו אצלכם בתמורה לאזכור שם ההצגה - ואתם שמים קצוץ    בסוף הלקוח נותן לנו בראש, ועיתונאים קטנוניים עושים עלינו כתבות שער    גור רוזן, איש יחסי ציבור, מגיב על ציד היח"צנים של "העיר"
אלעזר לוין
כלל ביטוח גבתה בתוך שלושה חודשים דמי ניהול ב-112 מיליון שקל, המהווים חלק גדול מרווחיה    מה הפלא, שהיא וחברות אחרות מסרבות בתוקף להפחית את דמי הניהול    ומה בקשר לקרנות הפנסיה הוותיקות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il