X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שם המשחק בתחום המזון הוא אמינות, וכרגע היא נמצאת בעיקר במגרש של רמי לוי, המשדר חוכמה ועממיות נדרשת הנחה רצינית לקהל הרוכשים הנאמן של הרשת ולא תעלולים שיווקיים ופיננסיים
▪  ▪  ▪
הקונים לא טיפשים [צילום: AP]

בחמש השנים האחרונות התחוללה מהפכה צרכנית בשוק המזון המוזל עם כניסתה של "שופרסל דיל" שהוקמה רובה ככולה על תשתית פעילות "יוניברס קלאב".
כזכור יוניברס קלאב הוקמה על בסיס הרשת האמריקנית קוסקו - אשר חורטת על דגלה מחירים מוזלים, אריזות גדולות , מגוון מצומצם, העדר פרסום וחברות במועדון קונים תמורת דמי חבר.
שופרסל דיל אכן פרצה בסערה, תוך הצגת קונספט נראות ושפה שיווקית ברורה בהירה וחדה, תוך שימוש במסרים וויזואליים לא מסובכים ומובנים לכל. מגה בול יצאה בעקבותיה בחופזה ו"בחצי עבודה" בקונספט לא סגור בהיבט המגוון, בנראות ובתפיסת המחיר, דבר שחייב אותה לצאת במבצעים כאלה או אחרים., עובדה שבפועל עיקרה וסירסה לחלוטין את הקונספט של מגה.
בחג הפסח האחרון נגלה לעיננו קרקס שלם של מסרים וים של פרסומות: מי יותר זול ? אצל מי הסל הזול ביותר?. בפועל ישב רמי לוי מהצד וצחק, הוא לא השכיב עשרות מיליונים בפרסום, וזכה באימון הציבור והלקוחות בגלל אמינותו.
שופרסל דיל ומגה בול לא יכולות לצאת בקמפיינים מפה עד הודעה חדשה, ולטעון שהן הזולות ביותר. הציבור לא טיפש, הוא יודע שבסופו של דבר הוא משלם כל עלות - משכר המנכ"ל ועד לעלות הפרסומות.
המהפכה הבאה: "קבוצת רכישה למוצרי מזון"
הפיתרון קיים והוא אפילו היה כאן בעבר בארץ במתכונת כזו או אחרת. ראשית יש להחזיר את האמינות ולהוריד עד למינימום את הוצאות הפרסום. מה שנדרש מהרשתות לעשות זה להקים מועדון לקוחות, אשר יהיה מבוסס על תשלום דמי חבר. הכנסות הרשתות יתבססו על דמי החבר, ואילו הרשת תמכור את מוצריה בעלות בתוספת הוצאות התפעול (קוסט פלוס).
יתרונות המודל: לעלות המוצר יועמסו הוצאות התפעול ללא עלות הפרסום הישירות והעקיפות. הדבר יגרום לחסכון של 2% מעלות המוצר. עלות המוצר תהיה נטו ללא העמסות ספקים (התחשבנות מסחרית בין הרשת לספקים המועמסת על הצרכן), דבר שיגרום לחסכון נוסף של 3% מעלות המוצר.
בנוסף, הקטנה וייעול בהוצאות מטה יכולה להביא לחסכון נוסף של 1%-2%, וסדרנות עצמית ופשטות תפעולית בחנות תוסיף עוד חסכון של כ-1%-2%. בהתאם לתחשיב לעיל, נראה שניתן לחסוך באופן אמיתי כ-7%-9% במחיר המוצר לצרכן, לאורך כל השנה, בלי התחכמויות וללא תעלולים שיווקיים. משמעות חיסכון זה במונחים שנתיים היא ענקית - ושוות ערך לחודש קניות במתנה!.
כאמור שם המשחק בתחום המזון הוא אמינות, וכרגע היא נמצאת בעיקר במגרש של רמי לוי, המשדר חוכמה ועממיות.
כיום כל רשת המכבדת את עצמה מוציאה כרטיס מועדון. בפועל, איך אומרים בשוק , "הכל חרטה ברטה !". 5 ש"חהנחה על שמן זית ועוד 2.5 ש"ח על וופל זה נחמד, אבל בקושי מחזיר את דמי הניהול שנגבים מבעלי הכרטיס מועדון משולב בכרטיס אשראי .הרשתות מרוויחות כסף טוב על כרטיס האשראי שהן הנפיקו, בנוסף לרווח על המוצרים.
במילים אחרות כרטיס המועדון זה נחמד, אך ממש לא זה. נדרשת הנחה רצינית לקהל הרוכשים הנאמן של הרשת ולא תעלולים שיווקיים ופיננסיים. כרטיס המועדון הוקם בפועל יותר לטובת הרשת המנפיקה ופחות לתועלת הצרכנים, מאחר שבאמצעות הכרטיס הרשת יכולה לזהות את הרכב המוצרים של הלקוחות ולהציע להם מבצעים (יקרים עם "כאילו" הנחות), במקום ללכת על פשטות ולתת לציבור מגוון מוצרים מכובד במחירים אמיתיים וללא העמסות מיותרות.
נראה שלרשתות הגדולות יהיה קשה לאמץ גישה זו כעת, אולם נראה כי לכניסתה של המשביר לצרכן למגרש המזון תהיה השפעה ענקית בכיוון.

הכותב היה ממקימי שופרסל דיל ומשמש כיועץ שיווקי בתחומי מסחר וקמעונאות.
תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשתות המזון המוזלות - אובדן דרך או המהפכה הבאה?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מגמתי,מבולבל ולא אמין.בבל"ת ל"ת
נשאר מקום ריק?  |  4/01/11 10:46
2
אנלפבתים עושים בית ספר לפלצנים
יליד הארץ ןחכם  |  4/01/11 21:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
עו"ד משה גולדבלט מעלה שש הערות לתקציר הכרעת הדין בעניינו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב ומסביר על החובה לברר גרסה שלא נטענה; מציג את הקושי ביחס לעדותה של א' ומביע דעה על הביקורת לעסקת הטיעון שכמעט נחתמה עם קצב
נפתלי רז
להכרה של מדינות בדרום אמריקה במדינה פלסטינית בגבולות 67', מצטרפים גם מאות ישראלים. בראשם: המשנה לראש המוסד לשעבר, חתן פרס ישראל בחינוך, כלת פרס ישראל בסוציולוגיה, בתו של נשיא המדינה, עשרות פרופסורים מכובדים וכמה מכותבי המאמרים במגזין "על צד שמאל"
דניאל גיגי
סממנים של הפרטת המערכת כולה    המדינה משקיעה פחות במערכת הבריאות, ואילו ההוצאה הפרטית על בריאות הולכת וגדלה    התוצאה: איכות המערכת הולכת ומתדרדרת, ונוצרים פערים בין הטיפול הרפואי שמקבלים עניים לטיפול הרפואי שמקבלים עשירים
ד"ר חנה ספרן
הרגע לו ייחלנו, אנו הנשים, הגיע    ד"ר חנה ספרן, פעילה פמיניסטית בארגון אישה לאישה, מתארת את דרכם הארוכה של ארגוני הנשים נגד אלימות מימי הקמתם הראשונים ועד ימינו אנו, בהם גם גברים הצטרפו למאבק נגד אלימות כלפי נשים בישראל
אלישע פורת
הארכיונים, מסתבר, ממשיכים להפתיע! מובאת כאן הפתעה מעניינת מיצירתו הקלה של אברהם שלונסקי    ההפתעה נמצאה בארכיון השומר הצעיר יד יערי שבגבעת חביבה    שיר היתלולים, שכדרכו של שלונסקי משבח את הדמות שלה מוקדש השיר, אך גם מתפלמס איתה ואפילו מלגלג עליה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il