X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המסע של קירשנבאום לאנטארקטיקה, שחלקו הראשון שודר אמש, מותח את הגבולות הגיאוגרפיים של התאווה הקירשנבאומית לחקור כל מין וגזע על-פני כדור הארץ
▪  ▪  ▪
חרמנות טינאייג'רית. קירשנבאום
[צילום: פלאש 90]

ערוצים 2 ו-10 בחרו לפסוח אמש על העצרת לזכר רבין בכיכר, אז החלטתי גם אני להתנהג באופן דומה. קוראים לזה סולידריות.
סרט תיעודי חדש של מוטי קירשנבאום הוא תמיד קרנבל. במדינה מתוקנת היה לפחות אחד כזה בשנה. בישראל, מדינה לא מתוקנת בעליל, אכן יש לפחות אחד כזה בשנה ועל כן מדובר בנס.
המסע של קירשנבאום לאנטארקטיקה, שחלקו הראשון שודר אמש, מותח את הגבולות הגיאוגרפיים של התאווה הקירשנבאומית לחקור כל מין וגזע על-פני כדור הארץ. התכונה המאפיינת ביותר את קירשנבאום היא סקרנות וזה גם סוד הצלחתו ארוכת השנים.
כשהוא יושב באולפן לצד עמיתו לונדון, גם אם לעיתים הוא מוותר על השתתפות פעילה בשיחה ומעמיד פני מנמנם, תמיד תתעורר בו הסקרנות ובסופו של דבר הוא ישאל את השאלה הילדותית שעיתונאים ותיקים כבר שכחו לשאול: "למה?". אותה סקרנות מובילה את קירשנבאום אל קצותיו הנידחים של התבל והיא התבלין הסודי של סרטיו התיעודיים.
לא עדשות הטבע המשוכללות של הסדרה (המופתית בפני עצמה) "העולם המופלא" הן שישאבו את הצופה אל קרחוני ג'ורג'יה הדרומית. בקריינותו המונוטנית שהפכה כבר אייקונית, קירשנבאום לא מצליח להסתיר את חרמנותו הטינאייג'רית מהזנים המשונים שמתגלים מול עיניו הלאות.
ולא רק הפינגווינים מעניינים אותו, למרות שהם מטרתו המוצהרת ובפירוש המנה העיקרית. בדרכו לקוטב עוצר קירשנבאום בעיר סטנלי שבאיי פוקלנד. הוא מתעד את הקהילה המקומית כאילו היה זה מצבור האלבטרוסים שחנו על צלע הר דקות ספורות מוקדם יותר. מהרגע שעזב את גבולות הארץ, כל אובייקט הוא ניצוד לגיטימי. הוא בוחר שני ספסימנים מבני המקום - פטריוטים בריטים שלא מוכנים לוותר על-אף שעל מאדמות פוקלנדס לטובת הצורר הארגנטינאי וחוקר אותם כאילו היו פינגווין קיסרי.
בלוקיישן כל-כך קיצוני כמו אנטארקטיקה, כל התרחשות היא רלוונטית. לכן כשהרוחות מקשות על קירשנבאום לצלם קריינות על-רקע הקרחון, הוא מכניס לסרט את כל ההסתעפות השלומיאלית הזאת, על הפן הקומי שבה. זו לא תוספת נוסח "פספוסים מצחיקים שלא נכנסו לסרט", אלא כלי קריטי להבנת הסביבה בה עבדו קירשנבאום וצוותו. הרוח, כשלוחה של מזג האוויר האכזרי, היא כוכבת ראשית בסרט הזה. סירובה לתת לקירשנבאום להקליט קריינות על שטח ארצה, היא רלוונטית בדיוק כמו סירוב פוליטי של פקיד הגירה סיני להתיר כניסה של עיתונאי למדינתו.
מסע של מוטי קירשנבאום לקוטב הוא אירוע שמתחנן להלצה על האסקימוסי הקשיש שנשלח בערוב ימיו לגווע על קרחון. הדחקה הזאת הייתה ראויה לשימוש אילולא הייתה גם צפויה וגם מנותקת מהמציאות. קירשנבאום המתעד במצלמתו את אנטארקטיקה היפה והקפואה, מזכיר יותר ילד נלהב שמשחק לראשונה בחייו בשלג.

תאריך:  31/10/2010   |   עודכן:  31/10/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המסע לאנטארקטיקה": קירשנבאום סקרן וחרמן כמו ילד
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עבור 100K$ שווה ליסוע ל"ת
לאנטרטיקה  |  31/10/10 22:41
2
היצור שלא נתן דין על הפקרות פו
ישע  |  1/11/10 12:10
3
התבטאות גסת-רוח
משה, עורך-דין  |  1/11/10 18:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגית כהן
על הסדרה 'חיים אחרים', שמתארת תלמיד ישיבה הרוקד בין יוצרו ליצרו    ההתפקרות של עוז זהבי אינה תהליך נפשי עוצמתי, אלא התפלקות נסיבתית    הוא אינו משכיל, מתנגד או חסיד, אלא סתם חתיך המגשים את ייעודו ככזה - ובכך קולע להפליא לרוחו של ערוץ 2    בשורה תחתונה: בידור טוב, רמה רעיונית ירודה
עליס בליטנטל
גישה חדשה ומרעננת, מלאה תעוזה, בהצגת קבוצת השחקנים "מנוע חיפוש"
איילה פנייבסקי
מהדורות החדשות מלאות במגישות אינטלגנטיות, מוכשרות ובעלות דעה. אז למה, כשמגיעים לנושאים "החשובים", הופכים אותן מיד לפרצוף יפה שנותן את רשות הדיבור לרוני דניאל?
טובה ספרא
גם בגרמניה יש ניצנים של חיזוק הלאומניות    מתחים חדשים (?) במזרח התיכון    משוב חיובי לסרקוזי    המפלגה הדמוקרטית בארה"ב תיפול?    תמונת הכוכבים לשבוע 5.11.10-29.10.10
חגי סגל
הוויכוח הנצחי על הגינות התקשורת בישראל תקוע כבר עשרות שנים באותה נקודה    הקבוצה השלטת שם אטומה למצוקות ההמון כמו מרי אנטואנט    היא לופתת את המיקרופון ומשאירה לימין את הפובליציסטיקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il