X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
במלאת 69 שנה למלחמת יפן-ארה"ב צוללות יפניות פשטו על חופי ארה"ב, קנדה ואוסטרליה, ואפילו שיגרו מטוס ימי שהפציץ הר באורגון היפנים שיגרו כ-9,000 בלוני נייר נושאי פצצות להפציץ את ארה"ב ואת קנדה שישה אנשים נהרגו בהפצצות, שהוסתרו מהציבור ע"י צנזורה קשה היפנים לא יכלו לדעת מה השיגו הפצצות הבלונים שלהם
▪  ▪  ▪
הפצצות במלחמת העולם השנייה
[צילום ארכיון]
התקיפה על פרל הארבור [1941]
יפעת גדות
ב-7 בדצמבר 1941 תקפה יפן את בסיס חיל האוויר האמריקני הגדול ביותר - פרל הארבור; 2,403 חיילים אמריקנים נהרגו * נשיא ארצות הברית הכריז מלחמה על יפן
לרשימה המלאה

בנעוריי אירחתי נער מתנועת "יהודה הצעיר" האמריקנית - אחותה של תנועת הצופים, שבה הייתי פעיל - שהגיע מקליפורניה. דיברנו תוך סיור בנתניה, עירי, על עניינים תנועתיים, והגענו ל"הרי גרינטל" - מצוקי הכורכר בדרום נתניה דאז, שנשקו אז לים, עד שעלה עליהם הכורת בשמו של הפיתוח חסר-האחריות.
"אצלנו הרבה שנים היה איסור להתקרב בלילה עם רכב לשפת הים", אמר הצעיר, "הייתה האפלה חמורה, שהשֶריפים אכפו בקפדנות - בגלל איזו צוללת יפנית, שירתה על החוף במלחמת העולם השנייה. אומרים, שזה פגע בחיי החברה של רבים".
צחקנו, ומאז אני נזכר באנקדוטה בבדיחות הדעת כשאני דן ב"מוראות" מלחמת העולם השנייה באמריקה גופא.
במהלך מלחמת העולם השנייה, ניסו היפנים לתקוף את אוסטרליה, את קנדה ואת ארצות-הברית בשנים 1945-1942. בין השאר, הותקף נמל סידני באוסטרליה באמצעות צוללות ננסיות; בפברואר 1942 תקפה צוללת יפנית את שדה הנפט הימי אלווד (Ellwood) ליד סנטה ברברה בקליפורניה; ביוני 1942 ירתה צוללת יפנית עשרות פגזים על מגדלור בנקודת איסטיוואן (Estevan point) בקולומביה הבריטית (BC) שבקנדה; כמה ימים אחר-כך תקפה צוללת יפנית את פורט סטיוונס, אורגון; ובספטמבר 1942 הופצץ הר אמילי (Mt. Emily) במדינת אורגון באמצעות מטוס ימי Yokosuka E14Y, שהמריא מסיפון צוללת יפנית, והטיל עליו פצצות תבערה.
המעניין מכל, הוא השימוש בנשק בין-יבשתי לכאורה - בלונים מנייר, שנשאו פצצות מיפן לצפון אמריקה. בשנים 1945-1944 שיגרו היפנים כ-9,000 בלונים כאלה, שהטילו פצצות ופצצות תבערה בארצות-הברית ובקנדה, והגיעו אפילו עד למדינת מישיגן. מסדרה של מחקרים, שפרסם המכון הסמיתסוני לחקר התעופה בוושינגטון הבירה, עולה כי הבלונים הללו היו תגובה לפשיטה המוטסת של מפציצים B-25 בפיקודו של קולונל ג'ימס דוליטל באפריל 1942 על טוקיו - התגמול האמריקני על הפצצת פרל הרבור בשבעה בדצמבר 1941.
לדעת רוברט מיקש (Mikesh), מחבר המחקר, ההפצצה היפנית לא השיגה את יעדה הפסיכולוגי דווקא בגלל הצנזורה החמורה, שהוטלה עליה - בתיאום עם התקשורת האמריקנית. כך, לא הצליחו היפנים לדעת מה הייתה תוצאת ההפצצה, ונטשו את הרעיון - גם בגלל שמשאביהם התדלדלו, ולא יכלו להמשיך בתקיפות.
האם הייתה משמעות לתקיפות היפניות?
אישה וחמישה ילדים, שהשתתפו בפיקניק של כנסייתם, נהרגו כשהפעילו בטעות פצצת בלון, שנחתה בחורש באורגון. שאר הפצצות יצרו, בעיקר, שריפות יער ופגעו במוראל. אחת הפצצות מתברר נחתה ליד המפעל הגרעיני הנפורד (Hanford), שהיה מעורב בפרויקט מנהטן, ושיבשה את הספקת החשמל למפעל.

תאריך:  19/11/2010   |   עודכן:  19/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבלונים ששיגרו היפנים לארה"ב במלחה"ע ה-2
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גם ביבי נתניהו משגר בלונים.
בסוף גם הוא יפסיד  |  20/11/10 16:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב חיים
ככל שעולים גבוה יותר בפירמידת התעסוקה, כך קשה יותר למצוא עבודה. זה נובע מהניסיון, זה נובע מדרישות השכר של עובדים וותיקים, אבל זה נובע גם מהחשש של הארגון מפני יותר מדי ידע, בעיות היררכיה, אי-הלימה חברתית או חוסר היכרות עם טכנולוגיות חדישות    למרות שנדמה שהכל כ"כ שלילי, מסתבר שלעובדים ותיקים יש הרבה יותר יתרונות מחסרונות    הכתבה הבאה תפתח צוהר לשינוי חשיבה מעמיק, והיא מומלצת בחום לכל העוסקים בגיוס!
גיא קוסובסקי
אם את/ה מסתובב בבית בבגדים קצרים, כנראה שאת/ה מבזבז כסף על חימום יתר    בקרת אקלים מסייעת בשליטה נוחה של חימום חדרים ספציפיים ולא של כל הבית
לימור בן-חיים
לבירה לבנה השפעה מגינה של כ-30% במניעת מחלת הסוכרת    שתיית בירה לבנה מורידה את ערכי ההמוגלובין המסוכרר
טל קון-שדה
איך מתמודדים עם פעוט מפונק מבחינה קולינארית?    עשרת הדיברות להאכלה נכונה של הילד
זיו יצחקי
הסיטקום של כוכבי "ארץ נהדרת" התיימר ללעוג לביצת הסלבס המקומית ולהריץ עליה דאחקות, אבל בפועל טיפל בה בכפפות של משי ונותר בלי אמירה ברורה או אמיצה במיוחד    זיו יצחקי מסכם עונה מאכזבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il