X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
תזמורת הפסטיבלים מירושלים
באך ואלבינוני בינות מנזר השתקנים בלטרון
אם גם אתה צמא למוזיקה ורוצה להאזין לה לא רק בהיכל התרבות, במשכן האמניות או בבנייני האומה, אלא במקומות קטנים, אינטימיים בפורמט אחר - הפנה פניך ללטרון, בה מתקיים בימים אלו קונצרט תזמורת הפסטיבלים הירושלמית בהדרכת ולדימיר ברשביץ

בשבת בבוקר, לקראת מחצית היום, יוצאים בעצלתיים, כמו שראוי לאווירת-שבת, כמה אלפי אנשים משוגעים לכל סוגי המוזיקה, לשמוע קונצרטים במקומות שונים בארץ.
קצת מהמבחר של ינואר-פברואר: מועדון הג'אז של לאוניד פטשק במרכז רוזין ברמת אביב; שירת בל קנטו במנזר לטרון בביצוע זמרי האופרה הישראלית; קולאז' של כוכבי מוזיקה במנזר הארמני ביפו; חליל הקסם במוזיאון תל אביב; תזמורת הפסטיבלים הירושלמית עם מופע שירי אהבה בבית השריון בלטרון; וסדרת מופעים בנושא "בוא נתאהב" עם זמרי טנור ותזמורת ג'אז, בכנסיית ג'ון הקדוש בחיפה ושבוע לאחר מזה בכנסיית סט. וינסנט בירושלים; מופע משולב של ואלסים ושנסונים צרפתים במנזר הארמני ביפו ועוד רשימה ארוכה, לאורך השנה, של פניני מוזיקה. בין השאר תמצאו כליזמרים, מוזיקה צוענית ומוסיקת עולם על כל גווניה.
הקהל צמא למוזיקה ורוצה להאזין לא רק בהיכל התרבות, במשכן האמניות או בבנייני האומה, אלא במקומות קטנים, אינטימיים בפורמט אחר. ההרכבים המוסיקליים ששמעתי עד היום, הורכבו מנגנים בכל הכלים, מצ'מבלו ופסנתר קלסי, דרך אקורדיון, גיטרות, תופים, כל כלי המיתר, כל כלי הנשיפה, ושילובים של זמרי אופרה, זמרי ג'אז, כולם מ-ד-ה-י-מ-י-ם.

צלילים מן השמיים

את אחד הקונצרטים האחרונים שמעתי לאחרונה באחת השבתות בלטרון, אתר קבוע לקונצרטים. מיקום הקונצרט בתוך מתחם מנזר השתקנים, נמצא באולם "רגיל" ללא סממני מנזר, יאכזב את שוחרי הארכיטקטורה המנזרית. האולם בן 200 המקומות, אירח את תזמורת הפסטיבלים הירושלמית בהדרכת ולדימיר ברשביץ: עשרה כלי מיתר, נגן צ'מבלו ונגן אבוב ליצירות של באך ואלבינוני. סוג של חוויה ממלאת קרביים ולב, עם צלילים מן השמיים.
אלבינוני, קומפוזיטור מצליח וכנר מן המאה ה-17 בוונציה, הפך לפופולרי במיוחד במאה ה-20. באך הוא הנצחי, האולטימטיבי שמככב זה 300 שנה ככוכב קונצרטים לכל הגילים.
היצירות: קונצרט לכינור ותזמורת, קונצרט לאבוב ותזמורת כינור ותזמורת. קונצרט לאבוב כינור ותזמורת וקונצרט לשני כינורות ותזמורת.
כוכב האבוב שני שחר הפליא באבוב ונגן הצ'מבלו אלכסנדר רוזנבלט ליהטט בכלי הנגינה שלו. הכנר הראשון של התזמורת הפילהרמונית, אלכסנדר רוזנבלט, הוציא מן הכינור צלילי כישוף כמו שכנר יכול לעשות עם כינורות, כאשר הסינכרוניזציה בין מוחו הסוער של הכנר, לבין ידיו, הקשת והמיתרים יוצרת את הרטט הגואל.
טלפון אוצר תרבות להזמנת תוכנית הקונצרטים לחודשים הבאים: 03-7316561.

תאריך:  28/01/2011   |   עודכן:  28/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
באך ואלבינוני בינות מנזר השתקנים בלטרון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
המלצתך התקבלה ל"ת
אלישמע  |  28/01/11 16:42
2
הערה לגבי יוהאן סבסטין באך...
מטאטא  |  29/01/11 20:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמנון לורד
האם הנאצי בן ה-97 ברנהרד פרנק היה מחבר הפקודות הראשונות להשמדת אוכלוסיה, או רק הפקיד שעבר עליהן? מארק גולד לא חושב שזה משנה, ומנסה לעורר את העולם שיעמיד אותו לדין. צייד הנאצים אפרים זורוף, וגם ממשלת גרמניה, מפקפקים
נפתלי רז
הנהגות ארגוני השלום הישראלים הכירו במדינה פלסטינית על בסיס גבולות 67' לצד מדינת ישראל וירושלים כבירת שתי המדינות. בכינוס ישראלי-פלסטיני בן יומיים ביריחו, הוכיחו גם ההדלפות האחרונות מהמו"מ הישראלי-פלסטיני שיש פרטנר פלסטיני. פרטנר ישראלי יש בינתיים רק ב"פורום ארגוני השלום"
אלישע פורת
אני לא אכנע לשטף הזמן החולף. עד נשימתי האחרונה אזכר, אזכור ואזכיר לאחרים. איך יצאו גיבורי "ימי צקלג" מתוך הספר, איך רכנו עליי, על גג העמדה בשכונת פאג"י שנמחקה ואיך לחמו על ירושלים המחולקת ההיא, של נעוריי הרחוקים
מיכל שפר מיכאלי
חלוקת תעודות מחצית יוצרת בהלה והיסטריה בקרב ההורים, הילדים והמורים. חשוב לזכור להכניס את הדברים לפרופורציה ולהבין שהציונים הם לא לתעודה    מיכל שפר מיכאלי מספרת כיצד ניתן לעשות בתעודה שימוש כקרש קפיצה להצלחה ולחיזוק מקומם של ילדינו בבי"ס
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור, והשווה. והפעם: המשרד להגנת הסביבה מתמקד במיחזור ומבטיח הטלת אחריות אישית - אך שוכח את משרדי הממשלה האחרים ומשאיר את הריח המסריח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il