X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עדי בצלאל דיאטנית ראשית מרכז O2 לבריאות הגוף והלב, בחסות הדסה ירושלים
בלוג/אתר רשימות מעקב
באימון בוקר, על-מנת למנוע רעב, נפילת סוכר וסחרחורת, רצוי לאכול ארוחה קלה שתכלול מעט חלבון ובעיקר פחמימות שיהפכו לסוכר אשר ישמש כדלק זמין לשרירים לפני אימון בוקר לא מומלץ להסתפק רק בכוס הקפה וכדאי לשתות לפחות עוד כוס מים
▪  ▪  ▪
לאכול נכון [צילום: פלאש 90]

לא פעם במהלך פעילות גופנית, אתם חשים שהגוף כבר עייף ואתם רק רוצים שהאימון כבר יסתיים. כדי להימנע ממצב כזה של אימון עייף ולהשיג אימון יעיל ואנרגטי, חשוב לתכנן נכון מה לאכול לפני האימון. בין אם המטרה היא ירידה במשקל, פיתוח מסת שריר או כחלק מאורח חיים פעיל ובריא, המזון שתאכלו לפני האימון יקבע את איכותו ואת תוצאותיו.
איך לאכול נכון לפני אימון?

אימון בוקר

אם אתם מתאמנים עד כשעה אחרי ההתעוררות, גופכם זקוק למילוי מצברים לאחר הצום של הלילה. על-מנת למנוע רעב, נפילת סוכר וסחרחורת, רצוי לאכול ארוחה קלה שתכלול מעט חלבון ובעיקר פחמימות שיהפכו לסוכר אשר ישמש כדלק זמין לשרירים. רצוי להימנע ממזונות עשירים בסיבים, שומן ועודף חלבון שיכבידו על הקיבה ויפריעו לכם להתאמן בקלילות.
מאידך, גם לא מומלץ לצרוך סוכרים פשוטים כמו מיץ פירות סחוט שיגרום לעלייה מהירה של הסוכר בדם, אך גם לנפילה מהירה של האנרגיה, כך שלא יספק לכם אנרגיה זמינה לאורך כל האימון.
התפריט המועדף: פרי כגון תפוח או בננה, פרוסת לחם מרוחה בגבינה עם 5% שומן / ריבה / חופן קורנפלקס / חטיף אנרגיה דל שומן / יוגורט פרי.
אם אימון הבוקר שלכם ארוך, אל תסתפקו רק בארוחת בוקר קלה ותרשו לעצמכם גם ארוחת לילה שתכלול פחמימות מורכבות מהסוג המבושל - אורז / פסטה / תפוחי אדמה / בטטה / תירס וכיוב' או לחם / קרקרים / קורנפלקס וכדומה.

אימון ערב

במקרה של אימון בשעות הערב, אם אכלתם ארוחת צהריים מאוחרת, מומלץ שיהיה פער של לפחות שעתיים-שלוש לפני האימון ובכל מקרה לא מומלץ להגיע לאימון על בטן ריקה. במקרה שאת ארוחת הצהריים אכלתם הרבה לפני האימון וכבר עברו מאז 5-4 שעות, תזדקקו לארוחת ביניים שתספק לכם פחמימות ואנרגיה זמינה לאימון. מאידך, לא להגיע לאימון ישר אחרי ארוחת ערב דשנה.
גם ארוחת ערב ישראלית קלאסית הכוללת לחם, חביתה, גבינות וסלט, כלומר: חלבון, שומן וסיבים, נחשבת לכבדה מדי לפני אימון ויכולה לגרום לכבדות ובחילה. חשוב לציין, כי ברגע שהקיבה עסוקה בעיכול, פחות דם וחמצן יהיו זמינים לשרירים והאימון יהיה הרבה פחות יעיל.
במקרה זה הבחירה המועדפת תהיה גם כן, פרי טרי או יבש, דגני בוקר או חטיף אנרגיה דל שומן לפני האימון. את ארוחת הערב הגדולה יותר, כדאי לשמור לאחרי האימון, גם אם כבר מאוחר בלילה.

אימון צהריים / אחר-הצהריים

אם אתם מתאמנים אחרי העבודה, ראשית כל הכבוד לכם. השאלה מה לאכול לפני האימון תלויה בתזמון ארוחת הצהריים בעבודה. אם אכלתם סביב השעות 13:00-12:00 ואתם מגיעים לאימון אחרי יום עבודה ארוך רק ב-18:00-17:00, מומלץ שתשלבו גם ארוחת ביניים לתדלוק לפני האימון. ההמלצה לאכול את ארוחת הביניים כשעה-שעה וחצי לפני האימון ומסגרתה לכלול פחמימות זמינות בדיוק כמו לפני אימון בוקר.
הבחירה המועדפת: פרי, פרוסת לחם עם גבינה 5% / ריבה, חופן קורנפלקס / חטיף אנרגיה דל שומן / יוגורט פרי.

מה כדאי לאכול אחרי האימון?

ההמלצות הן ברורות ואין קשר לשעת האימון: עד כשעה לאחר האימון, יש לכם חלון הזדמנויות להתאוששות ובניית שריר. כדאי לנצל את העובדה שבחלון הזמן הזה, המזון הולך למקום הנכון ולא לכרס או לישבן. לכן חשוב לאכול ארוחה מאוזנת שכוללת: פחמימה, חלבון וגם מעט שומן חיוני.
דוגמאות לתפריט מומלץ לאחר אימון: לחם מלא עם גבינות, ביצה / טונה, מעט אבוקדו או טחינה וכמובן ירקות יהיו בחירה מעולה. אם אתם מעדיפים ארוחה מבושלת, כדאי שתכלול אורז / תפוחי אדמה / פסטה בשילוב עוף, בשר / דג וכמובן סלט ירקות מטובל בשמן זית. גם בחירה יותר קלילה כמו יוגורט עם פירות וגרנולה או ברנפלקס עם קצת אגוזים תהיה מצוינת, העיקר שיהיה שילוב איכותי של חלבון עם פחמימה, שכן חלבון לא יכול לבנות את השריר לבד.
חשוב לזכור, שבניית השריר וההתאוששות, לא מתבצעים רק בשעה שלאחר האימון ולכן צריכת חלבון חשובה לאורך כל היום ולא רק בארוחה שלאחר האימון.
אם אתם בדרכים ולא יכולים לשבת ולאכול באופן מסודר, תארגנו מראש מזון מתאים - קחו אתכם כריך איכותי, פרי או חטיף לדרך, עד שתגיעו הביתה. ובכל מקרה אל תוותרו על הארוחה שאחרי האימון, גם אם מאוחר בלילה ובמיוחד אם אתם ממש חרוצים ומתכננים לקום לאימון בוקר.
לא פחות חשוב מהאוכל זו השתייה. השילוב של מנגנון צמא לא מוצלח אצל רובינו ביחד עם איבוד הנוזלים באימון, עלול לגרום להתייבשות ואיתה כאבי ראש, בחילות, התכווצויות שרירים, קושי בהתאוששות והאימון יהיה פחות יעיל ואף מזיק. לכן, לפני אימון בוקר, לא מומלץ להסתפק רק בכוס הקפה וכדאי לשתות לפחות עוד כוס מים. כדאי גם לתגבר בשתייה בכל ארוחה שלפני אימון וגם לקחת אתכם בקבוק מים לאימון. יש להקפיד על שתייה של לפחות חצי ליטר מים על כל שעת פעילות ובימים חמים אף יותר. יצוין, כי הבדל בשקילה לפני ואחרי האימון, יכול לתת הערכה לנוזלים שאיבדתם ולא לשומן ולכמות הנוזלים שצרכתם במהלכו.

מחברת המאמר הינה דיאטנית ראשית במרכז O2 לבריאות הגוף והלב, בחסות הדסה ירושלים
תאריך:  30/11/2010   |   עודכן:  01/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילה פנייבסקי
היא לא מציצנית כמו "האח הגדול", לא שערורייתית כמו "הישרדות" ולא נוצצת כמו, נגיד, "רוקדים עם כוכבים"    אז מה בדיוק הפך את ריאליטי הבישולים לדבר הכי חם בטלוויזיה? לא בטוח שתאהבו את התשובה
איה הוד
ניקוי הגוף מרעלים, בשמה המקצועי דה-טוסיפיקציה, הפך כיום ל"טרנד" שאינו מנת חלקם של שוחרי הבריאות בלבד    מדובר בניקוי הגוף כדיאטה, טיפול בבעיית כולסטרול, חיזוק הגוף להתמודדות עם מחלות חורף, כאבי מחזור, כאבי ראש, חולשה, בעיות עיכול והרשימה עוד ארוכה
יורם דורי
לא, זה לא מה שאתם חושבים - הנשיא שמעון פרס היה באוקראינה, נפגש עם נשיאה ויקטור ינוקוביץ וחגג במסיבה עם יהודי המקום    אבל את מי זה מעניין במדינת ישראל? - הרי החדשות מלאות בשמות-קוד כמו ד"ר א' ובמלחמות בישול בתוכנית "מאסטר שף"...
עליס בליטנטל
מחזהו החמישי של הלל מיטלפונקט, "מכולת", שעלה לראשונה ב-1972, חשוב היום עוד יותר, בהיותו נתח חיים ישראלי, מתקופה שאבדה ואיננה. וזאת – מבלי להזדקק לשימוש בצה"ל ובמלחמות...
ליהי רוזמן-פפיר
היום מתקיים יום ללא קניות    ליהי רוזמן-פפיר מסבירה למה יום ללא קניות? מה הקשר שלו לילדים שלכם? ומה כבר ניתן להסיק מיום אחד?    ואפילו מצרפת תרגיל-ביתי פשוט, שיעניק מוסר השכל גדול לילדינו על תקציב הוצאות הבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il