X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: יח"צ]
ממבצר יחיעם אפשר רק לעלות
מופע הפתיחה של פסטיבל הרנסאנס היה מוצלח במיוחד השילוב של מוזיקה אירית טובה, רוח גלילית נעימה וריח בירה באוויר הפך את הערב לחוויה עם קצת פחות מזרחית היה יכול להיות טוב יותר
[צילום: יח"צ]

במראה קיבוצי משהו, כשהוא לבוש בחולצת צווארון ששוליה אינם תחובים במכנסיים, עלה יהודה שביט לברך את הבאים בשערי פסטיבל הרנסאנס בקיבוץ יחיעם. אלא שהזרקורים שהאירו את הבמה לא הספיקו כנראה לראש מועצת מטה אשר להקריא את הדף שהביא עימו מבעוד מועד. כך, בעודו מתאמץ לפענח את הכתוב, המתין לו הקהל. והמתין והמתין, עד שמחא כפיים. כפיים מן הסוג שמוחאים למי שכבר סיים את דבריו. שביט לא אמר נואש, זנח את הפתק אותו ניסה לפצח במשך דקה ארוכה, ועבר לאלתר.
לא הייתי נזקק לכל זה אלמלא הצליח שביט בספונטניות ראויה להערכה לשאת נאום שאינו מבייש גם את מי שמביא פתקים מן הבית. כי לפעמים, כדי לגלות צדדים בנפש, צריך להשאיר את מה שמכינים בבית, ולהגיע בלי כלום. תמיד חיבבתי מוזיקה אירית, אך עד שלא מקשיבים לה באוזניים ללא חוצצים ורואים אותה בעיניים על הבמה - הלב אינו באמת שומע.
מופע הפתיחה של פסטיבל הרנסאנס המתקיים במבצר יחיעם בגליל המערבי היה ראוי לשבח. במשך כמעט שעה וחצי, ניגנו ארבעה נגני להקת "בוראן" את מופע אש קלטית, כשלצידם מפזזים בחן רב רקדן, רקדנית ורקדנית בטן.
לא רק הפקה מוצלחת יצרה מופע מרשים, אלא גם הרוח הנעימה בפּנים שעל המבצר העתיק וריח הבירה (שמקורו לא נודע) שהילך בין אפינו, כאילו ביקש לספר על הקשר שלא יינתק בין השיכר לתרבות המוסיקלית שהגיעה מן האיים הבריטיים.
בדרך מהוקצעת ומדויקת העבירו הנגנים את אווירת התרבות האירית. יכולת לחוש את רגליך רוקדות מאליהן כאילו אין קרקע מתחת וכאילו אין דבר אחר מסביבך. עיתים הייתה זו מוזיקה חרישית משכרת שעל כנפיה יכולת להפליג אל מקומות רחוקים, ופעמים שחשת את הקופצנות שבכל תו ותו בכל איברי גופך.
כל עוד נגע המופע במוזיקה אירית/סקוטית טהורה, אפשר היה להתבסם מהאותנטיות. אולם כאשר ביקשו יוצרי המופע לשלב בין התוצרת הזרה לזו האוריינטלית, נוצר יצור כלאיים לא ברור. אשקר אם אומר שהתוצר הסופי לא היה מוצלח, אך משהו צרם בהכנסת המוזיקה המזרחית. שתי המוזיקות טובות כשלעצמן, אך הסינתזה המלאכותית ביניהן ממעיטה משתיהן, וכאשר חוזרים לנגן במחוזות המוכרים ניכר הפער בין המקור להכלאה הלא-טבעית. יש בה במוזיקה המזרחית חלק דומיננטי המשתלט על שאר הצלילים. אם בכל זאת מתעקשים לשלב אותה, מוטב שהדבר ייעשה על אש נמוכה ועם נגיעות קטנות שלא יותירו בחובבי המוזיקה האירית צלקות.
קשה היה להתעלם מיכולותיה הווקאליות של גבריאלה לואיס, שעם אותה שמלה (כל פעם בצבע אחר), עלתה לבמה והפעימה את הקהל בשירה מדויקת תוך חיתוך עיצורים ורי"ש מתרוננת כיאה למבטא הראוי.
אולי בפעם הבאה מוטב להוסיף מעט יותר בלדות עצובות ומרגשות על חשבון כמה שירים צוהלים, אך גם החומר שהוגש מספק בהחלט. ללכת. לשמוע ופשוט לתת למוזיקה להיכנס.

פסטיבל רנסאנס ביחיעם, חוה"מ סוכות, 28-27 בספטמבר 2010
תאריך:  27/09/2010   |   עודכן:  27/09/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אנחנו נישאר עם התקשורת, שמתייחסת לאמת העיתונאית משל הייתה אישה מוכה, ולאתיקה העיתונאית כאל פילגש שנפגשים איתה למטרה חפוזה... ההתגייסות של שמעון שיפר ועיתונו לתאוות הנקם הפרטית של נאשם בפלילים מוכיחה שהדרך ארוכה
יעקב בר-און
את כישורי העסקים, התושייה וההישרדות שלו תרגל משה זנבר במחנה ההשמדה דכאו. בדרך משם לכס הנגיד השני של בנק ישראל הוא הספיק למות שלושה חודשים בקרב לטרון, ולנהל את המדינה מאחורי הקלעים במשרד האוצר    האיש שלא שכח מהו רעב, ושראה את תקומת ישראל דרך החור שבגרוש, משחרר סודות מהפנקס של ספיר
ראובן לייב
עיירת הנופש השווייצרית, שעל גדות נהר הריין, נתברכה בשלווה סטואית, במעיינות-מרפא לגוף ולנפש ובאמון חסר תקדים לאורחיה
יואל גוז'נסקי
בשבועות האחרונים נעצרו מאות פעילי אופוזיציה בחשד שקשרו קשר נגד השלטון בבחריין
אבי דוידוביץ
על שפל המדרגה הערכי שיש במעשים של השוטרים מטמיני חומרי החבלה מנהריה, אין צורך להרחיב    מדובר במטעני חבלה שלא היו מטעני סרק, או מטענים "פירוטכניים", שסכנתם נמוכה, כפי שנטען שוב ושוב מצד ההגנה, אלא במטעני חבלה קטלניים בעלי יכולת הרג    הם סיכנו לא רק את חיי העבריינים וכני משפחותיהם, אלא הם סיכנו גם אזרחים תמימים ואפילו אנשי משטרה שהגיעו לזירה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il