X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"שאל אותי כתב ה'לה-מונד' מהו העתיד של אריאל. שאלתי אותו בתגובה מהו העתיד של פאריס" רון נחמן, ראש העירייה המיתולוגי של אריאל, נאבק על דעת הקהל העולמית, במקביל למאבק על בריאותו. החזון שלו: "ליצור בשומרון מסה קריטית של אנשים - מפתח תקוה ועד הבקעה"
▪  ▪  ▪
"אני אתגבר על זה, אני איש מאוד חזק" [צילום: פלאש 90]
"כל הסיפור של שתי מדינות הוא הטעיה. אם נלך בכיוון הזה, תהיינה כאן חמש מדינות - כולל אוטונומיה שאחמד טיבי רוצה לערביי הנגב והגליל"

שתי חזיתות עומדות כיום בפניו של רון נחמן (68), והוא מתכוון לנצח בשתיהן. על האחת, בריאותו האישית ומחלת הסרטן הקשה שעימה הוא מתמודד בחודש האחרון, הוא מעדיף שלא להרחיב את הדיבור. הוא מתאר כי הוא נמצא כעת בסדרת טיפולים כימותרפיים, וכי הוא סובל מנזק גם בכליות - אך שאלות נוספות על מצב בריאותו מעוררות אצלו כעס בלתי מבוטל. "כל השאלות החצופות האלו על ההשפעה על התפקוד שלי, הן שאלות קטנוניות של אופוזיציה", הוא קוצף. "זה לא עניינו של אף אחד. אני אתגבר על זה, אני איש מאוד חזק. אני בסדר ואני כאן", הוא אומר ולא מוסיף.
על החזית השנייה, לעומת זאת - הוא מרחיב את הדיבור ככל הניתן. מדובר בחזית המאבק על אריאל, העיר שהיא מפעל חייו. כיום, מספר תושביה מתקרב ל-20 אלף. בעוד עשר שנים, נחמן רוצה שהמספר יעמוד על 60 אלף תושבים. לפחות. הוא רוצה שאזור התעשיה יתפתח עוד, שהמרכז האוניברסיטאי יוסיף ויגדל. שיהיו מעונות סטודנטים. שהעיר תהפוך לאבן שואבת לכל תושבי האזור.
לזכותו ייאמר שכשהוא רוצה משהו, הוא גם יודע לממש. עובדה: לפני 33 שנים, כשלא קיבלו אותו, לדבריו, לאלקנה, הוא החליט להקים בעצמו יישוב שבו כולם יתקבלו בברכה. משני אוהלים שניצבו אז בדד על הר חשוף, צמחה שם בינתיים עיר לתפארת. והמלחמה הזו על אריאל, הוא אומר, אינה מאבק בהקפאה כזו או אחרת. "אני שתקתי בזמן ההקפאה, ואמרתי גם לראשי מועצות אחרים לשתוק", אומר ראש העירייה שבדרך כלל ממש לא נרתע מלהביע את דעתו. "אמרתי - 'והמשכיל בעת ההיא יידום'. סמכתי על ביבי שההקפאה אכן תיגמר כמו שהוא הבטיח. האמינות שלו עמדה כאן על הכף. כשראשי מועצות ביו"ש רצו לעשות כל מיני הצגות בנייה עם הטרקטורים, שאלתי אותם - 'למה להתגרות בעולם?' יש כל כך הרבה מלשינים מבית, עם טיסות ופקחים שבולשים אחרינו כדי לעכב, למה לתת להם חומר?"
כרגע יש בידיו תוכניות מאושרות ל-3,000 יחידות דיור. "אבל זה לא מספיק. הבעיה היא שממשלת ישראל מכריזה על עדיפות לפיתוח בגליל ובנגב, ולא ביו"ש".
וזו ממשלת ימין.
"אני לא ימין ולא גוש אמונים. אני שונה מכל היישובים האלו", הוא מגיב בכעס על ההערה. "אתם צריכים ללכת אל הקונסנזוס". הוא מטיף, ומוסיף עוד כמה עקיצות לגבי תושבי יו"ש, שאינם תושבי אריאל דווקא. "בניתי פה קאנטרי קלאב הכי יפה בארץ, החלטתי שצריך והלכתי לגייס כסף. לא קיבלתי אף אגורה מהמדינה. קאנטרי זה איכות חיים, אין כזה באף אחד מהישובים הקהילתיים - שם רק בונים בתים ועושים ילדים". מול הרמת הגבה של המראיינת, הוא מוסיף ש"צריך להיות שיתוף פעולה בין עיר ראשית ליישובים סביבה". כמו למשל, שהעיר תהווה מרכז תרבות בעבור היישובים המקיפים אותה.

הקונצנזוס בעד התיישבות
[צילום: פלאש 90]

בעוד כשבוע אמורה להתקיים באריאל פתיחתו החגיגית של היכל התרבות שבע הכותרות, בהצגה על אדית פיאף. "התיאטרון היחידי בין פתח-תקווה לרבת-עמון", קורא לו נחמן, ומוסיף בחיוך שכל השחקנים החותמים והמסרבים משמאל עשו בעבורו את העבודה. פרסום כל כך מסיבי להיכל התרבות החדש הוא לא היה מקבל בשום מקום. "צריך שכל תושבי האזור יידעו שפה תהיינה ההצגות הכי טובות. לא צריך לנסוע לתל אביב, רק לקנות מנויים להיכל באריאל".
המלחמה האמיתית שיש לנהל כעת, הוא טוען בלהט, היא על התודעה. על דעת הקהל המקומית והעולמית. "רק החודש 'חגגנו' את אסון מלחמת יום הכיפורים, ושוב אנחנו שבויים בקונספציה. אני עושה השוואה בין קווי 67' לגדת התעלה. רוצים להחזיר אותנו לקווי 67' כדי לתת לנו מכת מוות. כל מלחכי השמאל מביאים אותנו לשם, ואחר כך הם לא ייקחו שום אחריות על האסונות שהם יגרמו. כך היה בבריחה מלבנון, כך היה בהרס גוש קטיף, כך היה בהסכם אוסלו". אבל, הוא מוסיף, הטיעון הביטחוני הוא משני, לעומת הזכות הפשוטה שיש לנו על הארץ הזו. "זה הבית הלאומי שלנו".
הקונספציה המסוכנת הנוכחית, הוא אומר, היא אשליית 'שתי מדינות לשני עמים'. "כל הסיפור של שתי מדינות הוא הטעיה. אם נלך בכיוון הזה, תהיינה כאן חמש מדינות - ירדן, שהיא לדעתי המדינה הפלשתינית, ישראל, יו"ש, עזה-חמאסטן, ואוטונומיה שאחמד טיבי רוצה לערביי הנגב והגליל", הוא מפרט.
"אנשים שבויים בקונספט של שטחים תמורת שלום. לא מבינים שזה החזון הערבי לחסל את מדינת ישראל. אוסלו זו המחלה הממארת של ישראל. הקונצנזוס בישראל הוא בעד ההתיישבות. זה ערך שנשאר, הנה רק השבוע חגגו מאה שנים לקיבוצים" מזכיר נחמן. "הכניסו לאנשים לראש שהיישובים ביו"ש הם המכשול לשלום, וזה לא נכון. המאבק שלי הוא לשבור את הניסיונות לעשות דה-לגיטימציה לישראל".
איך מנהלים מאבק כזה?
"צריך לצאת מהקופסה. אני אחד המסבירים הכי טובים של מדינת ישראל, כי אני לא מתבייש לומר את האמת. שאלתי את הכתב של ה-BBC, 'מה אתם בכלל עושים בפוקלנד?'. שאל אותי כתב מה'לה-מונד', מהו העתיד של אריאל. שאלתי אותו בתגובה מהו העתיד של פאריס, אם זו תהיה בירה צרפתית או מוסלמית. והם עוד נותנים לנו עצות. איזו חוצפה! חוסיין אובמה כבר לא יהיה נשיא ואריאל תהייה קיימת", הוא מתחייב.

עשיתי הסכם עם שכם

מול כל חזונות השווא של השמאל, נחמן לא מהסס להציב חזון משלו. "אנחנו צריכים ליצור בשומרון מסה קריטית של אנשים - מפתח תקוה ועד הבקעה. אני אמרתי לטוני בלייר - 'אתן לך הצעה שלא תוכל לסרב לה'. הצעתי לו להיות חוד החנית לשלום, כי שלום צריך לבוא מלמטה, לא מלמעלה. אני אעשה זאת עם השכן שלי בסלפית, עם הכפרים פה בסביבה שדאגתי שיחברו אותם לרשת החשמל, כדי שלא יחיו על גנרטורים, שדאגתי שיחברו אותם למוביל הארצי".
"ידעת שהכפרים כאן שותים מים מהכנרת?" הוא מפתיע. "אני עשיתי כבר לפני שנים הסכם פינוי אשפה עם ראש עיריית שכם. אמרתי להם - בואו נקים בית חולים משותף שישרת את היהודים ואת הערבים. האמבולנסים שאני הבאתי מצילים פה על הכביש את כולם: חיילים, אזרחים, יהודים וערבים. אני מדבר על היום-יום, הפוליטיקאים הורסים הכול".
באופן טכני, תוכנית ההסדר שלו כוללת סיפוח של עזה למצרים, וחלוקה של יו"ש בין ירדן וישראל. "הטרגדיה שלנו היום היא שאנחנו מתווכחים בינינו לבין עצמנו. יוצרים פירוד מלאכותי בעם. מדברים לכאורה על מדינה בקווי 67' שמעולם לא הייתה, על בירתה ירושלים כדי לקעקע את הריבונות שלנו, ועל זכות השיבה כדי לגמור את מדינת ישראל. הם לא זזו מזה מילימטר כל השנים, רק אנחנו זזנו ונתנו. וזה הלקח הגדול. כשמדינת ישראל תחוסל בגלל 'שתי מדינות לשני עמים', ולתושבי ישראל לא יהיה לאן לברוח בין הים התיכון לקו הירוק, מדינת ישראל תהפוך לעזה אחת גדולה".
אתה חושב על חזרה לפוליטיקה ארצית?
"לפעמים זה מדגדג לי, כי אני חושב אחרת. יש לי ראייה מערכתית".

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  28/10/2010   |   עודכן:  28/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 טוני בלייר  טוני בלייר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רון נחמן נלחם בהקפאה ובסרטן
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
הרבה בריאות לרון נחמן ל"ת
מעריץ אלמוני  |  28/10/10 17:34
2
בריאות ושימשיך להוביל את אריאל ל"ת
שמאלן הגיוני.  |  28/10/10 17:57
3
אוהב ומעריך אותך ל"ת
אורן קאשי  |  28/10/10 19:08
4
רפואה שלמה מתפללת לשלומך=יהודי
קורןנאוה טבריה  |  29/10/10 02:33
5
בריאות בריאות ועוד בריאות
עטרה קלימי שגב  |  29/10/10 04:06
6
תשובות- 10.אריכות ימים ובריאות
רותי איזיקוביץ  |  29/10/10 08:52
7
בריאות ואריכות ימים
אי שם  |  29/10/10 09:26
8
לא מחסידיו-החלמה שלמה ומהירה!!
הדודה קלרה  |  30/10/10 08:46
9
בריאות מכל הלב מעבר למחלוקת
המציאותי  |  30/10/10 08:48
10
לא קיבלו אותו באלקנה .... ל"ת
הבנתם????  |  30/10/10 11:34
11
המון בריאות ושיתגשמו כל משאלות
אריאלית גאה  |  1/11/10 14:26
12
העיר כולה דורשת בשלומך
אריאלית  |  1/11/10 14:37
13
איחולי החלמה
תושבת העיר  |  26/02/12 00:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל שפר מיכאלי
טיפים מעניינים להתמודדות עם סימפטומים של הפרעות קשב וריכוז בקרב ילדים ומבוגרים    יכולים לעזור גם לאחרים... שווה בדיקה
מיה סלע
מה הקשר בין המחסור בחמאה, קבלני שיפוצים, שון קונרי ועקרת הבית הישראלית? מיה סלע צפתה במוסף הכלכלי של ערוץ 2 ולא הצליחה להבין למי מיועדת התוכנית
סער גמזו
היום יום ההולדת של קובי פרץ, מזל טוב וכאלה. זו אחלה הזדמנות לפרק לרגע את הבחור ולנסות להבין איך הוא פרץ לחיינו ומה הסיפור עם כל הפרצים האלה. סער גמזו מנתח
אורנית אבני-גורטלר
גילוי הבגידה לבן הזוג, בשלב שלפני ההליך המשפטי, יכול להכשיל את ניסיון התיעוד של הבגידה
גלעד אלעזר
סקירה על מנועי החיפוש ברשת האינטרנט, יתרונותיהם, חסרונותיהם, הרווחים העולים מהם ועוד
רשימות נוספות
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
לא אקטואלי  /  עדי ארבל
להכיר דרך הידיים  /  יעקב בר-און
רדיפת החרדים אינה פתרון  /  אסף גולן
מורשת רבין והשמאל האנטי-ציוני   /  דוד מרחב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il