X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ענת פרסמן אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
רגע לפני שמחליטים לבנות אתר אינטרנט כדאי לרדת לעומקם של דברים בטרם הלקוח ילך לאיבוד עד לאיזה שלב בבנייה יגיע האתר? מה קורה ביום שאחרי העלייה לאוויר? והאם האתר מממש את הפוטנציאל העסקי שלו?
▪  ▪  ▪
תכנון נכון של בניית אתר [צילום: AP]

איש עסקים מיומן ובעל ניסיון המכהן גם כדירקטור בחברה ציבורית, אישר לחברה להקים אתר בעלות של כמה עשרות אלפי שקלים. הוא לא לגמרי הבין מה זה אומר, עבור מה הוא עומד לשלם סכום לא קטן ומה יתקבל בתמורה. הוא רק ידע בגדול איך נראה אתר ממוצע ושזה עכשווי וכדאי ובכלל איך אפשר בלי אתר... כמו כולם הוא נתקל בסוגים שונים של אתרים אבל כ"לקוח" הוא הלך לאיבוד.
מה כדאי היה לו לדעת?
אחד הדברים החשובים שכדאי לברר הוא עד לאיזה שלב החברה שבונה את האתר מתכוונת להביא אותו. רחלי נטע מנכ"לית "פרומו" מסבירה: "הבנייה עצמה מביאה את האתר רק עד לנקודה מסוימת. זה כמו כשקבלן בונה בית. בבית יש בסופו של דבר קירות, ריצפה, תיקרה, חלונות ודלתות, אבל זה עדיין לא מספיק כדי לחיות בו. אותו הדבר לגבי חברות לבניית אתרים. החברות הללו אכן עושות את תפקידן ובונות את האתר. אבל מה קורה ביום שאחרי? האם זה אומר שיש אתר מושלם ומוכן באוויר? ממש לא".
עבור הלקוח זה לא תמיד מוחשי, ובסופו של דבר הוא יכול למצוא את עצמו עם אתר שהוא כמו אותו בניין שאי-אפשר לגור בו — מוצר חסר ערך. איך זה יכול להיות?
לכל אתר דרושים תכנים (טקסטים ותמונות). כמות התכנים יכולה לנוע בין מספר עמודים לבין אינסוף עמודים - קשה לנקוב במספרים. אפשר לומר שלכל הפחות, אתר צריך שיהיו בו כ-5 עמודים שמסבירים באופן כללי לגבי החברה ובמה האתר עוסק, שמכוונים את הגולש לשירות או למוצר שהאתר מספק, שנותנים אפשרות ליצור קשר וכו'.
לאחר שיש תכנים מוכנים צריך לעמד אותם, להכניס תמונות נכונות במקומות המתאימים. יש היגיון מסוים לעימוד ומתפקידו לספק חווית גלישה נעימה, למשוך את הגולשים לאתר ולהשאיר אותם שם. זה עד כדי כך חשוב! לכן ללא תכנים וללא עימוד אין לאתר שום משמעות.
הנה תרחיש נוסף - האתר הוקם וכבר יש בו תכנים אבל... אין שום תוצאות. שום עבודה לא מתקבלת דרכו, שום לקוחות לא מגיעים, ולמרות ההוצאה הכספית הכבדה, למרבה הפלא אין לזה שום משמעות עסקית. אף אחד לא יודע על האתר אלא אם כן בעל העסק ממש מראה לו אותו. נכון שאתר יכול להיות כמו כרטיס ביקור בלבד, אבל זה יהיה פספוס מפני שאם כבר יש אתר למה לא למצות את מלוא הפוטנציאל שלו?
ובכן, מסתבר שצריך להביא גולשים לאתר וכאן אנו נכנסים לתחום הנרחב של שיווק באינטרנט. התחום נחלק לשני סוגים עיקריים:
א) קידום אורגני - קידום של האתר במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, בצורה טבעית, על-ידי התאמת האתר לקריטריונים של גוגל.
ב) קידום ממומן ופרסום באינטרנט - ניתן לפרסם בגוגל תמורת תשלום לכל הקלקה, אותה אפשרות קיימת בפייסבוק וגם בכל הפורטלים הגדולים.
אייל פטרן, מנהל מחלקת קידום אתרים ב"פרומו" מסכם: "זה אבסורד שאדם יכול להוציא עשרות אלפי שקלים על בניית אתר מרהיב, ובסופו של דבר יהיה לו משהו דמוי בית קברות..."
אם נחזור לדוגמה שבתחילת המאמר - לו אותו איש עסקים היה עובד עם חברה שלא רק בונה את האתר אלא גם נותנת לו הכוונה כלשהי הוא היה יוצא מורווח. עדיף לעבוד עם חברה שמוכנה להסתכל על התמונה הרחבה, על כל ההיבטים של האתר ושיש לה גם ראיה לטווח ארוך.

הכותבת היא אשת יחסי ציבור ב"פרומו", חברה לניהול פרויקטים בשיווק, מקבוצת קומליין.
תאריך:  11/01/2011   |   עודכן:  11/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בניית אתרים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ריקי רט
הסטנדאפיסט יאיר אורבך אינו נוהג לבחור קורבן אקראי מהקהל ולחבוט בו, אבל יש לו הרבה מה להגיד על הקהל הדתי בכללותו ועל היחס שלו להופעות. החל מהחברים שרק מנסים להוציא כרטיס חינם, וכלה ברבנים שמסווגים כל בילוי כ"מושב לצים". לפחות המקום שלו בגן עדן כבר מובטח
צילה שיר-אל
התקופה בה הכוכב נכנס לנסיגה, הינה תמיד תקופה סוערת ועמוסה לאנשים רבים    כדאי לדעת שלמרות ההשפעה הקשה של כוכב זה הרי שבסופו של דבר מטרתו היא לחזק את האדם לקראת הליכתו בשביל שינויי החיים
יהודה יפרח
בעידן הג'ימייל והפייסבוק והטוויטר האופציה האנונימית מצטמקת. החיים שלנו מוקָשים על המקלדת והממשקים החדשים הופכים את השיתוף הכפוי ברשת לכמעט ברירת מחדל. לרובנו יש גם פנים ציבוריות אינטרנטיות וביטוי קולקטיבי שנגיש לכל מאן דבעי, ולא תמיד מבחירה
אורן פרסיקו
אמנון דנקנר, לשעבר עורך מעריב, העיד בבית המשפט על מערכת יחסיו עם משפחת נמרודי, בעלי העיתון, ועל האופן שבו התערב בסיקור משפטו של עפר נמרודי
חיים נוי
עיבוד מודרני לקומדיה הקלאסית - מחזה מענג ומשחק מוצלח    הבמאי גילי אמיתי העתיק את העלילה מחשכת ימיה אל ימינו אלה וצייד אותה באבזור מודרני - וידאו, מולטימדיה, בורסה ואפילו אייפון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il