X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יום כיפור מתקרב ואם אתם עדיין מתלבטים ממי וכיצד לבקש סליחה, הרשו לנו להציע לכם כמה דרכים לא שגרתיות להתכונן ליום הקדוש ביותר בעם היהודי באהבה ובקבלה שלמה
▪  ▪  ▪
תשליך [צילום: באדיבות "פורטל חרדים"]

יום כיפור, היום הקדוש ביותר לעם היהודי, מתקרב וכל אחד מתכונן בדרכו ליום הזה. יש כאלה שמתכוננים לצום וללכת לבית הכנסת ויש מי שמתכנן מרתון סרטים בווידיאו. אלא שהדבר החשוב ביותר ביום הזה הוא לא מה עושים כלפי חוץ, אלא איזה חשבון נפש עושים בפנים.
צריך להיות אדם גדול כדי לבקש סליחה, על כך כולם מסכימים. השאלה היא כיצד מבקשים סליחה, ואיך הופכים את הסליחה לתהליך של צמיחה ושגשוג.
בואו נתחיל בשאלה הפשוטה: מדוע צריך לבקש סליחה? יש אנשים שרבנו איתם לפני שנים, אולי אפילו ניתקנו איתם את הקשר ועדיין אנחנו ממשיכים לחיות כאילו דבר לא קרה. אז זהו, שקרה והרבה מאוד.
אולי כלפי חוץ אנחנו ממשיכים הלאה, אבל בכל פעם שיצוץ דבר שיזכיר לנו את המריבה (שם האדם, מקום המריבה, נושא המריבה), יעלו ויצופו הרגשות השליליים, והם ייתקעו כמו מקל בגלגלים של חיינו.
כמטפלת הוליסטית, שמעבירה סדנאות רבות בנושא הסליחה, נתקלתי במקרים רבים שבהם אמירת הסליחה עשתה נפלאות למבקש הסליחה ואפשרה לו להתקדם בחייו. עלינו לדעת ולהבין כי אם אנחנו לא סולחים לאדם כלשהו, או לסיטואציה כלשהי, אנחנו יוצרים גלגל חדש של קארמה, שימשיך איתנו לא רק לכל החיים, אלא גם בגלגול הבא. הסליחה באה ללמד אותנו שיעור חשוב על עצמנו, והשיעורים האלה יחזרו על עצמם עד שנלמד לסלוח, לשחרר ולהשתחרר.
ממי צריך לבקש סליחה, מאדם שאוהבים? מאדם ששונאים? מאדם שעובדים איתו? אולי בכלל מעצמנו? התשובה לכך מורכבת ותלויה במה שכל אחד מכם עבר במהלך השנה. בעניין הזה אמצו את הכלל: כשיש ספק - אין ספק.
אם יש אדם שאתם חושבים שפגעתם בו - בקשו סליחה. גם אם הוא יגיד שבכלל שכח מהעניין או שהמריבה לא הותירה בו משקעים, עדיין אתם את שלכם עשיתם, וזכרו "אף אחד לא מת בגלל בקשת סליחה שלא במקומה".
היהדות יצרה מגוון דרכים לבקש סליחה וכפרה. המפורסם שבהם הוא מנהג התשליך שבו אנחנו משליכים את חטאינו אל הים, או מקווה מים.
במקומות עבודה שבהם אני מעבירה סדנאות, אני מבקשת מהמשתתפים שיושבים במעגל לבקש סליחה בקול רם לאדם שיושבים מולם, ולא סתם סליחה, אלא להתכוון למקרה מסוים.
כיצד לבקש סליחה
אם החלטתם לבקש סליחה, ואתם לא בטוחים כיצד לעשות זאת, הרשו לי להציע כמה נקודות למחשבה:
1. סליחה בלב - מי שנבוך מבקשת הסליחה בפני אדם שפגע או נפגע ממנו ישמח לדעת שמבחינת התת מודע אין צורך לגשת אליו ולבקש סליחה. מספיק שתדמיינו אותו מולכם.
2. שיחה כנה - חשוב לפרט על מה אתם מבקשים סליחה, ולא להסתפק במשפט החלול "אם פגעתי בך - אני מתנצל". זו לא בקשת סליחה אמיתית.
3. סליחה חוזרת - רבנים רבים ממליצים לבקש מחילה לא רק פעם אחת, אלא כמה וכמה פעמים, עד שתנוח דעתו של האדם שאת מחילתו אנו מבקשים. הרמב"ם אומר כי "אם אינו מתפייס בפעם הראשונה, יחזור וילך פעם שנייה ויפייס אותו בדברים אחרים. ואם לא התפייס בפעם השנייה, ילך פעם שלישית".
4. גם "לא" זו תשובה - לפעמים האדם שאתם מבקשים את מחילתו עקשן ואף סליחה לא תשנה את דעתו. אם הסליחה שלכם נתקלה בחומה בצורה - אל תראו בכך כישלון. להיפך, תרגישו גדולים, כי אמרנו כבר ש"צריך להיות אדם גדול כדי לבקש סליחה".
5. סליחה עצמית - אחרי שביקשתם סליחה מאדם קרוב שפגעתם בו, שבו עם עצמכם במקום נעים ובקשו סליחה מעצמכם. אמרו לעצמכם: "אני סולח לעצמי על שאיני מושלם, אני סולח לעצמי על כל הטעויות, הנפילות, הבריחות, אי ההבנות, הפחדים". כתבו על דף ממה אתם מבטיחים להשתחרר: אני מתיר את חבל הכעס והעלבון. אני מתיר את חבל התקיעות, אני לא אהיה תקוע יותר. מהצד השני של הדף כתבו את התחושות הטובות שאתם מעוררים בעצמכם: אני מקבל את עצמי על מעלותיי וחסרונותיי. אני יפה, חכם, נהדר, מוכשר ואהוב. אני מבטיח ומתחייב שבשנה הבאה אעשה מאמצים לקדם ולהתקדם לעבר המימוש העצמי השלם שלי.

הכותבת היא מטפלת הוליסטית מומחית לתת מודע, בעלת "שביל הזהב" (www.goldenpath.co.il). בחודש ספטמבר מעבירה תמי סדנאות סליחה במרכז "אמא אדמה" בהוד השרון.
תאריך:  04/09/2010   |   עודכן:  04/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סליחה, אפשר לעזור
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
רוב האשכנזים לא שמים קצוץ
נבו  |  4/09/10 20:12
2
רציתי לאחל לכבוד השר
מגרש הילדים  |  5/09/10 20:57
 
- איזה ילדים יהודים או גויים?
נבו  |  6/09/10 00:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
ניצולי השואה עלו לכותרות תודות ליחסם המחפיר של פקידי משרד האוצר כלפיהם, ליד הקמוצה ולבירורקרטיה הנוקשה, שכמו ממתינה שהניצולים האחרונים יתיאשו, או ימותו, טרם יעלה סיפק בידיהם לממש את זכויותיהם    ומה הכנסת ה - 18 עשתה בנדון?
חן שליטא
"פסקי הדין אינם בגדר המלצות, וחובה על המדינה לכבדם ולקיימם במהירות וביעילות", נזפה נשיאת העליון דורית ביניש במדינת ישראל. זה לא תמיד עוזר לה    הבג"צים אומנם עושים כותרות בעיתונים, אבל בדיקת G מראה שבמקרים רבים כלום לא זז    10 הוכחות לדמוקרטיה במשבר
צבי גיל
במה הועילו כל הגופים הללו בתיעוד ובהנצחת השואה, בטיפול בניצוליה בעת מצוקתם, בסיפור ההגדה שלהם במדינת ישראל - סיפור התקומה שאין לו אח ומשל
יואב יצחק
שורה של עיתונאים ובהם אילנה דיין ובן כספית התגייסו כדי לסייע לאמנון אברמוביץ' להחלץ ממפלתו בפרשת המסמך המפוברק    חוקרי המשטרה גילו במהירות מי זייף אך נותרו שאלות פתוחות
חגית כהן
כן, הוא שילם לבריונים. אתם בטוחים שאתם לא?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il