X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ענת פרסמן אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מן הסתם תרצה לוודא שכספך יושקע בתבונה לא תרצה לגלות, לאחר שכבר הושקעו הרבה מאמצים, שהכל ירד לטמיון בתום החוזה - בהחלט לא מצב עניינים רצוי
▪  ▪  ▪
להשקיע את הכסף בתבונה

בניית אתרים וקידומם בגוגל הם כבר מזמן כרטיס ביקור ואמצעי שיווק הכרחי עבור כל עסק.
אם הגיע הרגע שבו החלטת להשקיע באתר, בוודאי קיבלת הצעות רבות מחברות שונות, חלקן אולי בלתי מוכרות. חלק מההצעות הגיעו אליך דרך פליירים, בן-הדוד של השכנים, באנרים מנצנצים... ועוד. אז מה לעשות? במי לבחור, למה לשים לב במיוחד, ובאיזה מדדים להשתמש כדי לבחון את החברות השונות?
מן הסתם תרצה לוודא שכספך יושקע בתבונה. לא תרצה לגלות, לאחר שכבר הושקעו הרבה מאמצים, שהכל ירד לטמיון בתום החוזה - בהחלט לא מצב עניינים רצוי.
הנה חמש נקודות שכדאי לבדוק לפני חתימה עם חברה שבונה או מקדמת אתרים:
1) של מי האתר? קיימים שני סוגים מקובלים של עסקות. הסוג האחד הוא כאשר אדם או בעל עסק פונה לגורם מקצועי ומקים אתר השייך לו (ללקוח המשלם). בסוג השני של עסקות הלקוח שמעוניין באתר, משלם מעין דמי שכירות חודשיים לספק אתרים. בתום החוזה, בתום תקופת השכירות, חוזר האתר לבעלות החברה הספקית. כל זמן שתנאי העסקה ידועים וברורים אין שום בעיה. תוכל לעשות שיקול דעת מושכל ולהחליט מה האפשרות המתאימה יותר עבורך.
2) של מי הדומיין? פה ושם ישנן חברות שמציעות ללקוחות פוטנציאליים דומיין במתנה כחלק ממאמצי המכירה שלהן. במקרה כזה שווה לבדוק לעומק מול נציג המכירות - על שם מי הדומיין? אם הדומיין על שם הלקוח ורק על שם הלקוח, זה בסדר גמור. אבל אם הדומיין הוא למעשה על שם החברה המספקת את השירות, המשמעות היא שכאשר תעזוב את החברה, עם תום החוזה, תישאר בלי כלום ותצטרך להתחיל את מאמצי הקידום מנקודת האפס. דומיין הוא כמו הכתובת של הבית שלך, כל מיודעיך כבר מכירים אותה. כתובת האתר שלך כבר מופיעה על כרטיסי ביקור, נייר מכתבים, אי-מיילים, וחשבוניות. כך ששינוי ידרוש השקעה גדולה.
בנוסף, עם הזמן, תגדל ותגיע לדירוג יותר גבוה בגוגל. חבל לאבד את כל זה.
לכן מומלץ לוודא שהדומיין רשום על שמך, כלקוח משלם, ושאין שום אותיות קטנות בחוזה שסותרות את זה או מאפשרות כל דבר אחר. בנוסף, חשוב להבין מה שווי המתנה - כדאי לדעת למשל שלדומיין עם סיומת.com יש עלות שנתית נמוכה ביחס לסיומות אחרות.
מאי דואק, מנהלת מחלקת בניית אתרים לעסקים ב"פרומו": "רק כדי להישאר על הצד הבטוח, אני תמיד ממליצה ללקוחותינו, לרכוש את הדומיין על שמם, ולעשות עליו את כל העבודה, ההשקעה בהחלט שווה".
3) של מי הקידום? חפש בחוזה סעיף שמתייחס לבעלות על פעולות הקידום האורגני - לינקים, מאמרים, רישום לאינדקסים, פתיחת בלוגים, החלפת קישורים ועוד. כדאי שתוודא שכל פעולות הקידום שייכות לך - הלקוח. גם כאן, חשוב להבין את שאלת הבעלות. אם בתום החוזה הספק יכול לעשות ככל העולה על רוחו עם כל פעילויות הקידום, עשרות אלפי שקלים עלולים לרדת לטמיון. בדוק את האותיות הקטנות בחוזה.
4) אחסון - לכל אתר יש שטח אחסון בשרת שבו יושב האתר. כדאי ורצוי לבדוק מה בדיוק כוללת חבילת האחסון בתום השנה הראשונה. כמה יעלה אחסון בשנה השנייה? כמה יעלה אחסון במידה ונשארים בחברה הנוכחית, וכמה תעלה העברה לחברה אחרת. המצב הבלתי רצוי הוא דמי אחסון יקרים מאוד בשנה שנייה, ודמי העברה עוד יותר גבוהים.
5) ניסיון - חובה לראות תיק עבודות של החברה, אילו אתרים היא בנתה? אילו אתרים החברה קידמה? ולאילו הישגים הגיעה החברה עם אותם אתרים. חברה בעלת ניסיון רב יותר בקידום תדע מה הם הפרמטרים החשובים ביותר שבהם עליה להתרכז - אין חכם כבעל ניסיון. אייל פטרן, מנהל מחלקת קידום אתרים ב"פרומו": "אני ממליץ לבקש לפחות חמש כתובות של אתרים שנבנו או קודמו, והייתי בודק את הדירוג של כל אחד מהם.
הדרך המהירה לעשות את זה היא להיכנס לקישור הבא, להקיש את כתובת האתר ואת מילת החיפוש, ומייד תתקבל תוצאה מספרית שמשקפת בדיקה של עשרת העמודים הראשונים בגוגל - וזה המספר המדויק ביותר של הדירוג, שאליו כדאי לשים לב.
לסיום - נדגיש שהרעיון המרכזי הוא שאלת הבעלות - מהו בעצם הנכס שלך כלקוח. וודא שכל הפרטים ברורים, ידועים ומוסכמים וכך תוכל לקבל תמורה בעלת ערך עבור השקעתך. בהצלחה!

תאריך:  24/11/2010   |   עודכן:  24/11/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בניית אתרים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
דרמת פשע משפחתית בנוסח הסופרנוס, בימוי מרתק של דליה שימקו ומשחק מצוין של צוות השחקנים - מעלה תיאטרון תמונע בהצגת "משפחת וייס" מאת נוריאל טוביאס
מרים טרין
רק ישראלים מעטים מכירים את שמו של אברהם סוצקבר, שחי בקרבם מעלייתו ארצה ב-1947 ועד למותו השנה    סוצקבר, שחולץ מיערות וילנה הכבושה במסוק סובייטי לאחר שבנו ואמו נרצחו, הביא עימו לארץ את שרידי אוצרות התרבות היהודית בליטא, השתקע בתל אביב והמשיך ליצור ולכתוב ביידיש עד סוף ימיו    השפה שהפכה אותו לאחד מגדולי משוררי ישראל, כותבת מרים טרין, היא גם שהפרידה בינו לבין בני ארצו
שמעון חמו
בנוסף למראה החיצוני של הדק, איכות ואורך חיים יש לדאוג לעמידות בפני שריפה, סכנת החלקה ובטיחות
שלומית שוסטר
הקושי של תינוק לשכב על הבטן יחד עם אזהרות משרד הבריאות נגד תנוחה זו מפחד ל"מוות בעריסה" עלולים לגרום נזק לתינוק ואף לבעיות בצוואר
ד"ר דורון כרמי
יש לאוורר את הבית גם כשקר    הקפידו לשטוף ידיים לפני כל ארוחה    צעצוע של ילד חולה מכיל מיליוני וירוסים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il