X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
כששני בני הזוג אינם רואים בעין אחת את ההתנהלות החדשה של המשפחה, נוצר ביניהם קרע אצל זוגות המתקשים לפרוק את רגשותיהם, הולך ומתעצם הריחוק הנפשי, והם אינם מצליחים לשאוב נחמה האחד מהשני
▪  ▪  ▪
השקיעו בזוגיות [צילום: AP]

כאשר נולד ילד מיוחד, כל תשומת הלב, הזמן והכסף של ההורים מופנים אליו. פעמים רבות ההורים משוכנעים שיוכלו "לרפאו" אם רק ישקיעו מספיק מאמצים. כל עוד המאמצים הם משותפים ושני ההורים רואים באותה עין את הדרך החדשה שנסללה עבורם, יש סיכוי גדול שהזוגיות לא רק תחזיק מעמד, אלא תלך ותשתפר.
כששני בני הזוג אינם רואים בעין אחת את ההתנהלות החדשה של המשפחה, נוצר ביניהם קרע. כאשר אחד מבני הזוג בוחר להשקיע את כל זמנו ותשומת ליבו לילד המיוחד, בעוד בן הזוג השני אינו מסכים לכך, הקרע רק הולך וגובר, כמו שמספרת תמי אדרי מכרמיאל, אם להדס בת ה-15 עם שיתוק מוחין שנישואיה התפרקו. "מחיר ההשקעה בהדס גבה את מחיר הנישואים שלי תמי ושל בעלי", היא סיפרה.

העומס הנפשי והכעס

אבל לא רק העומס של הטיפול בילד הוא שמכניס מתח לחיי המשפחה. העומס הנפשי הוא לא פחות קשה ואולי אפילו יותר. אצל זוגות המתקשים לפרוק את רגשותיהם בפני בן זוגם, הולך ומתעצם הריחוק הנפשי, והם אינם מצליחים לשאוב נחמה האחד מהשני.
ומה לגבי הכעס? כעס שמצטבר ומצטבר ואינו מוצא לו מקום מפלט ראוי? מעט הם ההורים שמסוגלים להודות שהם כועסים על ילדם הפגוע - הרי הוא אינו אשם שנולד כזה. לכן, זוגות רבים מפנים את הכעס אחד כלפי השני וכששני בני אדם כועסים האחד על השני, אין אפשרות לתקשורת שהיא הבסיס לכל מערכת יחסים טובה.
ומה אם הבעל באמת אשם? שואלת אותי אם המעדיפה לא להיחשף. "לבעלי", כך היא מספרת, "יש אח אוטיסט וזו הסיבה שהבן שלנו גם הוא אוטיסט".
אישה זו האוגרת את כל הכעס כלפי עצמה וכלפי בעלה, מצויה כיום בדיכאון, מכיוון שזו דרכו של הכעס. כשאין לו מקום מפלט, הוא מופנה פנימה לנפשו של האדם ומחולל בו נזקים והשכיח מביניהם הוא הדיכאון. כשאחד מבני הזוג נמצא בדיכאון, אין אפשרות לתקשורת ולתחזוק הזוגיות.

מה עושים?

כדי להקל על ההתנהלות היומיומית ולאפשר להורים להקדיש לעצמם זמן כזוג, יש משפחות הבוחרות להכניס עובדת זרה הביתה שתטפל בילד ותפנה להם זמן. גם אפשרות זו, שמקלה מאוד על חיי היומיום, טומנת בחובה מחירים שונים ובראשם המחיר הכלכלי. צריך לשקול מחדש טיפולים אלה ואחרים, של הילד או של בני הזוג ולעשות סדר עדיפויות חדש.
שנית, איבוד הפרטיות של המשפחה כולה, מכיוון שאדם זר מתגורר בבית. בנוסף, גורם הדבר לעיתים להעצמת חוסר האונים של ההורים בניהול המשפחה. והינה שוב הגענו לנקודת ההתחלה - איזה מין הורה אני??? אני גם לא מצליח לרפא את הילד שלי וגם לא מסתדר בחיי היומיום ללא עזרה.
האדם היחידי שיכול להקל על רגשות קשים אלה שפרצו בעקבות הנסיבות אך שורשיהם טמונים אי שם בפצעי הילדות הוא בן הזוג. כדי שזה יקרה, צריך להשקיע בזוגיות באופן קבוע, על-אף הקשיים האחרים ולמרות הקשיים האחרים, כי אצלנו, ההורים המיוחדים, החיים תמיד יהיו יותר קשים ולפעמים, אבל רק לפעמים, גם מתגמלים יותר.

הכותבת היא מנחת קבוצות הורים בכירה במרכז להורות ומשפחה בסמינר הקיבוצים, מומחית לתחום הצרכים המיוחדים ואם לבת מיוחדת
תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זוגיות בקרב הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חגי וגנר
יש להצטייד בנעלים נוחות לא חדשות ולגרוב גרביים מתאימות    אל תגררו לקצב של המהירים ואל תגבירו את הקצב כבר בתחילת הפעילות    יום לפני הפעילות איכלו לאורך כל היום, כאשר המנה העיקרית מורכבת מפחמימות בתוספת חלבון
עו"ד אברהם אלטלף
הרעיון העומד בבסיס שיטת גירושין בשיתוף פעולה מבוסס על כך שבני הזוג מקבלים מעטפת של שירותים, יעוץ והכוונה מקצועיים, אשר יש בהם, להביא להורדת המתח הרב, לאפשר ניהול משא-ומתן ענייני וממוקד על הנושאים הרלוונטיים לאותה משפחה ולהעניק פתרון מלא לכל הצרכים והבעיות הנובעים מקיומו של המשבר, ליציאה ממנו לדרך חדשה
יובל לובנשטיין
שם המשחק בתחום המזון הוא אמינות, וכרגע היא נמצאת בעיקר במגרש של רמי לוי, המשדר חוכמה ועממיות    נדרשת הנחה רצינית לקהל הרוכשים הנאמן של הרשת ולא תעלולים שיווקיים ופיננסיים
עו"ד משה גולדבלט
עו"ד משה גולדבלט מעלה שש הערות לתקציר הכרעת הדין בעניינו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב ומסביר על החובה לברר גרסה שלא נטענה; מציג את הקושי ביחס לעדותה של א' ומביע דעה על הביקורת לעסקת הטיעון שכמעט נחתמה עם קצב
נפתלי רז
להכרה של מדינות בדרום אמריקה במדינה פלסטינית בגבולות 67', מצטרפים גם מאות ישראלים. בראשם: המשנה לראש המוסד לשעבר, חתן פרס ישראל בחינוך, כלת פרס ישראל בסוציולוגיה, בתו של נשיא המדינה, עשרות פרופסורים מכובדים וכמה מכותבי המאמרים במגזין "על צד שמאל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il