X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דביר בנדק כראש העיר ב"רביזור"
רביזור - בכורה בתיאטרון גשר
המחזה "רביזור" המוצג בתיאטרון גשר הוא חגיגה אמיתית ותמורה מלאה לכסף שמשלמים צופיו גוגול קולע בול לסל תכונות החברה של ימינו

המחזה רביזור מאת גוגול, בתיאטרון גשר, עוסק בכמה מתכונות האנוש המכוערות ביותר. בעיקר בחנופה. אבל גם בכל המגוון של הכיעור והגיחוך האנושי. ההצגה, בבימויו של יבגני אריה, עם שחקני גשר, מוסיקאי גשר, האחראים על התפאורות והתלבושות ונגני התזמורת - היא חגיגה! מזמן לא קיבל מי שקנה כרטיס לתיאטרון, תמורה כזו בעד כספו.
מדהים עד כמה הטקסטים והתוכן שכתב גוגול, על הרביזור, מפקח מטעם השלטון שמיועד להגיע לעיירה קטנה ברוסיה ועל התנהגותם של תושבי העיירה - הם אקטואלים.
ראש העיר, שדומה בדיוק לפקידיו, מייצג את ראשי השלטון המקומי המוכרים לנו מהשטעטל המקומי. כל מי שהוא בעל שררה ומקורב לצלחת, לוקח ונותן שוחד, משקר ומתחנף, לכולם קופת שרצים, כולם מועלים, "מסתדרים" וגוזרים קופון איפה שרק אפשר. כל אחד מתנשא על ה"נמוך" ממנו ומתחנף עד גועל אל מי שנראה לו "חשוב", "מכובד" ומקורב לשלטון. הניים דרופינג - עשיית רושם מזויפת בין אחד לשני, כאשר כל אחד מכיר כביכול אנשים חשובים עוד יותר - מוכרים לנו מהחיים, השטעטל המקומי של היום, כמו גם מהכפר הגלובלי. שוחד כבר אמרנו, שקרים, בגידות בחיי הנישואין (אשת ראש העיר 'מקרננת' את בעלה בלי הפסקה), חנופה, טיפשות, חלומות על גדולה, נוכלות, "עבודה בעיניים", רמאויות קטנות וגדולות. כולם זוללים וסובאים כאשר יש להם הזדמנות. מי שרעב, מחבל תחבולות להגיע את הוודקה וצלי הבשר, בכל מחיר. תחבולות וקומבינות הן העיסוק הבלתי פוסק עם ההומור של גוגול ועם שחקנים על במה, שניכר כי הם נהנים מכל רגע.
חלומות מתנפצים
כמו במציאות, גם כאן החלומות מתנפצים ושיטת החנופה והשוחד מתבזבזת כאן על האדם הלא נכון. הרביזור האמיתי אכן מגיע, לבסוף, לבדוק מה לא תקין בעיר הזו, והגיבורים שהעניקו לנו תמונת מצב ריאלית-מגוחכת של החיים המזויפים, חוזרים לחיים האמיתיים העצובים.
ניקולאי גוגול נולד ב"רוסיה הקטנה" בשנת 1809. למד בפטרבורג ובהמשך הפך למרצה באוניברסיטה בעיר הזו. סופר ומחבר מחזות. חי ברומא, בפריס ובשווייץ, ואף נסע לפלסטינה באמצע המאה ה-19.
רביזור עולה על הבמות בכל הארצות ובכל השפות מזה 150 שנה, כל צופה תיאטרון ראה את רביזור לפחות פעם אחת בחייו. בישראל הוצג רביזור כבר בעבר, ברוב התיאטראות. האינטרפרטציה של יבגני אריה היא ריאליזם מעורב באגדה. חתול, עורבים ותרנגולים מלווים את העלילה ומעניקים לה את מגע הפלא של אגדת ילדים. מרכבות קסומות ומיטת התפנוקים עמוסת עשרות הכריות, הכי גדולה ויפה, מופיעה על כל הבמה, כאשר חלסטקוב, אזרח רוסי מפטרבורג, תפרן וחסר כל המסתובב בבגדי אצילים, מתקבל על-ידי ראש העיר ופקידי העיירה כאילו היה הרביזור. חלסטקוב זוכה בכבוד מלכים, הכל מתחנפים אליו, בלי רסן, מכסים אותו בשטרות של רובלים כשוחד גלוי, סוגדים ונמסים מתחת לכפות רגליו. לוקח לו זמן, לבחור חסר הכל, להבין את הטעות. הוא הופך למתחזה-מרוצה, מנצל את ההזדמנות, משפר את כישוריו כשקרן, לוקח שוחד בטבעיות, מתגלגל מצחוק על הכרם במיטת הפלא, שוכב עם אשת ראש העיר ו"מתארס" עם בתו. כאשר כיסיו מלאים ברובלים, הוא מסתלק "רק ליום אחד". ובינתיים בעוד ראש העיר רעייתו ובתו מפנטזים על חלומות גדולה כבני המשפחה העתידית של האיש "החשוב", מודיע הכרוז על בואו של הרביזור האמיתי. החלום התנפץ, הנוכלים נפלו ברשתו של חלסטקוב, נוכל גדול מהם, שאף הוא, יש רבים גדולים בהרבה ממנו. החיים האמיתיים מתחילים שוב.
אלון פרידמן, חלסטקוב המתחזה מפטרבורג, הוא כוכב הערב, לצידו ראש העיר דביר בנדק, בעל הדמות הפיסית רבת הנוכחות, חריג בנוף של תיאטרון גשר, נשאר דביר בנדק קומיקאי מלידה. במקרה הזה נוכל טיפוסי, שקרן, טוב לב ובעל חלומות.
כל השחקנים והשחקניות, כמו בגשר, משחקים ברוח התיאטרון. הקסם עובד, לא משעמם לרגע. הקהל של גשר, קהל אוהדים המאמין בתיאטרון שלו, שוב, מחכה להצגה הבאה.

תאריך:  22/10/2010   |   עודכן:  22/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רביזור - בכורה בתיאטרון גשר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
רביזור!
אורה הכפולה  |  23/10/10 03:05
2
כנראה ראינו הצגות שונות
thאיציק  |  23/10/10 06:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הודיה כריש-חזוני
ההתנכלות ליהודים במזרח ירושלים וסביב עיר דוד שוברת שיאים, או לפחות שוברת ידיים ורגליים, ומציבה סימן שאלה על עצם הריבונות הישראלית בבירה. האירועים נושאים טביעות אצבע של הרשות הפלשתינית ושל ארגוני שמאל קיצוני ישראלים
אורן פרסיקו
הארץ מתבסס על מידע ממחשב מוחרם של עיתונאית זרה    דן מרגלית מפרשן את תומס פרידמן    וידיעות אחרונות הולך ומשתלב ברשת
רפי מן
הסאטיריקנים הפופולריים ג'ון סטיוארט וסטיבן קולבר מארגנים עצרת בוושינגטון נגד הגל הגואה של שמרנות קיצונית באמריקה    האם מותר לעיתונאים שאינם בתפקיד להשתתף בעצרות הללו? תלוי את מי שואלים
יעקב בר-און
הצעת ח"כ עינת וילף ממפלגת העבודה להעתיק את תמונת יצחק רבין ממקומה בחדר הסיעה בכנסת ולבטל את נוהג העצרת השנתית לזכרו עוררה תגובות חריפות    "לאחר הרצח, רבין - שלא בטובתו - הפך לסמל של החמצת כל הדברים שהיו יכולים לקרות ולא קרו", היא מסבירה    "מאז, המפלגה שקעה באבל והתרכזה בעתיד שנקטע ובתקוות שנגוזו ולא במה שנעשה עד הרצח"
עליס בליטנטל
תיאטרון גשר מעלה את מחזהו של ניקולאי גוגול "רביזור" (1836) בהפקה נאמנה למקור, שלא כמו בגירסות קודמות שהפכו מקומיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il