X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
האגודה לזכויות האזרח דורשת מפרקליטות המדינה לבטל את התיק נגד כתב וואלה יהושע בריינר, שנחשד בהעלבת עובד ציבור רק כי פירסם דיווח על כרוז פוגעני, אף שלא היה לו קשר לפרסומו
▪  ▪  ▪
שי ניצן. לבטל אתה תיק [צילום: פלאש 90]

האגודה לזכויות האזרח בישראל דורשת מהמשנה לפרקליט המדינה שי ניצן לסגור את החקירה הפלילית המתנהלת נגד כתב אתר וואלה, יהושע בריינר. בריינר נחקר תחת אזהרה על-ידי שוטרי מחוז יהודה ושומרון בדצמבר האחרון, בחשד לעבירות של העלבת עובד ציבור ושל פגיעה בפרטיות. זאת, בעקבות ידיעה שפירסם כחצי שנה קודם לכן, ובה דיווח על כרוזים שהפיצו מתנחלים בגנות מפקד חטיבת שומרון, אל"מ איציק בר.
"אנו דורשים כי תורה על סגירת תיק החקירה נגד מר בריינר לאלתר בעילה של 'העדר אשמה'", נכתב במכתב שנשלח היום מהאגודה אל ניצן. "כל תוצאה אחרת תחייב אותנו להמשיך ולפעול כדי להסיר את החרב המתהפכת מעל מר בריינר ומעל העיתונות החופשית בישראל". כמו-כן ביקשה האגודה מניצן כי מעתה יתווסף תנאי לכל אישור לפתיחת חקירה בעבירות של ביטוי, ולפיו יידרשו החוקרים לאישור מיוחד כשיבקשו לזמן עיתונאי לחקירה, לא כל שכן כשמדובר בחקירה תחת אזהרה.
במכתב, שנשלח על-ידי עו"ד אבנר פינצ'וק, מפנה האגודה את תשומת לבו של ניצן לסתירות בין תגובת משטרת ישראל לדיווח על החקירה שפורסם ב"העין השביעית" ובין הודעת משרד המשפטים וטענת המשטרה כפי שנמסרו בדיווח מאת חיים לוינסון, שפורסם למחרת בהארץ. בעוד שדובר מחוז יהודה ושומרון אישר ל"העין השביעית" כי החקירה נפתחה ביוזמת המשטרה, בהארץ פורסם כי לדברי המשטרה, היוזמה לחקירה באה ממשרדי פרקליט המדינה.
"מכלול נסיבות העניין וההודעות הסותרות והמגומגמות של המשטרה מטילים צל כבד על כשרות מניעי החקירה ותכליתה", טוענים באגודה לזכויות האזרח. "אנו מתקשים לדחוק את החשש שחקירתו תחת אזהרה של מר בריינר נועדה להעמידו תחת לחץ, אם כדי להביאו לחשוף את מקורותיו העיתונאיים ואם כדי להרתיעו מפרסום כתבות דומות בעתיד".
לפני כשבועיים פירסמו יואב ריבק ויאיר טרצ'יצקי בבלוג "עיתונאים" מכתב ליועץ המשפטי לממשלה שיזמו כתבי צבא ושטחים במחאה על חקירת בריינר. על המכתב חתמו למעלה ממאה עיתונאים מכלי התקשורת המרכזיים בישראל.
במכתב נכתב בין היתר כי החקירה היא "פגיעה חמורה בחופש העיתונות והביטוי במדינת ישראל. במסגרת עבודתנו העיתונאית אנו מסקרים מחלוקות וויכוחים המתקיימים בשפה שאינה נעימה לעין ולאוזן. אלו ויכוחים על נושאים שמפלגים את החברה הישראלית זה דורות. לא נוכל להתעלם מוויכוחים אלה, גם אם שפתם עוברת את גבולות הטעם הטוב.
"בדומה לכרוז אותו ציטט בריינר, מופצים מדי שנה עשרות כרוזים נוספים, המשקפים מחלוקת אמיתית על גבולות המדינה, קיומו של המשטר הצבאי, גבולות חופש הביטוי, גבולות מעמדם של אוכפי החוק. אם פרקליטות המדינה סבורה שיש בדברים המצוטטים משום העלבת עובד ציבור, לא ייתכן שהנחקרים יהיו השליחים, המצטטים את הדברים. האם ייתכן שעיתונאי שידווח כי בהפגנה מסוימת נאמר 'מוות לערבים' ייחקר בגין הסתה לגזענות, או עיתונאי שיצטט מדברי הרהב של החמאס ייחקר בגין 'תעמולה תבוסתנית'?".
בהמשך מכתב האגודה לזכויות האזרח נכתב: "גם אם נניח לספקות באשר למניעי החוקרים, עדיין לא ניתן להתכחש לכוחה המרתיע והמצנן של חקירת עיתונאי תחת אזהרה רק בשל היותו 'השליח', שדיווח על דבר הפצת הכרוזים נגד מח"ט שומרון. אכן, לעתים אין מנוס מהעמדת אזרחים תמימים תחת כובדה הלוחץ של חקירה, ואולם בנסיבות העניין שלפנינו מדובר במהלך מזיק ומיותר, שמאיים להטיל אפקט מצנן על חופש העיתונות.
"למותר לציין שהעננה הרובצת על חופש העיתונות בעקבות פתיחת החקירה נגד מר בריינר מוסיפה להטיל את צלה עליו ועל כלל העיתונאים כל זמן שתיק החקירה לא נסגר".

רשימות קשורות:

תאריך:  25/01/2011   |   עודכן:  25/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אפקט מצנן
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האם היתה האגודה נלחמת, גם על
הניה  |  25/01/11 09:10
2
כאמור הפרקליטת ובג"ץ מוטים
ענבר ג.  |  25/01/11 11:12
3
הכלבים נובחים, השיירה עוברת
זיגפריד הונד  |  25/01/11 16:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
גלנט סלל כביש לא חוקי על קרקע ציבורית    הרשויות הצדיקו את הכביש בטענה הלא-נכונה שזו דרך מילוט    קיבל 35 דונם באפליה לטובה לעומת כל התושבים האחרים ופלש ל-28 דונם נוספים אך החזיר אותם לאחר שלש שנים    האם ניצל את דרגתו ומעמדו בצבא כדי לקבל טובת הנאה שלא הגיעה לו?
אורן פרסיקו
דוח טירקל: צה"ל העביר לוועדה לאירועי חקירת המשט הטורקי חומרי תיעוד גם לאחר שהצהיר כי העביר את כל החומרים שברשותו. מקור נוסף של הוועדה: ערוץ 10, שמסר חומרי גלם של ראיון עם מנהיג ה-IHH
עליס בליטנטל
תערוכת בל שפיר (אחת מארבע המוצגות בו זמנית) במוזיאון עין חרוד חושפת את אחת הפסלות המשובחות בישראל בעבודות חדשות ומפתיעות. התערוכות המוצגות כעת במוזיאון מעשירות את הצופה ומהוות סיבה טובה להצפין ולבקר במוזיאון הזה
אלעזר לוין
המנכ"ל המתפוטר של קופת חולים מאוחדת ניסה להצדיק את מעלליו, ושזר בדבריו שקרים    היועצת המשפטית שהתנגדה למינויו היא "פקידה"    קיבל 600 שקל על כל לוויה ואזכרה    איפה הצ'קים? היכן הכסף של המתנות לאירועים?    מה קרה ל-35 אלף שקל? כמה ימים יש בחול-המועד?
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011. גזור, שמור והשווה. והפעם: משרד הפנים מבטיח רפורמה בהליכי התכנון והבנייה (אבל שימו לב לתאריך היעד), וגם הגברת יציבות הרשויות המקומיות
רשימות נוספות
הנשר נחת ונחשף  /  אורן פרסיקו
הכתב משה נוסבאום מבוקש לעדות  /  אורן פרסיקו
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
התבצרות והתגאות גם יחד   /  אורן פרסיקו
צורך ממשי   /  אורן פרסיקו
משנה זהירות  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il