אופטימיזציה לבלוג - תהליך של חשיפה
|
|
אתר אינטרנט ללא אופטימיזציה לא יצליח להתמודד בתחרות עם אתרים מקבילים בתחומו, ולכן ייכשל במבחן האמת ככלי להפצת מידע ותוכן לגולשים. אופטימיזציה נכונה מאפשרת לנו לחשוף את התכנים בבלוג ה-BLOGGER שלנו, למנוע החיפוש ומאוחר יותר גם לגולשים. מלאכת האופטימיזציה לבלוג היא מלאכה מורכבת המתבצעת על-פי מספר שלבים מרכזיים: - אופטימיזציה לקוד תבנית - HTML
- אופטימיזציה לכתובת דומיין - URL או DOMAIN NAME
|
אופטימיזציה לווידאו ולתכני מדיה
|
|
מערכת ניהול התוכן של בלוגר תומכת בשילוב של סרטונים מאתרי סרטונים מוכרים כמו YOUTUBE. שילוב הסרטונים נעשה בעזרת חלון מיוחד במנהל התוכן. אין זה סוד ששימוש בווידאו משפר בצורה משמעותית את חווית הגלישה ומאפשר העברת מסרים ומידע בצורה שונה ומעניינת. מדיה מסוג וידאו לא נקלטת על-ידי מנוע החיפוש ולכן אנו מבצעים אופטימיזציה לתכנים מסוג זה. כאשר אנו מטמיעים וידאו בבלוג אנו נשתמש בכותרות הכוללות את ביטויי המפתח שלנו ואת תיאור המדיה המשודרת. כמו-כן, אנו יכולים לכתוב מספר שורות המתארות את הסרטון ומספקות אינפורמציה חשובה הן לגולש והן למנוע החיפוש.
|
אופטימיזציה לכתובת דומיין
|
|
כתובת דומיין מהווה פרמטר חשוב בקידום אתרים. אופטימיזציה לכתובת דומיין מתחלקת לשני שלבים מרכזיים: - קניית דומיין - דומיין פרטי (ניתן לרכוש בכל אחת מהחברות בארץ או בחו"ל);
- מבנה דומיין - שימוש במילות מפתח בתוך שם המתחם.
קניית דומיין - כחלק מהחבילה החינמית של בלוגר אנו מקבלים כתובת דומיין חינמית. הכתובת הזאת אינה כתובת אישית אלא סאב דומיין של BLOGGE. באופן כללי אנו יודעים כי ההתייחסות של מנוע החיפוש לתת-דומיינים היא לא סימפטית והם מדורגים בצורה פחות טובה בתוצאות החיפוש הכלליות. הפתרון לבעיה זו הוא קל ומבוצע על-ידי החלפה של כתובת ה-SUB DOMAIN המקורית בכתובת DOMAIN פרטית רגילה. אופטימיזציה למבנה דומיין - אחד הפרמטרים אליהם מנוע החיפוש מתייחס הוא הביטויים בתוך שם המתחם (DOMAIN NAME); אנו נשתדל לרכוש דומיין הכולל בתוכו לא רק את שם המותג שלנו אלא גם שם נוסף המתאר את המוצר, למשל:
|
אופטימיזציה לקוד תבנית HTML
|
|
התבניות החדשות של BLOGGER מגיעות ברמת אופטימיזציה סבירה. אולם, למי מאיתנו שאוהב אתגרים ומוכן להציץ מתחת למכסה המנוע, הייתי מציע לבצע מספר שינויים מאתגרים שייקחו את הבלוג לשלב הבא. ברירת המחדל של בלוגר היא להציג את שם הבלוג ולאחר מכן את שם הפוסט. מנוע החיפוש של גוגל ומנועים נוספים אחרים מעניקים חשיבות רבה לביטויים הראשונים בכל TITLE ולכן אנו נרצה להעניק לכל פוסט TITLE ייחודי. על-מנת לבצע זאת, עלינו לפעול על-פי השלבים הבאים: - התחברו לממשק הניהול של בלוגר;
- גיבוי - בעורך התבנית אתם תמצאו חלון ובתוכו קוד HTML. פיתחו מסמך TXT על המחשב האישי והדביקו בו את תוכן הקוד (- CTRL+A CTRL+P);
- אופטימיזציה - גשו לקוד, ליחצו במקלדת על CTRL+F וחפשו בתיבה שתפתח את הביטוי הבא בתוך הקוד המצורף בתחתית הרשימה (קוד מספר 1);
- שנו את הקוד הנ"ל לקוד מספר 2 (המופיע בתחתית הרשימה גם כן).
|
מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע חיפוש טקסטואלי. על-מנת לחשוף את הבלוג שלנו למנוע החיפוש, עלינו לעבוד על-פי מספר כללי כתיבת תוכן קבועים: - כותרות H1 H2 H3 H4 בהתאם לסדר. שימוש נכון בכותרות נבצע על-ידי היררכיה ושימוש חכם במילות מפתח. חשוב מאוד לא להפריז בשימוש במילות מפתח בגוף התוכן ובכותרות;
- ספקו מידע איכותי ומקורי לקוראים שלכם תוך שמירה על כללי כתיבה הגיוניים ושימוש משכיל בכותרות;
- צרו קישורים פנימיים הכוללים את ביטויי המפתח;
- צרו קישורים יוצאים הכוללים את מילות המפתח למקורות סמכות;
- לעולם אל תשתמשו בטקסט נסתר, בקישורים נסתרים או בכל דרך אחרת המנסה להציג דבר אחד לקוראים ודבר אחר למנוע החיפוש;
- לעולם אל תשתמשו בתוכן מועתק.
|
מערכת ניהול התוכן של בלוגר מאפשרת לנו להטמיע תמונות בצורה קלה וידידותית. שימוש בתמונות בבלוגים הוא אחד הנושאים החשובים ביותר שיש. תמונות מאפשרות לנו לייצר אווירה ולעורר את הגולש לקריאת המאמר או הכתבה. נכון להיום, בלוגר CMS עדיין לא תומכת בשילוב קל של ALT TAG בזמן טעינת תמונות. מנוע החיפוש של גוגל הוא מנוע חיפוש טקסטואלי שאינו קורא או סורק קבצי תמונות כמו JPG ,MPEG ,PNG ועוד. מצב זה הוא מצב בעייתי ולא אידיאלי מבחינת SEO. אופטימיזציה לתמונות בבלוגר CMS מבוצעת בצורה ידנית דרך עורך ה-HTML של הרשומה. על-מנת לחשוף את תוכן התמונה למנוע החיפוש אנו נבצע מספר פעולות פשוטות: - שימוש ב-ALT TAG - לאחר שאנו מעלים תמונה לעורך התוכן אנו עוברים למצב HTML בעורך התוכן ומחפשים את שורת הקוד הבאה;
- img src="BLA BLA.gif" alt="ALT TAG HERE"/;
- בשלב הבא אנו נכניס לאזור ה-ALT TAG שתיים-שלוש מילים המתארות את התמונה;
- תיאור לתמונה - מסייע למנוע החיפוש ולגולש להבין על מה אנו מדברים ומוסיף אינפורמציה חשובה.
|
בחירת ביטויים - שימוש נכון במילות מפתח
|
|
בחירת מילות מפתח היא מלאכה חשובה. מצד אחד, תמיד נרצה למקד את אתר האינטרנט שלנו בביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה ומצד שני לא נרצה לקדם ביטויים בעלי נפח חיפוש נמוך. ככלל, אנו ננסה לאתר ולהתמקד בביטויים בעלי נפח חיפוש גבוה ורמת תחרות נמוכה. אחרי שביצענו מחקר מילות מפתח מעמיק עלינו לבחור את הביטויים המרכזיים בהם נשתמש לאורך תהליך האופטימיזציה וקידום הבלוג. אנו נבחר מספר ביטויים מצומצם (שני ביטויים אחים לכל עמוד בבלוג). את הביטויים אנו נטמיע בעזרת הערות בקוד האתר HTML, בכותרות, בגוף הטקסט, בתגים ובתמונות. השימוש במילות מפתח ייעשה בצורה טבעית שלא תעלה על חמישה אחוזים מכלל הטקסט בדף.
|
מחקר מילות מפתח - איתור ביטויים
|
|
|
|
מחקר מילות מפתח מהווה שלב ראשון וחשוב בתהליך העבודה. מחקר מילות מפתח מאפשר לנו לבחון מספר פרמטרים חשובים כמו: רמת החיפושים, רמת התחרות, מגמות חיפושים לפי תקופות ופרמטרים רבים נוספים. בעזרת מידע זה, אנו מתכננים את הפעולות העתידיות שלנו בכל מה שקשור למיקוד תכנים באתר, קידום אתרים ואופטימיזציה. מחקר מילות מפתח המבוצע בצורה רצינית, יכול לתת לנו אינדיקציה טובה ומדויקת לגבי שווקי מטרה בהם אנו מתכוונים לפעול. אחד הכלים הטובים לביצוע מחקר מילות מפתח בעברית הוא כלי מחקר מילות המפתח של גוגל.
|
כיום אנו מזהים יותר מתמיד את ההשפעות המופלאות של רשת האינטרנט על האופן שבו בני אדם צורכים ומפיצים מידע. בלוגים תופסים נפח משמעותי הולך וגדל ברשת האינטרנט כפי שאנו מכירים אותה כיום. הצמיחה המרשימה בפופולריות של פלטפורמות מסוג זה, מולידה את הצורך לשיפור טכנולוגי מתמיד. בלוגר מהווה את אחת ממערכות הבלוגים הוותיקות ברשת האינטרנט. לצד היתרונות הברורים של בלוגר כמערכת ניהול תוכן, אנו מוצאים מספר חסרים מהותיים מבחינת אופטימיזציה והתאמה למנועי החיפוש. בכתבה זו בחרתי להציג לכם מספר דרכים מתקדמות לשדרוג הבלוג והפיכתו למכונת SEO משומנת המתאימה בצורה כמעט מושלמת לעידן המידע בו יש שליט הגמוני בודד, והוא - מנוע החיפוש.
|
|