X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ג'וליאן אסאנג' [צילום: AP]
ציוץ אחד יותר מדי
האם השוודית שהאשימה את מייסד ויקיליקס בעברות מין התנדבה לעזור לפלשתינים כדי לשפר את תדמיתה? מה שבטוח, ציוצי הטוויטר שלה לג'וליאן אסאנג' לא תואמים מישהי שעברה טראומה. תשאלו את הסופר הישראלי שמאוהב בו
ישראל זמיר על אסאנג':
"הוא גמיש וחתולי, ונע במרחבי החלל האינטרנטי כמו סופרמן. באותם מקרים נדירים שבהם הוא צף מן החלל לעולם האמיתי, זה כמו תרגיל קונג-פו מרהיב. הוא כמעט לעולם אינו אוכל או שותה"

הדרמה המתחוללת סביב מעצרו של מייסד 'ויקיליקס', ג'וליאן אסאנג', קיבלה בראשית השבוע שעבר טוויסט ישראלי לאחר שהתברר כי אנה ארדין, אחת משתי הנשים השוודיות שהאשימו את אסאנג' בביצוע עברות מין, עזבה את שוודיה כדי להשתתף בפרויקט התנדבות לטובת הפלשתינים בשטחים הכבושים.
ארדין, כך התברר, מנהלת מזה זמן בלוג בשם ARDIN.SE שבו היא מפרסמת פוסטים קצרים מחיי היומיום שלה, הכוללים חוויות אישיות לצד הגיגים אידיאולוגיים. באחד הפוסטים האחרונים, שלצדו הופיעה תמונה של מפת ישראל לצד תמונת נוף פסטורלי עם רועה צאן, יידעה ארדין את קוראיה כי היא עוזבת את שוודיה לטובת פרויקט של שלושה חודשים שבהם תעבוד כמתנדבת בכפר יאנון "בשטחים הפלשתינים הכבושים", במסגרת פרויקט של 'תוכנית הליווי האקומנית' שבה מספקים מתנדבים מרחבי העולם הגנה לקהילות פגיעות, ומנַטרים אלימות ופגיעות בזכויות אדם.
יאנון הוא כפר מוכר מאוד. הנוף עוצר הנשימה באזור הכפר מושך מתנדבים רבים, ויש לו היסטוריה ארוכה של עימותים מתוקשרים עם מתנחלים, הידוע שבהם עם אברי רן מחוות גבעות-עולם.
אלא שאנה ארדין מעולם לא הגיעה לכפר יאנון. בסוף השבוע שעבר, למרות הסערה, נפתח מצוד תקשורתי ענק אחריה. לא היה ארגון תקשורת בעולם שלא ניסה בסוף השבוע להגיע ליאנון, אולם עקבותיה של ארדין נעלמו. האם היה זה ניסיון של ארדין, שבין השאר זכתה לכינוי המפוקפק 'האשה השנואה ביותר בעולם', להיעלם לזמן מה, לנשום אוויר ולהוריד מעל גבה את מאות אלפי התומכים של אסאנג' ברחבי העולם?
האם ארדין נבהלה, או שהיה כאן ניסיון לתקן דימוי של פעילת שמאל שנפגע קשות בגלל העימות עם אסאנג', וזאת באמצעות יצירת פרופיל חדש שמחזיר אותה לטריטוריה של 'הטובים' בזכות החיבור שלה כמתנדבת למען הפלשתינים?
התעלומה 'להיכן נעלמה אנה ארדין' עדיין לא נפתרה. מה שברור כעת הוא שהיא מעולם לא הגיעה לכפר יאנון. לדברי המתאמת של פרויקט הליווי האקומני, פולין נונו, ארדין נאלצה לבטל את בואה לארץ הקודש. "היא מאוד מאוד מאוכזבת", הסבירה נונו. "היא עברה עשרה ימי הכנה בשוודיה, אולם בעקבות המצב החליטה לדחות את בואה".

האל היווני של הסייבר-ספייס

כן, ארדין היא ללא ספק בחורה מוכשרת, אך לא מוכשרת דיה כדי להעלים את עקבותיה האלקטרוניים באינטרנט, שכנראה יהפכו את ההאשמות נגד אסאנג' בעברות מין למגוחכות

כן, ארדין היא ללא ספק בחורה מוכשרת, מה גם שאיש אינו יודע עדיין היכן היא. אולם ארדין לא הייתה מוכשרת דיה כדי להעלים את עקבותיה האלקטרוניים באינטרנט, ואלה כנראה יהפכו את ההאשמות נגד אסאנג' בעברות מין למגוחכות.
העיתונאי האמריקני המוכשר קרייג אונגר, מחבר רב-המכר 'House of Bush, House of Saud', חפר בבלוג של אנה ארדין והגיע גם לחשבון הטוויטר שלה. הוא סרק את הציוצים ששלחה בימים שלאחר האונס לכאורה, והגיע למסקנה שהציוצים אינם תואמים התנהגות של מי שעברה טראומה כגון אונס.
במיוחד הסבו את תשומת לבו של העיתונאי שני ציוצים. האחד, שבו שלחה ארדין מסר שלפיו אסאנג' מעוניין להגיע לפסטיבל הקיץ השוודי 'חסילון'. "ג'וליאן רוצה למסיבת חסילון, האם יש למישהו זוג כרטיסים להיום או למחר?" צייצה ארדין. הטוויט השני, 12 שעות אחר כך, היה מעניין עוד יותר: "השעה שתיים לפנות בוקר, אני קופאת מקור בחוץ יחד עם האנשים הכי קולים בעולם, מדהים!"
אכן מדהים. ומה שנותר הוא לראות איך התביעה בשוודיה תנסה לגשר בין העברות החמורות שבהן מואשם אסאנג', לבין שורת הציוצים שהשאירה אחריה אנה ארדין.
מי שכנראה מאוהב באסאנג' הוא ישראל שמיר. בהתכתבות עמו, ביקשתי משמיר שיתאר בעבורי ממקור ראשון את התרשמותו ממפגש בלתי אמצעי עם ג'וליאן אסאנג'. שמיר נענה ברצון. הוא מתאר את אסאנג' כ'קפטן ניאו' מתוך טרילוגיית המטריקס. "הוא גמיש וחתולי, כותב, ונע במרחבי החלל האינטרנטי כמו סופרמן. באותם מקרים נדירים שבהם הוא צף מן החלל לעולם האמיתי, זה כמו תרגיל קונג-פו מרהיב. הוא כמעט לעולם אינו אוכל או שותה.
"אפשר למצוא אותו כמעט תמיד רוכן מול מסך או שניים של מק'פרו, בעוד האלתר-אגו הדיגיטלי שלו מבצע תרגיל מלחמה וירטואלי פנטסטי. כמו ניאו, הוא האקר טבעי. יום אחד", מהגג שמיר, "יהפוך ג'וליאן למלאך השומר של כל ההאקרים או לאל היווני של הסייבר-ספייס, הנע לעד על גלשן מוזהב במרחבי החלל האינטרנטי".
אי-אפשר שלא לאהוב אותו, מוסיף שמיר. הוא תמיד אדיב, שקט, עדין ואפילו צנוע. הוא מנהיג מבלי להנהיג, מדריך מבלי לצוות, לעולם אינו מרים את קולו. ניאו שלנו מודרך על-ידי אידיאל השקיפות החברתית". כן. שמיר ללא ספק מאוהב. כנראה גם אנה ארדין ועוד כמה מיליוני מעריצים.

פעילת שמאל אנטי-קסטרו?

אולם ביטול הנסיעה לארץ הקודש לא הוריד את ארדין מהכוונת של תומכי אסאנג'. ארדין מסומנת באינטרנט כסוכנת CIA שטמנה מלכודת דבש לאסאנג', האיש שחשף את מסמכי הפנטגון ומברקי מחלקת המדינה.
האיש שאחראי לחיבור בין ארדין לדימוי ה-CIA שלה הוא ישראל שמיר, סופר ומתרגם מחונן שעלה לארץ בראשית שנות ה-70. אמו, אסתר שלומו בסקי, מתגוררת ביישוב עלי. שמיר, לעומת זאת, הוטבל לפני שנים אחדות לנצרות בכנסייה היוונית-אורתודוקסית ומתגורר כיום בשוודיה. בשנים האחרונות הוא פרסם מאמרים אנטי-ישראלים חריפים, והעיתונאי בן-דרור ימיני אף כינה אותו "אנטישמי".
חבריו היותר קרובים, מקרב העלייה הרוסית, מתחלקים לשניים: כאלו המגדירים את שמיר כמי ש"הלכה לו הקופסה", וכאלו שאומרים ש"הכול משחק" וזה "לא רציני". ישנו איזי הסופר והמתרגם המעולה, הם אומרים, וישנו איזי האנטישמי. "יש בעיה, אך לא צריך להתייחס לזה יותר מדי ברצינות", הם אומרים.
אולם במה שקשור לג'וליאן אסאנג' ואנה ארדין, זה כנראה כבר סיפור אחר. שמיר, העובד כרגע ככתב מקומי לענייני מודיעין של מגזין השמאל הנחשב 'CounterPunch' בעריכת אנדרו קוברן, פרסם באחרונה מאמר שבו הוא טוען כי לארדין, המתוארת בתקשורת כסוג של שמאלנית, יש קשרים, רחמנא ליצלן, לקבוצות אנטי-קסטרו הממומנות בידי ממשלת ארצות הברית וקבוצות אנטי-קומוניסטיות.
לדברי שמיר, ארדין אף כתבה לכתב עת שוודי הממומן על-ידי ארגון המתנגד לקסטרו ובעל קשרים ל-CIA מאמר ביקורת התומך בקבוצה קובנית פמיניסטית בשם 'נשים בלבן', המקבלת תמיכה מממשלת ארצות הברית. ומעבר לכך, מטעים שמיר במאמרו, ארדין גורשה מקובה בשל מגעיה עם קבוצת 'נשים בלבן'.
אז נכון לעכשיו יש אלפים רבים בעולם שמשוכנעים שאנה ארדין היא סוכנת CIA, שמשימותיה נעות בין פעילות מחתרתית בקובה, הטמנת מלכודת סקס למייסד 'ויקיליקס', ותמיכה בפלשתינים באמצעות הכנסייה השוודית בפלשתין.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  25/12/2010   |   עודכן:  25/12/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ציוץ אחד יותר מדי
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
אנה ארדין,לידיעת משטרת הגבולות ל"ת
אין כניסה  |  25/12/10 22:08
2
בסוף כל ה"הדלפות" יהיו נגד
זיקני ציון  |  26/12/10 01:42
3
נפגעת אונס? לכפר ערבי דווקא?
אליק א.  |  26/12/10 05:37
4
רוצה להיות פופלרי? חבוט בישראל ל"ת
מוציקו  |  26/12/10 07:44
 
- יש על מה .
ביינתים  |  26/12/10 08:32
 
- יש על מה .
ביינתים  |  26/12/10 16:27
5
לא הבינותי מי נגד מי.... ל"ת
עדינה קליין  |  26/12/10 10:59
6
פרנסה
הבוחן  |  26/12/10 11:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הודיה כריש-חזוני
תושבי השכונה היוקרתית 'נוף-ציון' שבמזרח ירושלים הופתעו לשמוע על העסקה שבמסגרתה תימכר החברה שהקימה את הפרויקט לאיש עסקים פלשתיני, בתיווכו של עו"ד דב ויסגלס. כמה גופים ואנשי ממון התגייסו להשארת השכונה בידיים יהודיות, והם מביעים אופטימיות זהירה
יואב יצחק
פרקליט המדינה שנגוע בעצמו במינוי בעייתי ממשיך לרדוף את האזרח צחי הנגבי    עכשיו הוא מבקש להגיש נגדו ערעור ולהרשיעו בכל מחיר גם בפרשת המינויים הפוליטיים    יעקב גנות זוכה בבית המשפט, אך למרות זאת ממשיכים כמה טהרנים לרודפו שוב ושוב
אסף גבור
ערבי-ישראלי מנצרת שעובד בשומרון, ביקש לשכור דירה באחד הכפרים הסמוכים למקום עבודתו, אך נדחה בידי אחיו הערבים משום שהוא עובד אצל יהודים. דווקא אצל היהודים באריאל הוא הצליח למצוא דירה בקלות
טובה ספרא
לא נראה כי המסמכים יוציאו לאור משהו מפתיע או לא ידוע על אודות ישראל    צפויים סקנדלים המבוססים על מין או על מניפולציות מכוערות    שוב שריפות - תרתי משמע?    כלכלה ושווקים: הדולר חלש? מחיר הזהב והכסף ממריא; התקציב שלנו - ישתנה    תחזית אסטרולוגית ל-31.12.10-24.12.10
אריאל כהנא
חידוש ההקפאה ירד מהשולחן, ואיתו גם השיחות הישירות בין ישראל לפלשתינים. במקביל, הולכת ומתרחבת ההכרה באי-היכולת להגיע להסכם קבע בטווח הנראה לעין. המסקנה של שר החוץ ליברמן היא ללכת להסכם ביניים, אך הוא יחיד בעמדתו זו. יש מי שכבר מריח בחירות באופק
רשימות נוספות
שגרירות ארה"ב בישראל דיווחה: נתניהו תומך בחילופי שטחים  /  אריאל כהנא
האו"ם תומך בהקמת עיר למסתננים בנגב  /  אריאל כהנא
שואלים את אדוארד  /  אדוארד אטלר
משחק מכור  /  אורי אליצור
גרסת המוסד  /  אמנון לורד
תחקיר: המלחמה שאחרי המלחמה  /  ענבל ויינברגר, יהודה יפרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il