X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
כוכבי הסרט "נאום המלך" ג'פרי ראש וקולין פירת'
"נאום המלך" - 12 מועמדויות לאוסקר
כוכבי הקולנוע קולין פירת', ג'פרי ראש והלנה בונהם קרטר בסרט "נאום המלך" ברקע מאורעות פתיחת מלחמת העולם השנייה, מנסים המלך המגמגם, מרפאו האלטרנטיבי ורעייתו המסורה להביא את המלך למצב בו יוכל להנהיג את העם הבריטי סרט עוצר-נשימה

הסרט הבריטי-אוסטרלי "נאום המלך" הוא לא עוד סרט על תולדות בית המלוכה הבריטי לדורותיו. הסרט, המועמד ל-12 פרסי אוסקר, בטקס שייערך בסוף חודש זה בהוליווד, הוא סרט על מאבקו של אדם להשתפר ואם אפשר להצטיין בתנאים קשים ולא "רגילים". האדם במקרה הזה הוא אלברט, הבן השני של מלך אנגליה ג'ורג' החמישי (על שמו: רחוב המלך גו'רג' בתל אביב - מזכרת למנדט הבריטי בארץ ישראל). מלך אהוב באנגליה של השליש הראשון של המאה ה-20.
אלברט גיבורנו, לימים ג'ורג' השישי מלך בריטניה והמושבות (ביניהן פלשתינה, א"י), בביצוע קולין פירת' המושלם, הוא רק האח של יורש העצר שמעולם לא גודל להיות מלך. הוא הבן הקצת לא מוצלח מבין השניים, מגמגם מילדותו, נשוי ואב לשתי בנות (אליזבת ומרגרט, לימים מלכת אנגליה הנוכחית ואחותה).
אלברט גדל כמו נסיך בבית המלוכה הבריטי, רק עם אומנת עוינת שהתעללה בו בסתר. הגמגום גרם לכך שהיה כל ילדותו ואף בבגרותו, מטרה לחיצי לעג של חלק מהסובבים אותו ובעיקר אחיו, יורש העצר אדוארד השמיני. רעייתו של אלברט הבן השני, מי שלימים הייתה "המלכה האם" (של אליזבת השנייה) ונפטרה בגיל 101, מנסה בדיסקרטיות, בעדינות ובאהבה למצוא מרפא לליקוי הדיבור של בעלה. ללא הצלחה.
בסרט מתרחשים אירועים היסטוריים במקביל לניסיונותיו של אלברט לשפר את הדיבור, את המבוכה, את הכישלונות והגמגום העצוב. אשתו מגלה מרפא דיבור אוסטרלי, ליונל לוג (ג'פרי ראש), שגר בלונדון אחרי ששירת בצבא הבריטי במלחמת העולם הראשונה ופיתח שיטות להתגבר על גמגום של חיילים מוכי הלם.
במקביל, שנות השלושים: היטלר המכין את גרמניה למלחמה נוראה מבלי שה"עולם" מבין את המשמעות ורק מנסה לטאטא עובדות מתחת לשטיחים, לפתור את הבעיה בחוזים מזויפים לשלום מזויף וכולי.
באותו זמן נפטר אבי הבנים גורג' החמישי והמלוכה עוברת לאדוארד השמיני, אחיו הבכור של גיבורנו. אדוארד השמיני, מלך אומלל, הכיר באותו זמן אמריקנית נשואה (ואף גרושה) חובבת מין, כסף וגברים מאוד עשירים ורמי-מעלה. אדוארד מתאהב קשות (מזכיר בהרבה את אחיינו צ'רלס שהתאהב בקמילה (סביבה נוצרה טרגדיה בריטית המוכרת לכולנו), בואליס סימפסון, הגרושה-נשואה-עליזה ומתוחכמת. היא מסובבת את המלך מסביב לאצבעה הקטנה ודורשת ממנו להינשא לה למרות שזה נגד החוק הבריטי, שלא מתיר נישואין עם גרושה. אדוארד המאוהב מוותר על כתרו, מתחתן עם ואליס ויוצא לגלות לכל ימי חייו. סיפור רומנטי-טראגי אמיתי.
אחיו המגמגם הופך למלך אנגליה גורג' השישי. על כל הכרוך בזה, בימי פלישת גרמניה לפולין והכרזת מלחמה של בריטניה על גרמניה, אימת אירופה שכמעט שתימחק מהעולם בשנים הבאות.
כמעט חסרי-נשימה
סיפור הסרט עם הבזקי הרקע המוזכרים לעיל הוא כיצד ליונל לוג האוסטרלי מנסה ללמד את ג'ורג השישי, בלימודים מפרכים, לדבר בכלל ואף לשאת נאומים למרות הליקוי הקשה. מחזק את בטחונו, הופך אותו יחסית לאדם משוחרר יותר, מבוהל פחות. המאבק האישי בין המורה לתלמיד, מאבקי הכוח, העליות והירידות ביחסים ובמצב הדיבור, הדרמות המשפחתיות והלאומיות יחזיקו אתכם חסרי-נשימה כמעט, במהלך הסרט.
משחקם של קולין פירת', ג'פרי ראש והלנה בונהם קרטר, ירתק אתכם ותזדהו עם שלושתם. מראה גני ארמון בקינגהאם בערפילי החורף וצילומי כנסיית וסטמינסטר לקראת ההכתרה של ג'ורג' השישי, ייחרתו בזיכרונכם לזמן רב. זו הכנסייה בה הוכתרו רבים מהמלכים באנגליה ורבים מבני המלוכה התחתנו שם. בקיץ הקרוב תראו את הכנסייה הזו בטלוויזיה, עם הזוג הטרי שיקבל את ברכת הכנסייה האנגליקנית: וילהלם בן דיאנה שיישא לאישה את "בת העם הפשוט", חברתו ללימודים ורעייתו העתידית.

תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  03/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"נאום המלך" - 12 מועמדויות לאוסקר
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעורר געגועים לגמגומיו של
עידן סובול  |  3/02/11 16:58
2
סוד קסמו של רפוי הגמגום
גיורא כץ  |  10/02/11 22:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
חקירת פרשת אורי בלאו וענת קם החלה בגלל שהארץ "הכניס את האצבע לעין וגם סובב אותה" כשפרסם צילום של מסמכים סודיים, אמר אתמול ראש השב"כ יובל דיסקין בכנס בתל אביב    דיסקין הוסיף: "יש הבדל בין פרסומים מילוליים לבין זה שאתה רואה צילומים של מסמכים ברמת סיווג של סודי ביותר בעיתונים"
הרצל חקק
באגודת הסופרים העברים יודעים לתת כבוד לתרבות, לספרות ולגיל. בטקס מיוחד מעניקים באגודה מדי שנה, עיטור קסת הזהב ליוצרים שתרמו לתרבות, וליוצרים שחצו את קו השמונים. הפעם ניתן הפרס לסופר ולמתרגם אריה קומיי הידוע כמילונאי, כמגשר בין תרבויות, וכמשורר בחסד
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: משרד האוצר בראשות השר יובל שטייניץ רוצה רפורמות אבל מציב יעדים מעשיים צנועים למדי בלא תאריכי יעד ומדדי הצלחה
חיים נוי
מחזה קטן וצנוע, רב עוצמה שאין בו רגע דל    הבמאית איה שבא ידעה לבנות מחזה קולח ולהפיק את המקסימום מן השחקניות    לא כולם יאהבו את המחזה, זוהי הצגה דרמטית שאינה מרפה    לא תמיד יודעים מה מסתתר מאחורי הדברים או שניתן לעקוב אחריהם
יהודה יפרח
ח"כ דוד רותם: "זהו חוק עוקף בג"ץ הכי גדול שהתקבל בכנסת אי פעם". בשיחה עם 'מקור ראשון' הוסיף יריב לוין: "המשמעות המרכזית היא שהכנסת באה ואמרה: כבוד הנשיא בדימוס אהרן ברק טעה! ההלכה שקבע בית המשפט העליון שגויה! כמחוקקים תפקידנו לתקן טעויות של בית המשפט ואנחנו לא חוששים לעשות זאת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il