X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
טיפ הולך ונעלם... [צילום: פלאש 90]
לישראלי חבל על כל "טיפ"
במקרה הרע הוא יעשה שמיניות באוויר כדי לא לשלם עבור השירות שהוא מקבל, ובמקרה הטוב ישתדל להסתפק במינימום שבמינימום

בעוד שבעולם הרחב הולך ונעלם התשר (טיפ) עבור השירות, הכלול כבר בתשלום עצמו - נהוג, עדיין, בארץ לגבות אותו בנפרד. אלא שסקר, שנערך באחרונה על-ידי מכון "סקרים" לחקר דעת קהל, מגלה שהלקוח הישראלי המצוי משתדל במידת האפשר להתחמק ממנו, או להסתפק עבורו בתשלום מינימלי.
במסעדה, למשל, מקובל להעניק תשר למלצר בסיום הארוחה, כשבחשבון, המוגש לסועד, כלול מחירה בלבד. עבור השירות מתבקש הסועד לשלם בנפרד, כשמצופה ממנו להותיר למלצר 12 אחוז משווי הארוחה.
במסעדות רבות, שבהן משלם הסועד בכרטיס-אשראי, מאפשרים לו לכלול את השירות בכרטיס עצמו. המדובר באותן מסעדות שבהן נוהג הבעלים לכבד את התשר ולהעבירו למלצר באורח מסודר. עם זאת, יש מסעדות לא מעטות שבהן מתחמק הבעלים מלעשות זאת ומותיר את המלצר לחסדיו של הסועד. או אז מתבקש זה האחרון לשלם לו את התשר בנפרד ובמזומן כמובן.

עם הלשון בחוץ
מתוגמל באגורות בודדות [צילום: פלאש 90]

מן הסקר עולה, כי בדרך-כלל אין תשלום התשר עולה על 10 אחוזים ממחיר הארוחה כולה, בעוד שבמקרים נדירים בלבד הוא מגיע ל-20 אחוז. בכל מקרה, שבו מקבל המלצר את התשר במזומן, הוא נוהג להעביר אותו לקופה משותפת של המלצרים, כשמאוחר יותר מתחלק ביניהם הכסף.
גם בבתי המלון מצפה המלצר לתשר, אולם רק לעתים רחוקות הוא זוכה בו, בעיקר בידי תיירים. בדרך-כלל נהוג להעניק לו אותו ביום האחרון לשהייה במלון, בגובה של 10 אחוזים, תוך חישוב מספר ימי השהות במלון.
במספרה נהוג להשאיר תשר לחופף הראש, בגובה של 10 עד 15 אחוז מגובה תשלום התספורת עצמה. מסתבר שנשים מקפידות הרבה יותר מגברים לשלם אותו, בעוד אלה האחרונים נוטים בהחלט להתעלם ממנו.
ולא שכחנו את נהג המונית, המצפה אף הוא לתשר עבור נסיעתו. מרבית הישראלים מצפצפים עליו צפצוף אחד ארוך, ואלה שבכל זאת משלמים - אינם עוברים את גבולות ה-10 אחוז מערך הנסיעה עצמה.
משלוחי פרחים ופיצות הם עוד סיבה לגביית תשר. כאן מקמצים, בדרך-כלל, מקבלי המשלוח, ובמקרה הטוב משלמים אגורות ספורות בלבד.
חמור עוד יותר מצבו של הדוור, המשרת נאמנה את הדייר במרוצת השנה כולה. ערב החג - בדרך-כלל ראש השנה או פסח - נוהג הדוור להתדפק על דלתו של הדייר ולהושיט לו את המכתב ביד במקום להטילו לתיבת הדואר שברחוב. או אז הוא מצפה גם ל"טיפ" כלשהו עבור שירותו המסור, אלא שהישראלי המצוי מסתפק בנטילת המכתב ומותיר את הדוור עם הלשון בחוץ...

תאריך:  12/09/2010   |   עודכן:  12/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לישראלי חבל על כל "טיפ"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אסור לשלם טיפ
אייל.ב  |  12/09/10 13:42
2
כתבה הזויה ומטומטמת.אין טיפ. ל"ת
תחליף כדורים.  |  14/09/10 06:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגי עמוס
ראש הממשלה ניצב בין שתי ברירות - ויתור על שטחים ביו"ש, תמורת קואליציה רחבה מול אירן שתוביל ליצירת מערך מדיני חדש לחלוטין במזה"ת בו ישראל תופסת מקום חשוב ביותר כמעצמה אזורית מובילה, מול האפשרות השנייה שתגרור בידוד מדיני, והפקרת ישראל לבדה במלוא מובן המילה, מול האיום האירני, וסיכון קיומה באופן ממשי
צור ארליך
1,190 נרצחים, 7,500 פצועים, 106 פיגועי התאבדות, 5 שנים של פחד לצאת מהבית, חומת הפרדה אחת    בערב ראש-השנה לפני עשר שנים פרצה מלחמת הטרור של הרשות הפלשתינית שזעזעה את חיינו עד היסוד – ובשיח הישראלי אין לה כמעט זכר, ואפילו לא שם מוסכם. איך ולמה נמחקה מהתודעה הטראומה הלאומית הקשה בתולדות ישראל
נרי אבנרי
תסתכל על נבחרי הציבור מהטריבונה של האזרחים, הם רוצים ביטחון, הם רוצים יציבות כלכלית, אותם נתן אשל ממש, אבל ממש, לא מעניין    נכון, היחסים האישיים בלשכת שרון ואולמרט היו יותר טובים, אבל ככה זה בלשכות פליליות...
טובה ספרא
תמונת הכוכבים לשבוע 17.9.10-10.9.10    "החברה תמיד נכונה להעריך הצלחה, אבל רק לעיתים נדירות היא מוכנה לסלוח לכישלון" [מאדאם רולאן]
שולמית קיסרי
בנאום חוצב להבות אמר אובמה בהתלהבות האופיינית: "נעשה הכול כדי לשפר את הכלכלה, נעבוד יום ולילה כדי שלכול אמריקני תהיה עבודה"; אך את נאומו הוא סיים במילים אלה: "חלק מכם, לאחרונה מתייחסים אלי כמו לכלב!!!... זה לא היה כתוב בטקסט שלי אבל זו עובדה!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il