להצלחת ההצגה חוברים בימויו הנהדר של יצחק (בבי) נאמן, שמתזמר בצורה הטובה ביותר צוות שחקנים מעולה, שכל אחד ואחת בו קורצו מהחומר הטהור ביותר של מהות השחקן. משפטיו הקצרים של לוין (בנוסח ניסים אלוני) הופכים בפיהם לפיוט של ממש. חרף האכזריות שבהם, הנמהלת בחמלה, השיטנה מול הרחמים והרוך - המילים של לוין נשמעות מפי השחקנים כשירה מופלאה.
ותארו לכם, שאיני מהסוגדים בהערצה עיוורת ללווין. אך עובדה היא, שהמחזות האחרונים שכתב הגיעו לזיכוך מכל השטיקים (שאפיינו את הראשונים) אותם נהג למסוך במחזותיו. ומשום כך, הפכו למחזות שיעמדו בכל הזמנים, מבלי שינוס ליחם. אין פה שימוש בשמות דוחים, או בהגזמות ובעיוות גוף הנשים במחזותיו עם שדיים ענקיים וישבנים אנומליים. המוות, שהחרדה של לוין ממנו חוזרת כלייט מוטיב בכל מחזותיו - הופך כאן למשהו חיובי, מרוכך, המבטא את המנוחה והנחלה של כל המעונים. סצנת הילדים המתים הופכת לפסגת המחזה הודות לקומפוזיציה של הצבתם, וכן האיפור, התנועה המקסימה שעיצבה מרינה בלטוב, והעיקר - המשחק של כל ילד-מת שממחיש לצופים עד כמה תלמידי השנה השלישית הם קאסט איכותי ומיוחד במינו. ואין תמה - חלק גדול מהקאסט הם דור שני לתיאטרון, בנים-של. ראו את השמות ותבינו.
כל השחקנים נפלאים, אך מעל כולם מהווה מיטל מדמון, בתפקיד האם, את הכינור הראשון בתזמורת, אם לא הסולנית שבו. כך גם מיכל קורמן הרגישה (בתו של יוסי כרמון) כילד, בועז פינקוביץ שנראה במרכז הצילום, בתפקיד האב או בתפקיד חייל ובתפקיד ילד-מת, שבאחרונים ראיתיו והתפעלתי. יואב (בנו של מיכאל) כורש כאב, שעוד יותר מצוין כילד-מת, רפאל קפוסטיאן כמלח וכמושל האי אליו מגיעים הפליטים המבקשים להינצל ממוות; אריאל ברוגז כ"משיח", שהילדים המתים מייחלים לבואו כדי לקום לתחייה; דור אלוני כפצוע הגוסס, נעמי לבוב "האישה שנולדה לאהוב" - כסמל לכל מה ששטני ורע בטבע האנושי, מעין לוקרציה שטנית; אייל נגר כקצין ההגירה, וכן גל שמאי, רן אסולין, ענת כוגן, צביקה אלייב, נורית יחיאלי ומתן זרחיה.
התפאורה של דניאלה מור משלימה את רוח המחזה, כמו גם התלבושות של יהודית אהרון, התאורה של בן גולדמברג, האיפור הנהדר של סיגלית גראו והמוזיקה של ליאור רונן. הדרכת הדיבור של אפרים אבא תותיר את השפעתה על השחקנים בהמשך דרכם.
לרוץ ולראות פנינה תיאטרלית נדירה, חוויה מזהירה - עד רביעי בסטודיו בהרצל 158 תל אביב, ובשישי, ה-19.11.10 בשעה 14:00, בצוותא.