X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מחזה קטן וצנוע, רב עוצמה שאין בו רגע דל הבמאית איה שבא ידעה לבנות מחזה קולח ולהפיק את המקסימום מן השחקניות לא כולם יאהבו את המחזה, זוהי הצגה דרמטית שאינה מרפה לא תמיד יודעים מה מסתתר מאחורי הדברים או שניתן לעקוב אחריהם
▪  ▪  ▪
מחזה ייחודי [צילום: אייל לנדסמן]

"הייתי בבית וחיכיתי שהגשם ירד" הוא מחזה ייחודי, המועלה לראשונה בישראל בבית צבי ברמת גן ומאופיין בסגנון פיוטי, עשיר שפה וקולח ומשוחק בצורה נפלאה בידי חמש שחקניות צעירות ומרשימות.
ז'אן לוק לאגארס כתב מחזה סמי-אוטוביוגרפי, בתקופה שכבר ידע ככל הנראה שלקה באיידס וימיו ספורים. המחזאי מת בשנת 1995, בטרם עת ובהיותו בן 38 ונחשב למחזאי צרפתי חשוב שעיקר תהילתו הגיעה רק לאחר מותו ולאחר גילוי מחזות נוספים שלו. המחזה נכתב בשנת 1994, שנה טרם מותו ומסופר בו על חמש נשים, בנות משפחה אחת, הממתינות שנים לשובו של הבן שעזב מזמן, כפי שגם המחזאי עצמו נעלם לתקופה מסוימת. כאשר חוזר הבן לביתו הוא מגיע בעצם כדי למות וסבתו, אימו ושלוש אחיותיו, נאלצות להתמודד לפתע עם חוסר התוחלת שבצפייה הארוכה, עם התקוות, האכזבות, משקעי העבר והיחסים ביניהן. כל זאת, דרך אהבתן המשותפת לבן שעזב אותן ושחזר רק כדי למצוא את שלוות מותו בבית.
זהו מחזה קטן וצנוע, רב עוצמה שאין בו רגע דל. הבמאית איה שבא ידעה לבנות מחזה קולח ולהפיק את המקסימום מן השחקניות. המחזה תורגם בידי ג'ורג' מיליטיאנו וגלעד רוזנברג ואכן, השפה העשירה והברורה היא אחת מן הסגולות המייחדות את ההצגה הזו. המחזה בנוי ממונולוגים ודו שיח בין בנות המשפחה. לעיתים ניצבת כל אחת מהן בטבור הבמה ומשמיעה את דבריה. יש כמה קטעי תנועה מעניינים וריקוד. שפת הגוף של השחקניות היא טובה וראויה.
לא כולם יאהבו את המחזה. זוהי הצגה דרמטית שאינה מרפה. לא תמיד יודעים מה מסתתר מאחורי הדברים או שניתן לעקוב אחריהן. ישנן חלקים עלומים ובלתי ברורים די צרכם. העלילה מתרחשת בערב אחד בו חוזר הבן האובד הביתה, כדי למצוא בו מנוחה אחרונה ובנות הבית מעלות זיכרונות מן העבר ומן העיסוק הבלתי מרפה בגורלו.
רק אחת מן הבנות מתהדרת בשמלה אדומה, מוכנה לצאת במחול והיא אף מאופרת ומשוחה באודם עז וזוהי ניגודית לשאר השחקניות הלבושות באורח שמרני ונטולות איפור.
יוליה ורבין כאחות הבכורה מגישה משחק מחושב, ברור ומדויק ומרשימה מאוד.
ליאור גלרון כאימא משחקת בצורה מושלמת ומפגינה יכולת דרמטית משובחת (ליאור היא גם זמרת ורקדנית טובה מאוד).
יפעת מאור כאחות הצעירה היא שחקנית מצוינת. גם כשהיא נטולת מילים, באחת הסצנות, בוצעת מן הכריך או אוחזת במסירות בילקוט של אחיה - היא מושלמת. יפעת יודעת להציג בצורה רצינית ומשובחת ביותר, משחקה קולח ומוצלח.
גיתית פישר כסבתא מצליחה להעביר דמות רבת יגון אך היודעת את אשר על ליבה ומעבירה משחק אמין ויפה מאוד, מצוין ומדויק.
אדר חזן כאחות האמצעית משחקת יפה מאוד ונעה בקלילות בסצנות המחול. יש לה הופעה יפה מאוד ונעימה.
עלי וילדמן-קפלן על עיצוב התפאורה והתלבושות הנאותות. תפאורה מדמה את סלון ביתן של בנות הבית, בצורה מינימליסטית, אך מוצלחת. התלבושות פשוטות ופרקטיות ואולם השמלה האדומה, המדוברת, היא יפה ומוצלחת. דולב ציגל עיצב את התאורה והיא בוזקת אורות ראויים בקטעים השונים ובמיוחד בקטעי המונולוגים.
נדב חזות אחראי למוזיקה המקורית ולנגינה בפסנתר ואכן, מוזיקת הרקע והריקוד היא יפה, נעימה ומעניינת.
גלעד רוזנברג הדריך את הטקסט והשחקניות היו מושלמות בהעברת השפה העשירה והייחודית של המחזה.
לסיכום: זוהי הצגה מעניינת, לא קלה, מעוררת מחשבה וכיון שהיא משתרעת על פני שעה ועשרים דקות, ללא הפסקה, היא בהחלט ראויה ויפה.

הכותב הוא חיים נוי, עיתונאי, עורך ראשי סוכנות החדשות הבינ"ל IPA, עורך ראשי לשעבר סוכנות הידיעות עתים, חבר תא מבקרי התיאטרון באגודת העיתונאים.
תאריך:  02/02/2011   |   עודכן:  02/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה יפרח
ח"כ דוד רותם: "זהו חוק עוקף בג"ץ הכי גדול שהתקבל בכנסת אי פעם". בשיחה עם 'מקור ראשון' הוסיף יריב לוין: "המשמעות המרכזית היא שהכנסת באה ואמרה: כבוד הנשיא בדימוס אהרן ברק טעה! ההלכה שקבע בית המשפט העליון שגויה! כמחוקקים תפקידנו לתקן טעויות של בית המשפט ואנחנו לא חוששים לעשות זאת
אלישע פורת
בחורף 1983 ישבתי במושבה מטולה כחייל מילואים בצד"ל. המציאות של שלהי המלחמה - כחצי שנה לאחר תום הקרבות של מלחמת לבנון הראשונה - התחברה בדרך מופלאה לתסכית-הרדיו 'הרחק מצידון'. מציאות עגומה וקשה התערבבה עם מערכון פיוטי, ויצרה תערובת מיוחדת ויחידאית
אורן פרסיקו
במעריב לא פותחים את השמפניות    סמדר פרי כבר לא חושבת שהשלטון במצרים יישאר יציב ונפרדת ממובארק    דני דנקנר שוב לא מופיע על שער העיתון "כלכליסט" ואף עיתון לא מדווח על מי שאמור להחליף את דובר צה"ל
יובל לובנשטיין
שוק הנעליים נחשב לאחד התחומים הקשים בקמעונאות ועל-מנת לשרוד בו יש צורך בשילוב של מספר תכונות    בשנים האחרונות ניכרת מגמת הערכה עולמית ליכולות העיצוב והביצוע הישראליות. יהיה זה נכון לנצל היכולות ולשווק אותן לשווקים נוספים בחו"ל
עליס בליטנטל
מחווה נפלאה לתור הזהב של כוכבי התיאטרון היהודי באמריקה עולה בתיאטרון היידישפיל. הצגה מוקפדת, משובחת, ללא שמץ של קיטש. קלאסיקה של נשמה יהודית. והכל - עם להקה שרובה מורכבת מצעירי היידישפיל וכמה מהכוכבים הוותיקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il