X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המוסיקאי שהפך ב-43 שנות חייו לאגדת ג'אז עולה על גבעה בלטרון אנסמבל מוסיקלי, הוט קלאב אוף ישראל, מנגן מיצירותיו של ג'נגו ריינהרדט לרגל מלאת 100 שנה להולדתו ג'יפסי-ג'אז וסווינג ג'אז לאוהבי הג'אז
▪  ▪  ▪
רומן אלכסייב. נגן בעל שם [דימה בריקמן]

חוויה מוזיקלית נדירה: אנסמבל מוסיקלי בשם הוט קלאב אוף ישראל, של עולים ותיקים מרוסיה וישראלים, מנגנים ערב של ג'יפסי-ג'אז וסווינג ג'אז מיצירות ג'נגו ריינהרדט, לרגל מלאת מאה שנה להולדתו. מיהו ג'נגו ריינהרדט ומי הם הנגנים המופלאים?
את הקונצרט שמעתי בשבת בצהריים במבנה של בית השריון בלטרון. על גבעה המשקיפה אל מנזר לטרון והכרמים שלו, ואל שדה-קרב רווי דם מימי מלחמת העצמאות. בתוך הבניין, קהל צמא לג'אז, מכיר את המוזיקה, נסחף אחר צלילי כלי מיתר: גיטרות חלומיות, קונטרהבאס וצ'לו, כינורות וסקסופון אחד. בלי תופים ובלי כלי נשיפה נוספים, בקצב סוער של ג'אז צועני מקפיץ ומעורר את הדם בעורקים.
ג'נגו ריינהרדט נולד בשבט צועני בבלגיה בשנת 1910 ונפטר בשנת 1953, מוסיקאי שהפך ב-43 שנות חייו לאגדת ג'אז ולמייסד של סגנון משלו, סגנון שכבש את בימות הג'אז והמועדונים להמשך הדורות. מילדותו ניגן בגיטרה, בכינור ובבנג'ו. כישרון מולד עם גנים צועניים מובהקים, שהתפתח ליוצר אהוב ומוערך. במהלך חייו הקצרים עשה לו שם כממציא של סגנון חדש המשתף בעיקר כלי מיתרים בהרכבי הג'אז. הצטרף לאנסמבלים רבים, יחד עם הכנר סטפן גרפלי, עם אמני הג'אז הגדולים ביותר של השנים שלפני מלחמת העולם השנייה ולאחריה. גיזי גילספי, דיוק אלינגטון ולואי ארמסטרונג.
ג'נגו ריינהרדט התפרסם בעיקר בגיטרה הייחודית שלו, גיטרה בעלת אינסוף צלילים של מוזיקה שכתב, ששמענו בסרטים רבים (אחד מהם הוא "האדם השלישי" - מוזיקה של אנטון קאראס, גיטרה ג'נגו ריינהרדט), סרטים של שנות השלושים, הארבעים והחמישים של המאה הקודמת, בקטעים שהפכו לקלאסיקה של גיטרה קצבית, מייללת, מתייפחת, צוהלת, מתחננת, סוחפת ומרקידה.
ג'נגו הופיע באירופה ובארה"ב, אבל בעיקר קנה את לבם של הצרפתים, שהפכו אותו לאחד משלהם, אמן הג'אז האהוב ביותר במועדוני הג'אז של פריס בשנים שלפני ואחרי המלחמה. אלה אותם מועדוני ג'אז שחלקם עודם קיימים, הממוקמים במרתפים, קיימים משנות החמישים ועד היום ברובע השישי (אזור סן ג'רמן דה פרא). את הסגנון של ג'נגו ריינהרדט ומנגינת הסרט "האדם השלישי", סרט מתח מצליח שהפך לקלאסיקה, מנגנים בצרפת עד היום והסגנון - של כלי המיתר והגיטרות המפיקות צלילי כינור - הוא אחד האהובים במיוחד בצרפת חובבת הג'אז. בין חובבי הסגנון של ריינהרדט - וודי אלן, שמוזיקה זו מלווה חלק מסרטיו.

HOT CLUB OF ISRAEL

האנסמבל HOT CLUB OF ISRAEL, קיים מזה כעשרים שנה בהפקה של של "פניני המוזיקה", ארגון הפקות שמפיק הופעות של להקות מוזיקה קלאסית, אתנית וג'אז, המופיעות במנזרים, בכנסיות, במערות ובאולמות שונים ברחבי ישראל. הארגון מיסודו של משרד הקליטה והנגנים והזמרים בחלקם הגדול עולים חדשים וישנים.
כיום מנוהל אנסמבל זה על-ידי רומן אלכסייב, יליד סיביר שעלה ממוסקבה לפני עשר שנים, שם עשה לו מוניטין כנגן גיטרה וירטואוזי. אנסמבל הוט קלאב אוף ישראל מנגן בהופעות ג'אז קלאסי, ג'יפסי ג'אז, רית'מ-אנד-בלוז, מוסיקת רוק ומוזיקה אתנית. מופיע גם לפי הזמנה באירועים פרטיים בהרכבים של 10-4 נגנים. בין המלוות הזמרת המרשימה אלה אלכסייב בת ה-25, שעלתה לארץ ממוסקבה לפני עשר שנים ולומדת באוניברסיטת תל אביב לתואר בגיאוגרפיה. אלה שרה בהופעה בלטרון שירי ג'אז קלאסי ידועים עם עיבודים מקוריים משנות החמישים, היא בעלת קול בעוצמה גדולה (מהסוג של סלין דיון), חוש מוסיקלי ויופי בלתי מצוי.
כאמור, ההופעה הייתה חוויית ג'אז מושלמת בכל הרמות. לבירור על הופעות נוספות בחודשים הקרובים ובחודש דצמבר - ניתן לצלצל: 052-7714340 או 02-5356954.

תאריך:  06/12/2010   |   עודכן:  06/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'נגו ריינהרדט ב"פניני המוזיקה"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
גיטריסט ענק! ל"ת
מורה לגיטרה  |  16/02/11 23:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעל ארצי
האש המשתוללת בכרמל היא רק הקדימון העלוב למה שעלול לקרות חלילה כאשר מטח הטילים הראשון ישוגר על מדינת ישראל, בתזמון משולב בין החיזבאללה בצפון ולחמאס בדרום, שישתק לא רק את צפון המדינה אלא גם את חלקיה האחרים
עליס בליטנטל
בעיצומו של אסון שריפת הכרמל, נערכה בכורת הצגת "נסיך תרנגול" על-פי סיפורו של ר' נחמן מברסלב, בתיאטרון "נא לגעת"    ההצגה לקחה אותנו למחוזות אחרים, והשכיחה לשעה קלה את האסון שהתרחש בהרי הכרמל
עו"ד אברהם פכטר
מדי כמה זמן, בכל קצווי תבל, מזכירים איתני הטבע מי הוא השולט הבלעדי    יש לנו אגם אחד - והוא לקראת ייאוש, יש לנו כרמל אחד והוא אחרי ייאוש - חוסר מזל משווע    המראות של השריפה הענקית - כמו דלת הכניסה לגיהינום    פיגוע הטבע - הגדול והאכזרי של העשורים האחרונים - בישראל למודת הפיגועים
שולמית קיסרי
האזרחים הם ע-ש-ר, כמאמר הקומפלימנט הישראלי האולטימטיבי    הממשלה - כולל השרים, בעלי הכיסאות והתפקידים, המשכורות הציבוריות והאחראים לשלומנו, לביטחוננו, לרכושנו ולחיינו - היא א-פ-ס
אריה אבנרי
אין צורך להמתין להמלצות ועדת חקירה נוספת לחקר האסון הלאומי בצפון בטרם יוסקו מסקנות אישיות    הכתובת הייתה רשומה מזמן על קירות משרד הפנים    שר הפנים אלי ישי לא השכיל לקרוא אותה ועל כן הוא חייב לפרוש מיידית ולתת את הדין    הערות אזהרה (74)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il