X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
רגב עזריה אינו "די.ג'יי סקאזי", לא היה לו קשר לתאונה הקטלנית שהתרחשה ב-2007 ליד חיפה, ומעריב יפצה אותו ב-13 אלף שקל בשל פגיעה בפרטיות
▪  ▪  ▪
מעריב יפצה [צילום: איתמר לוין]

העיתון מעריב יפצה אדם בגין פגיעה בפרטיותו, כך פסק בשבוע שעבר השופט יעקב וגנר, סגן נשיא בית משפט השלום בחיפה.
ראשית המקרה בתאונה קטלנית שאירעה בשלהי נובמבר 2007, ובמהלכה נהרגו שני צעירים מהיישוב עתלית. שניים אחרים שרדו. כמה ימים לאחר התאונה פירסם מעריב תצלום גדול לרוחב עמוד השער תחת הכותרת "החבורה שנהרסה". בתצלום נראה התובע, רגב עזריה, מוזיקאי במקצועו, לצד בני החבורה שהיו מעורבים בתאונה. פניו של הנהג, שנפצע בתאונה, טושטשו בתצלום שפורסם במעריב. פניו של התובע נותרו גלויות.
בעמודי הפנים של אותו גיליון התפרסם פעם נוספת התצלום עם הכיתוב "הקיץ האחרון - חופשה באילת", והתובע זוהה בו כ"די.ג'יי סקאזי". באפריל 2008 פורסם באתר nrg התצלום בפעם השלישית, לצד דיווח כי הנהג שביצע את התאונה מואשם בהריגת שני חבריו. במקרה זה התצלום לא לווה בכיתוב כלשהו.
על-פי כתב התביעה, שהוגשה ביולי 2008, התמונה צולמה בעקבות בקשת מי שהיו מעורבים אחר-כך בתאונה, שהיו מעריציו של התובע וניגשו אליו בסיום מופע שנתן.
עוד נטען כי התצלום צולם באזור זכרון-יעקב ולא באילת, וכי שמו המקצועי של התובע הוא "אזקס סינדרום" ולא "די.ג'יי סקאזי". כמו-כן נטען בכתב התביעה כי אמו של התובע ראתה בבוקר הפרסום את שער מעריב וחשבה שבנה נהרג. לאחר שפנתה לעיתון בתלונה ולא קיבלה תשובה מספקת, ביטלה את המנוי שהיה לה על מעריב. בהמשך הוגשה תביעה על סך 75 אלף שקל בטענה להוצאת לשון הרע ופגיעה בפרטיות.
בכתב ההגנה נטען כי התצלום הועבר למערכת העיתון על-ידי בני משפחתו של אחד ההרוגים בתאונה, ונמסר כי המצולמים בו נראים בעת חופשה באילת לצד "די.ג'יי סקאזי". עוד הודגש בכתב ההגנה כי התצלום צולם ברשות הרבים ובהסכמתו של התובע. כן נטען כי הפרסום נעשה בתום לב ולאור העניין הציבורי בתאונה, וכי פניו של הנהג טושטשו מפני שהיה קטין ואילו "פניו של התובע לא טושטשו בתמונה נשוא התביעה, מאחר שאין לו שום קשר לאמור בכתבה או למצולמים בה. הימצאותו של התובע בתמונה, כפי שעולה בבירור בהתבוננות בה, הינה אקראית ביותר".
השופט וגנר דחה את טענת התובע להוצאת לשון הרע, אך מצא כי העיתון אכן פגע בפרטיותו. "נראה כי אכן נפלו פגמים רבים בפרסום התמונות שהופיעו, כאשר בעניין הפגמים אני מבכר את עמדת התובע על פני עמדת הנתבעת", כתב השופט בפסק הדין. "אם הייתה הנתבעת נוהגת במשנה זהירות ופונה לתובע לצורך קבלת תגובתו לצילומים כפי שהופיעו, או מטשטשת את פניו, מן הסתם, הפגיעה בתובע [...] הייתה נמנעת. לפיכך יש לראות בפרסום התמונות נשוא הדיון בהקשר שניתן להן ובמלים שצורפו להן, כטענות התובע, פגיעה בפרטיות".
בהמשך פסק הדין כתב השופט: "הנתבעת טענה כי פרסום התמונות נעשה בתום לב וכי לא נגרם לתובע נזק כלשהו. אינני מקבל טענותיה אלו. סבורני כי עצם הפרסום של התמונות בהקשרים שניתנו להן בהוספת הכתוביות יש בו כדי להצדיק את עמדת התובע כי אין מדובר בעניין של מה בכך וכי אומנם הקורא הסביר יכול היה לחשוב כי התובע מעורב בתאונה הטרגית או אחראי לאירוע".
השופט הוסיף כי הנתבעת "יכלה וחייבת היתה, בנסיבות, לטשטש את פניו בתמונה הראשונה, וכן לא הייתה מניעה להוסיף כיתוב המודיע כי לתובע עצמו אין שום קשר למצולמים והוא איננו שייך ל'חבורה שנהרסה'".
בשל הפגיעה בפרטיות פסק השופט וגנר על "פיצוי מתון", כהגדרתו, בסך 13 אלף שקל, לא כולל הוצאות משפט ושכר טירחת עורכי-דין בסך 2,200 שקל.
ת"א 4706-07-08
רשימות קשורות:
- הסכנה אורבת מבפנים
- הזעם התפרץ בכתיבה
- אבל גם רבין לא ידע
- החטא ועונשו
- פעמיים הפוך

תאריך:  20/01/2011   |   עודכן:  20/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יעקב וגנר  מעריב  תום לב
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל לובנשטיין
שוק הביצים נאמד בכ-650 מיליון שקל בשנה    עליית המחירים נובעת בעיקר מעליית מחירי הגרעינים לתערובת    הביצים שבפיקוח נמצאות בדרך-כלל במקום נגיש פחות לצרכנים    מומלץ לקנות את הסוג המבוקש ולא את מה שמונח מול העיניים
ד"ר ראול רודריגז
הם רווי סוכר ועתירי קלוריות אבל גם מהווים מקור מצוין לברזל ואנרגיה    הקפידו על צריכה מתונה ומבוקרת מאחר שהם מכילים יותר קלוריות מאשר פירות טריים
צילה שיר-אל
הכוכב סטורן נמצא במעלת התחנה ובכך מתחילה תקופה ארוכה של קשיים וחוסר ודאות לאנשים רבים אשר יאלצו להתמודד עם שינויים שונים בחייהם. המהפכים בחיים יגרמו לאנשים לקחת אחריות ולשנות את אורח חייהם הקבוע
גרשון אקשטיין
לפני שנערכים מחדש במבנה ארגוני חדש של הכפפת מערך הכיבוי למשרד לביטחון פנים, ולפני שמקימים מערכות פיקוד ושליטה נוספות במשטרה ומשקיעים הון עתק לקליטה - רצוי לעצור לחשיבה מחדש על כל נושא מיקומו של מערך הכיבוי במערך העורף הכללי של החילוץ וההצלה במדינה הן בעת רגיעה והן בעת חירום    דעה אחרת
גיא קוסובסקי
הבעיה העיקרית בקביעת עוצמת התאורה הנדרשת לצמח שגדל בבית, מקורה בכך שרגישות עינינו לאור שונה משל הצמחים    גיא קוסובסקי, מנכ"ל קבוצת שאב-רב, מספק עבורכם מספר עובדות על גידול עציצים בבית ועל התאורה הנדרשת לצמיחתם
רשימות נוספות
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
טרגדיה אנושית   /  אורן פרסיקו
מוצר פשוט   /  אורן פרסיקו
אלימות לשמה   /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il