X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אדם המעוניין להיות בריא, לא צריך לכפות על עצמו דיאטה כלשהי, אלא לאכול לפי רצונו החופשי במרבית המקרים זהו גם האוכל שהוא צריך תשוקה חזקה למתוק היא סימפטום של מחלה ויש לטפל בה
▪  ▪  ▪
מתוק - סימפטום של מחלה [צילום: AP]

בשנים האחרונות זה הפך לעניין מאוד פופולרי. דירוג מזונות האדם לפי הבריאות שבהם. כך למדנו שגזר זה בריא, כרוב זה מאוד בריא, לחם לבן זה לא כל-כך בריא ושומן מן החי זה ממש אסון.
לעיתים נדמה כי ככל שהאוכל יותר אקזוטי ונדיר (אגוז ברזילאי, נבטים, זרעי פשתה) הוא יותר בריא ואילו המאכלים שליוו אותנו מזה זמן רב (אורז לבן, עוף, סוכר, מלח) מוקעים כמזיקים.
האם אכן יש מזונות שעל האדם להימנע מלצרוך אותם? האם יש כאלו שחובה עליו לצרוך? ובקיצור, איזו דיאטה צריך לבחור לו האדם?
ראשית, חשוב להבין כי בני האדם שונים אחד מהשני. לחלקם כף סחוג בבוקר זה מתכון לאריכות ימים ולחלקם זה גזר דין מוות. חלקם רגילים למוצרי חלב ונהנים מהם וחלקם לא מסוגלים לעכל אותם. לפיכך, כל ניסיון לקבוע כללים ולסווג מזונות בקטגוריה של: בריא / לא בריא - לוקה בשטחיות.
בהרבה מקרים, לא משנה מהו הרקע של החולה ומאיזה בעיה הוא סובל, ההמלצה כמעט תמיד תהיה זהה - להמעיט בצריכת קמח לבן, סוכר ומלח ולהרבות בצריכת פירות, ירקות ואורז מלא. אבל למה? הרי בני האדם שונים זה מזה, גם האדם עצמו משתנה עם השנים, הרגלי האכילה שלו משתנים, מצבו הבריאותי משתנה ומזון שפעם עשה לו טוב כעת עושה לו רע. לפיכך, על כל מזון שמוגדר בריא אנו נשאל: בריא למי? בריא למה? מכיוון שאין אף מזון שהוא בריא כשלעצמו.
למרבה הצער, שלל המחקרים בנושא לא מצליחים לנפק ולו מסקנה אחת ברת חשיבות. גם אם מזון מסויים העלה לחץ דם ל-70% מהאוכלוסיה (פרמטר שרירותי ומאוד בעייתי כיוון שלא נלקחים כלל הסימפטומים אלא נבדק פרמטר אחד) אין שום סיבה להניח שהוא יפגע גם ב-30% הנותרים. ייתכן כי אותם 30% אינם מורעים ממזון זה, ייתכן אף שהם מפיקים ממנו תועלת ואם יפסיקו לצרוך מזון זה מצבם ידרדר.
שימוש בנוסחאות של: בריא / לא בריא וכפייה של מזונות על האדם רק מפני שהם מוגדרים כבריאים, תוך התעלמות ממה שהאדם עצמו מעדיף, אינה הוליסטית כלל ולמעשה אומרת לחולה: תאכל, תשתוק ותהיה בריא.
לפיכך, חשוב להבין כי תזונה 'בריאה', לא רק שאינה תורמת לבריאות, אלא אדרבא, מסכנת אותה ועלולה לפגוע בה. היא מגבילה את האדם למספר מזונות שהוגדרו כבריאים בשעה שהאדם הבריא מאופיין דווקא בכך שאינו מוגבל בתזונתו. יש לחם? הוא אוכל לחם. יש ביצים? הוא אוכל ביצים. יש דגים? הוא אוכל דגים. בריאותו של האדם היא שמאפשרת לו מרחב תמרון רב, הוא מסתגל במהרה לכל סוג מזון ומסוגל לבור מן המזונות את מה שהוא צריך.
אדם המעוניין להיות בריא, לא צריך לכפות על עצמו דיאטה כלשהי, אלא לאכול לפי רצונו החופשי. במרבית המקרים זהו גם האוכל שהוא צריך.
רבים שואלים: ומה במקרה שהגוף משדר לנו שהוא רוצה מתוק כל הזמן? האם יש להיכנע לדחף ולעלות במשקל? במקרה זה יש להבין כי תשוקה חזקה למתוק היא סימפטום של מחלה ויש לטפל בה (עדיף טיפול בהומיאופתיה). מניעת מתוק מאדם עם תשוקה למתוק אינה פותרת את הבעיה, תחושת אי-הנוחות ממשיכה ללוות אותו ואף מתעצמת והמצוקה מתבטאת הרבה פעמים בדרכים אחרות. גופנו הוא המנחה אותנו, כדאי שנקשיב לו קצת יותר. למומחים, לפעמים, כדאי שנקשיב קצת פחות.

מחבר המאמר הינו הומאופת קלאסי מוסמך, בוגר המכון הישראלי להומאופתיה, מטפל בזכרון יעקב ובתל אביב
תאריך:  07/12/2010   |   עודכן:  07/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזה אוכל בריא ואיזה לא?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חשק למתוק-סימפטום לאילו מחלות?
עיניה  |  7/12/10 18:17
2
סימפטום לקנדידה ל"ת
F  |  7/12/10 21:01
3
תזונה מוסרית
יוסי פלס  |  7/12/10 21:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר נמרוד פרידמן
ניתוחים פלסטיים המתבצעים בהליך אחד חוסכים זמן וכסף    מתי כדאי לשלב ביניהם ומאילו ניתוחים עדיף להימנע    ד"ר נמרוד פרידמן מסביר על המיקס אנד מאצ' של חדר הניתוח הפלסטי
עליס בליטנטל
תערוכתה של הפסלת מספר אחת בישראל - דליה מאירי - במוזיאון רמת גן, נוצרה כאילו עבור ימים אלה    כאילו חזתה ביצירתה את העתיד להתרחש כיום (אסון שריפת הכרמל והאנשים) וכן את מה שעלול להתרחש בעתיד הקרוב
עליס בליטנטל
תערוכת אחד מטובי הציירים של ישראל, עודד פיינגרש, במוזיאון ר"ג לאמנות ישראלית, מבהירה מהי אמנות ואיך צריך לצייר    לא קשקושים של אינפנטילים חסרי כשרון הנאחזים בסיסמת "אמנות ענייה" או אמנות מושגית    כדי לצייר - צריך כשרון, ידע ופנימיות רוחנית
מתן פלג
ראש מחוז צפון של תנועת "אם תרצו", מתן פלג, מסכם את הסיוע שהגישו עד כה פעילי התנועה ומתנדבים אחרים לנפגעי השריפה הגדולה בכרמל וסביבותיו, ומתאר את הסיוע המתוכנן בהמשך
שולמית קיסרי
המוסיקאי שהפך ב-43 שנות חייו לאגדת ג'אז עולה על גבעה בלטרון    אנסמבל מוסיקלי, הוט קלאב אוף ישראל, מנגן מיצירותיו של ג'נגו ריינהרדט לרגל מלאת 100 שנה להולדתו    ג'יפסי-ג'אז וסווינג ג'אז לאוהבי הג'אז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il