X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יעקב כהן ורמי הויברגר בקומדיה "ארוחה עם אידיוט" [צילום: ז´ראר אלון]
ארוחה עם אידיוט - בתיאטרון הבימה
קומדיה אנינה עם שיק צרפתי מאת פרנסיס וובר (כלוב העליזים, הבלונדיני עם הנעל השחורה) מענגת את צופי "הבימה" בשלהי הקיץ הישראלי

הבימאי הרבגוני (לא רק מיוזיקלס) משה קפטן מנווט בהצלחה את צוות השחקנים המיומנים בתוככי מבוך השקרים וההסתרות שטוו לעצמם זוגות צרפתיים אוהבי החיים הטובים. ואם כבר - אז למה לא לצחוק על-חשבון אידיוט מופלג תורן מדי שבוע, בסעודת רעים גברית?
התסבוכת התחילה עם הגב שנתפס לפייר (רמי הויברגר, שלא זקוק לצרחות כדי להפגין משחק מעולה וקומי להפליא). האידיוט שמגיע אל דירת פייר הסופר-עכשווית ומעוצבת להפליא, כדי לצאת לסעודה, הוא הקומיקאי מספר אחת - יעקב כהן. גם אותו הינדס קפטן למשחק מעוצב ומסוגנן, ולא קומי שלוח רסן פרוע כהרגלו (מה שמאוד מוצלח ב"צחוק מעבודה"). האידיוט נבחר לתפקיד השעשוע השבועי - בגלל התחביב האובססיבי שלו של בניית מודלים מגפרורים, שמותיר אותו תמים לגבי כל המתרחש סביבו.
הגב המיוסר של פייר, הנע תוך עיוות גופו בריאליות נוקבת, מצריך רופא (מיכאל כורש הטוב והוותיק). בינתיים האידיוט מחייג בטעות למרלן, המאהבת של פייר (ריקי בליך העסיסית), שמודיעה שהיא מגיעה מיד. הדלת נפתחת - ואשתו של פייר, קריסטין (יעל צפריר) נכנסת, כשהאידיוט בטוח שהיא המאהבת. נו, הדייסה שמתבשלת מסתבכת.
לעזרת פייר המתענה והמסובך בפלונטר, נחלץ ידידו ז'וסט (אמנון וולף המצוין, "רכש העברה" מ"גשר" ל"הבימה"). וכדי להרבות שמחה וצהלה, נכנס לעלילה מפקח המס לוסיין, שמעון כהן הוותיק והמקצוען, שרק כדי ללמוד את סודות אחורי הקלעים של מס הכנסה - שווה לראות את ההצגה. אך לא רק.
המוזיקה שערך אריק אביגדור וביצע בהקלטות ליאור רונן, עיצוב הבמה היצירתי והמושקע של ערן עצמון, הכולל העתקי ציורי חבצלות המים של קלוד מונה, ושאר חפצי האמנות, התלבושות המושלמות של ילנה קרליך והתנועה של אלדד גרויסמן - כל אלו יחד עם המשחק המדויק שביים קפטן יוצרים קומדיה קלה, מהנה, שקולעת לטעם הקהל על כל גווניו.

תאריך:  01/11/2010   |   עודכן:  01/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארוחה עם אידיוט - בתיאטרון הבימה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
ביקורת למחזה "ארוחה עם אידיוט", מאת פרנסיס וובר, בביומו של משה קפטן, המוצגת בתיאטרון הבימה
רון דרור
נשיאת בית המשפט המחוזי בת"א, דבורה ברלינר, קוראת להקים ערכאה נוספת שתקל את העומס המוטל על בית המשפט העליון ("חלק גדול מהערעורים לא מצריך שופט עליון"), מקווה להצלחתה של המחלקה הכלכלית שתיפתח בחודש הבא ("אני נותנת למחלקה הזאת את נקודת הפתיחה הטובה ביותר שאפשר") ומקנחת בחלומות על מדינה ערכית ("הייתי רוצה קצת פחות שערוריות, קצת פחות גדולי אומה שנגררים לספסלי בית המשפט")
תאיר קסלר
כדי להשאר מעניינת ומסקרנת לא מספיק להתחדש מוזיקלית    צריך לדאוג גם ללוק שיפתיע את הצלמים על השטיח האדום    מי הזמרות שמצאו את הנוסחא הנכונה?
מורן שריר
המסע של קירשנבאום לאנטארקטיקה, שחלקו הראשון שודר אמש, מותח את הגבולות הגיאוגרפיים של התאווה הקירשנבאומית לחקור כל מין וגזע על-פני כדור הארץ
חגית כהן
על הסדרה 'חיים אחרים', שמתארת תלמיד ישיבה הרוקד בין יוצרו ליצרו    ההתפקרות של עוז זהבי אינה תהליך נפשי עוצמתי, אלא התפלקות נסיבתית    הוא אינו משכיל, מתנגד או חסיד, אלא סתם חתיך המגשים את ייעודו ככזה - ובכך קולע להפליא לרוחו של ערוץ 2    בשורה תחתונה: בידור טוב, רמה רעיונית ירודה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il