X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דניאל סטופין ואבירם קליך ב"הקמצן" [צילום: יח"צ]
"הקמצן": צחוק בבית צבי ברמת גן
הקומדיה האולטימטיבית "הקמצן" מאת גדול כותבי הקומדיות הצרפתיות, מולייר, זכתה להעלאה משובחת על בימת "בית צבי" תרגומו של נתן אלתרמן לטקסט עשה מהקלאסיקה מעדן לשוני; והשחקנים הצעירים הוסיפו לו את הנופך האישי של קסמם, תחת בימויו של גילי אמיתי

גדולתו של מולייר הייתה ביכולתו לדגדג את הצופה תוך לגלוג לעבר חולשותיו של האדם, כאן - לקמצנות המוגזמת של הרפגון. הסצנה בה הוא מבקש מלפלש (הראל אלקלאי הנפלא) להראות לו את ידיו, ואחר-כך "את ידיו השניות", כמו גם הסצנה האחרונה שלו בה הוא מבכה את גזילת קופת כספו האהוב עליו מכל - הן שיא המחשת מהותה של הקמצנות. ולאפי מרדכי-הרפגון, אלו משיאי משחקו הכה-משכנע בהצגה.
בנו של הרפגון, קליאנט, רוצה להינשא לאהובתו מריאן (יפעת מאור המצודדת), שבמקרה גם אביו מתכנן להינשא לה. אבירם קליר מלא הקסם והחן מתפתל כנגד אביו, וכך התסבוכת מסתבכת עוד יותר, כשבתו של הרפגון, אליז (ברקת מופקדי החמודה), נואשת ברצונה להינשא לוולר, אהובה (אסף בן לולו במשחק משובח ומרשים), שכדי להיות קרוב אליה, עובד כמשרת של אביה. אבל הרפגון, בעצת השדכנית הסקסית פרוזין (אנה צ'רנוב צנחני, קומיקאית מופלאה ברמה בלתי רגילה), הוא רוצה לשדכה לגבר מבוגר - מר אנסלם (אבי גבריאלוב, שחקן שמופיע רק לקראת סוף ההצגה, וכובש את הקהל בהופעה מרשימה ובכישרון מוחץ).
את מרב תשומת הלב תופש הטבח שהוא גם הרכב, מסייה ז'אק (דניאל סטופין, השחקן הכי וורסטילי ורב היכולות שבמחזור המסיים השנה את בית צבי). גם כשאחרים מדברים והוא בצד הבמה, פניו ולשון גופו כה עשירי הבעה, שקשה להסיר את העיניים ממנו. כך גם שאר השחקנים בולטים בשפת גוף עשירה בהנחיית הבימאי הצעיר והמצליח, גילי אמיתי. לשון הגוף היא חלק ראשון במעלה בקומדיה דל ארטה, שמולייר כה העריץ וספח אליו. ובהצגה בבית צבי יש לה חלק חשוב. כשם שהיא בולטת במשחקה של אנה צ'רנוב צנחני, או אצל המשרתים - יהודה עברון ופז לזר, או אצל קצין המשטרה ועוזרו במיוחד - מתנאל בראשי וזוהר גלבוע.
המחזה המפותל שמסתבך, זוכה לפתרונות בנוסח שייקספיר, גם כן הומאז' למחזאי הקלאסי, וההצגה מענגת את הצופים בכל תחום - בלשון הפואטית, ברמה שכמוה כבר לא כותבים כיום, במשחק ובתנועה, כך שחסרון עיצוב במה לא ניכר כמעט, והקרנות הווידאו ברקע מאמצות את הסיפור אל ימינו ומרעננות את המחזה הידוע.
לשחקנים הצעירים זוהי התנסות מצוינת בקלאסיקה, ולקהל - חוויה איכותית ביותר.

אפי מרדכי ואביאל שיליאן [צילום: יח"צ]
תאריך:  17/01/2011   |   עודכן:  17/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"הקמצן": צחוק בבית צבי ברמת גן
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
גאה
כל הכבוד!  |  17/01/11 19:44
2
בקשר לאנה צ'רנוב צנחני
עליס  |  18/01/11 10:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אבי נוב
אם בבעלותך חברה בפנמה או שבכוונתך לייסד בה עסק, עליך לדעת כי רשות המיסים עשויה בקרוב לקבל מידע ממדינה זו על עשייתך הכלכלית    השיחות לקראת חתימה על אמנת מס בין ישראל לפנמה יחלו כבר בחודש מרס
אהרון שחר
אנחנו לא יודעים שאנחנו לא יודעים עד שאנחנו יודעים    החוכמה היא להקדים את המאוחר ולנחש היום מה נדע מחר    אנחנו צריכים גוף שיחפש; כלומר, להקים במסגרת האנושות גוף שיבחן באופן תדיר את המערכת מנקודת מבט חיצונית    הפתרון שאני מציע הוא מדע חדש בשם "פילוסופיה מעשית"
משה צ'אנג מאי
העיר הגדולה בצפון תאילנד. ממוקמת על נהר הפינג שהוא חלק מרכזי מנהר "צ'או פראיה" אשר הפך את העיר לנתיב מרכזי בהעברת סחורות בעבר    בצ'אנג מאי ישנם יותר מ-300 מקדשים, וזוהי למעשה העיר המקודשת ביותר
ליאון אלי
המיטב שכתב יוסי בנאי, ביצע כסולן או עם הרכבים שונים, כעת בתזמור, בבימוי, בביצוע ובהעמדה חדשים, צעירים ורעננים    רוצו כל עוד השפע הזה מוצג    הנאה שלמה מובטחת לכל אלו שאהבו או לא אהבו את יוסי בנאי    מופע מרשים
עו"ד יעל גיל
מה ההבדל בין הסכם ממון להסכם רגיל? כיצד מקבל הסכם ממון את תוקפו? האם הסכם ממון שולל את קיומם של הסדרים אחרים? ומה המבחן לפיו יקבע בית המשפט אם לפניו הסכם ממון או הסכם רגיל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il