X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הקבלנים ורשות המיסים ינסו לשכנע את ועדת הכספים להטיל מע"מ על קבוצות רכישה. אם יצליחו, עו"ד ורד אולפינר תשמח פעמיים. היא גם בת למשפחת קבלנים ואנשי נדל"ן, והיא גם מנהלת המחלקה המקצועית למקרקעין וקבלנים ברשות המיסים. תגובת רשות המיסים: "אין ניגודי עניינים"
▪  ▪  ▪

ביוני 2010, הוגש למנהל רשות המיסים "דוח הוועדה לבחינת היבטי המס בקבוצות רכישה" ונדרשת תעוזה גדולה לדרוש ממישהו להתייחס אליו ברצינות או לקבל החלטות בהסתמך על הנאמר בו. בראש הוועדה שמנתה 12 מאנשי רשות המיסים ונציגה ממשרד המשפטים לא עמד כלכלן בכיר, אלא היועץ המשפטי לרשות המיסים, וכך גם נראה הדוח. כולו השתלחות משפטית כנגד מודל קבוצות הרכישה, ללא כל ניתוח כלכלי מבוסס. לעומתו, כחודש לפני כן, פרסם מינהל הכנסות המדינה דוח שונה באופיו, איכותו ומקצועיותו, ובו בהסתמך על ניתוחים כלכליים שונים מודל קבוצות הרכישה אינו כה גרוע.
אלא שבמאמר זה, לא נעסוק בדוח הצהוב והמתלהם של רשות המיסים, אלא בחברת הוועדה עו"ד ורד אולפינר-סקל, שבתפקידה היא "מנהלת מחלקה מקצועית - מקרקעין וקבלנים" ברשות המיסים.

השושלת הנדל"ניסטית של ורד אולפינר

מתברר כי מדינת ישראל הפקידה את הטיפול בענייני מיסוי מקרקעין וקבלנים, בידי בת למשפחת קבלנים ונדל"ניסטים מובהקים, הן בפעילותם הכלכלית והן בפעילותם הציבורית, ו"הכל בסדר" טוענת רשות המיסים.
אביה של ורד, הוא שמואל (סם) אולפינר, מי שכיהן בעבר (2004-2000) כנשיא ומכהן כיום כנשיא כבוד בהתאחדות הקבלנים, והוא המייסד והבעלים של חברה קבלנית ותיקה בשם נאות-דברת (דברת הוא שמה של בתו הבכירה). זוהר, אחיו, הוא עורך-דין ששותף עמו במגדלי רוטשילד 45 בראשון לציון.
סיגל אולפינר-בולקינד היא אחותה התאומה של ורד, העובדת (או עבדה) כעורכת דין במשרד בעלה, עו"ד דרור בולקינד, המשמש כיועץ משפטי של ארגון הקבלנים בראשון לציון. גם יורם, אחיו של דרור, פעיל בענף כשמאי מקרקעין.
האחות הבכירה היא דברת אולפינר-שלף, ואף היא פעילה היטב בתחום הנדל"ן בהיותה שמאית מקרקעין במשרד גרינברג-אולפינר ושות'. בעלה הוא האדריכל ברוך שלף, המכהן כמנכ"ל לנוקס השקעות בע"מ, שעיסוקה הוא נדל"ן ובינוי. על-פי המתואר בדוחות הכספיים של לנוקס, ברוך שלף כיהן במשך כעשרים שנה כמנכ"ל חברת נאות-דברת, והיה מעורב בבניית אלפי יחידות דיור.
ומהי תגובת מחלקת דוברות והסברה של רשות המיסים?
  • "אין בטיפולה של עו"ד אולפינר בעניין זה שום סוגיית ניגוד עניינים. יתרה מזאת, כבר נקבע בעבר על-ידי נציבות שירות המדינה כי אין מניעה שתעסוק בנדל"ן כל עוד לא תעסוק בענייניו האישיים של אביה. למותר לציין שעו"ד אולפינר מוסיפה שגם בלי הנחיה זו לא עסקה בענייני אביה.
    הטיפול בכל הקשור לקבוצות רכישה הינו פועל יוצא של מדיניות רשות המיסים והנהלתה.
    אין חולקין על מקצועיותה ותרומתה הרבה של עו"ד אולפינר לעבודת רשות המיסים. עם זאת, החלטות המדיניות של הרשות מתקבלות על-ידי דרג ההנהלה ומנהל הרשות".
הבנתם?! אם כך, אולי מישהו יסביר לי מה פירוש "לא תעסוק בענייניו האישיים של אביה?" הרי כל החלטה כללית המתקבלת במחלקה המקצועית למקרקעין וקבלנים שהיא מנהלת, משפיעה על ענייניו האישיים של אביה (ומטבע הדברים, גם ענייניה שלה), וגם על ענייניהם של שאר בני משפחתה וחבריהם לעיסוק.

תאריך:  23/11/2010   |   עודכן:  23/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה הכוונה באמירת "ורד אולפינר אינה בניגוד עניינים"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הבעייה היא "נציב שרות המדינה"
בני בנקר  |  23/11/10 11:07
2
מדינה בניגוד עניינים
עידן סובול  |  23/11/10 12:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
היא הגיעה אלינו מאוזבקיסטן ורכשה לעצמה מטופלים רבים, גם מקרב ה"מי ומי"    חולים הגיעו אליה כפופים ורצוצים מכאב, ויצאו זקופים וישרים    היא משלבת בטיפול רפואה אלטרנטיבית וקונבנציונלית ומחוללת פלאים של ממש    תכירו, ד"ר אירנה שנדשטיין
ד"ר רון יניב
למלא או לא למלא - זו השאלה הנפוצה ביותר בשנים האחרונות בקרב נשים (וגם גברים) שעברו את גילאי ה-30    השאלה היא מה באמת אתם יודעים על הזרקות בוטוקס, סיליקון וחומרי מילוי? מדוע אין מזריקים בוטוקס לשפתיים ומה המשמעות של חומרים זמניים מתכלים לעומת חומרים קבועים? איך קובעים מהי הכמות הנכונה להזרקה ולמה חשוב לפנות לגורם מקצועי?
ארנולד מ' אייזן
מחקרו החשוב של ארנולד אייזן מבקש לבחון את התמודדותם של הוגים יהודים-אמריקנים עם שאלת נבחרותו של העם היהודי בחברה המדגישה ערכים אוניברסאליים    כמעט שלושים שנה אחרי פרסומו, כותב סטוארט שופמן, עדיין נושא "העם הנבחר באמריקה" תובנות עמוקות עבור הקורא הישראלי
עליס בליטנטל
מחזהו של אלברט אוסטרמאייר "עמק המוות" בסטודיו יורם לוינשטיין משול לציור מופשט אכספרסיוניסטי    לא מובן, דמיוני, עתיר החצנות ורגשות, עד בוטות זבה דם    ממש יצירה גרמנית טיפוסית, המתאימה לשנת ה"תיאטר שטונדה" (שעת התיאטרון) שיזם מכון גתה בישראל
שיר לביא
כך אומר פרופ' אבי דגני העומד בראש בית הספר למחקרי שוק ואסטרטגיה שהקימה הקבוצה. לדבריו, רמת הניהול בארץ משתפרת, אך היא עדיין לקויה, בעיקר בשל העובדה שלא הטמענו את השימוש בידע לצורך קבלת החלטות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il