X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סיכום שבוע בו הוכח שוב עד כמה צדק המלך אלכסנדר ינאי כאשר אמר לרעייתו, המלכה שלומציון: "אל תתייראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים אלא מן הצבועים" מאובמה עד נתניהו, מקלינטון עד ברק, מביניש עד וינשטיין
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

אובמה וקלינטון

אנחנו רוצים לראות במצרים דמוקרטיה ובחירות חופשיות - אומרים ברק אובמה והילרי קלינטון. כאילו שהיו שם דמוקרטיה ובחירות חופשיות ב-30 השנים בהן כל הממשלים בוושינגטון, כולל שלהם, תמכו בחוסני מובארק. כאילו שיש דמוקרטיה ובחירות חופשיות בסין, שאת ראש ממשלתה חיבקו השניים רק לפני שבועיים. כאילו שיש דמוקרטיה ובחירות חופשיות בקובה, שאת החרם עליה הם מסירים בהדרגה. כאילו שיש דמוקרטיה בירדן, לה מיהרו לשלוח 100 מיליון דולר עם תחילת המהומות במצרים, כדי להבטיח את הישרדותו של המלך עבדאללה.
יש לכם אינטרס - בסדר גמור. לגיטימי. חובתכם לפעול לפי מיטב האינטרסים של ארה"ב. ואם זה אומר שצריך לעבור צד בן-לילה - אולי לא נאהב את זה, אבל לפחות נבין את זה. אך אל תעטפו אינטרסים באידיאולוגיה, שאותה אתם מפעילים רק כאשר נוח לכם.

ברק והעסקנים

עדיין בעניין המהומות במצרים: ביום ראשון בערב, בעוד המהומות בשיאן וגורלו של הסכם השלום עם מצרים נתון בסימן שאלה, כינס אהוד ברק את פעילי מפלגת העצמאות למפגש ראשון. זה שהאיש חי בבועה משל עצמו - כבר ידענו מזמן. זה שהוא צבוע - ממש לא חדש. אבל גודל הצביעות של מפרק השעונים האנליטי מצליח להפתיע כל פעם מחדש.
אהוד ברק נאחז בקרני המזבח של משרד הביטחון בכל תעלול אפשרי, מסריח פחות או מסריח יותר, בנימוק שזה חיוני לבטחון המדינה. כעת ברור שהסיבה האמיתית היא שזה חיוני לביטחון ברק. מי שמסוגל לעסוק בפוליטיקה מפלגתית קטנה בזמן שכל האזור בוער, לא ראוי להיות אפילו יו"ר ועד הבית במגדלי אקירוב.

וינשטיין ועוד וינשטיין

היועץ המשפטי לממשלה נהג השבוע בצביעות כפולה בפרשת גלנט (בלי קשר לעובדה שגם אני חושב שיואב גלנט לא יכול היה להתמנות לרמטכ"ל). האחת: הקביעה לפיה מי שלא אמר אמת, אינו יכול לשמש בתפקיד בכיר. זה כמובן נכון, אבל מה עם כל מיני פרקליטים בכירים ובכירים פחות, שלא מסרו מידע מדויק לבית המשפט והסתירו חומר חקירה מנאשמים? תשאלו את עו"ד אריאלה סגל-אנטלר: מעלליה בפרשת רמון לא רק שלא עלו לה במשרתה, אלא שהיא אף מונתה לפרקליטת מחוז תל אביב.
השנייה: חוות הדעת עצמה. עמוד אחד, בלי פירוט, בלי עובדות, בלי ראיות, בלי נימוקים. וינשטיין חקר, האשים, שפט ותלה. מסמך כזה שהיה יוצא מתחת ידיה של רשות כלשהי, היה חוטף קיתונות של ביקורת מווינשטיין ואנשיו. אבל להם - הכל מותר.

המשטרה והפרקליטות

עבריין סדרתי הפוגע בבטחון המדינה ללא הרף מסתובב בינינו, ורשויות האכיפה אינן עושות דבר. לא, זהו איננו אורי בלאו וגם לא ענת קם; עליהם המשטרה והפרקליטות דווקא גיבורות. הכוונה שלי לאהוד אולמרט, המדליף עוד ועוד פרטים חסויים על העניינים הרגישים בהם עסק בהיותו ראש הממשלה - ואין פוצה פה ומצפצף.
מן הפרקים שמפרסם ידיעות אחרונות מתוך ספרו של אולמרט, עולה בבירור שהלה נטל עימו מסמכים סודיים השייכים למדינה וכעת עושה בהם שימוש מופקר. תראו כמה עבירות יש פה בבת אחת: גניבה בידי עובד, שימוש ברכוש גנוב, מירמה והפרת אמונים, וכמובן - שורה של עבירות על חוקי בטחון המדינה. כיצד זה שאבירי שלטון החוק, שדווקא הוכיחו שאינם חוששים מאולמרט, נאלמים דום מול העבירות הבוטות הללו? האם גם הם מפחדים מנוני מוזס?

ביניש והאוניברסיטאות

יישר כוח (אמיתי!) לדורית ביניש על אמירותיה השבוע בפסק הדין שעסק בסודיות המוחלטת בה פועלות ועדות המינוי והקידום באוניברסיטאות. ציטוט: "יש להבחין בין החופש האקדמי, לבין הצורך בחשיפה ובמסירת נתונים לשם בירור וביקורת על הכרעות מוסדיות שיש בהן חשש לפגיעה באנשי הסגל שלא מטעמים אקדמיים ולא משיקולים לגיטימיים".
החופש האקדמי אכן הפך לסיסמה צבועה, שבחסותה צוברים האוניברסיטאות גרעונות של מיליונים רבים, דורשות מהמדינה לסייע להן - אבל אינן מוכנות אפילו לשמוע על תוכניות התייעלות והבראה. הגיע הזמן שמישהו יציב את הגבול: החופש האקדמי נועד להבטיח את חירות המחקר, ההוראה והבעת הדעה (גם באלו הוא מנוצל לרעה, אבל זה סיפור אחר) - לא את חופש ההפקרות.
במקביל, אהבתי את אחד הטוקבקים לידיעה הזאת: "הדיונים למינוי השופטים פתוח?" ביניש וחבריה מתנגדים בכל תוקף לפתיחת דיוני הוועדה למינוי שופטים, ובקושי הסכימו (בעקבות עתירה של יואב יצחק) לפרסם מראש את שמות המועמדים. אז אולי כדאי שכבוד הנשיאה תיישם תחילה בביתה את שהיא דורשת מאחרים.

נתניהו והדלק

תראו איך הדמוקרטיה הישראלית פועלת: בלי הפגנות ובלי מהומות, רק עם קצת ביקורת תקשורתית וציבורית - ובנימין נתניהו ממהר להכריז שהוא בודק חלופות להעלאת המס על הדלק. וזה אותו נתניהו שרק לפני חודש אישר את העלאת אותו מס, אבל למה לדקדק בקטנות. וזה אותו נתניהו ששופך עשרות מיליונים בשנה על משרדים, שרים וסגני שרים מיותרים, אבל למה להתעסק בשטויות.
"נניח שאתה רפובליקני", אמר פעם הנשיא הארי טרומן, "ונניח שאתה אידיוט. אבל אני חוזר על עצמי". נניח שאתה פוליטיקאי ונניח שאתה צבוע. אבל אני חוזר על עצמי.

ועוד אחד שונה

כל הכבוד ליובל דיסקין, אשר התייצב מול התקשורת בלי חשש ובלי כחל ושרק והטיח בפניה את האמת: קרנבל "שחרור בכל מחיר" פגע בסיכויים לשחרר את גלעד שליט. לא רבים היו מדברים כך, ובשבוע בו הצמרת הביטחונית-מדינית שלנו התגלתה במערומיה - טוב לראות שיש עדיין כמה מבוגרים אחראיים בסביבה.

תאריך:  03/02/2011   |   עודכן:  04/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצבועים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
כנ"ל, מתחת לאף שלכם ? ...
עוד סתם אזרח  |  4/02/11 15:14
2
מורשת רבין זה גידול סרטני בעם ל"ת
הכל זה גרורות שלה  |  4/02/11 19:24
3
ומתמיד יובל
מאז   |  5/02/11 18:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
פרופ' כשר, שניסח את הקוד האתי של צה"ל, תוקף בראיון רדיופוני את העיתונות המסחרית בישראל    "היא לא כלב השמירה של הדמוקרטיה, ונוהגת כמו אל-ג'זירה. רמת האתיקה שלה היא הנמוכה ביותר בישראל, ואין לה מעצורים"    על גלנט: "עליו להכות על חטא ולהתמנות לרמטכ"ל"    על היועמ"ש: "מוסד שבמקום לעסוק במשפט עוסק באתיקה"
עו"ד יוסי חכם
מאות אלפי סטודנטים בישראל מצויים בחופשת הסמסטר    לאור העלייה במחירי שכר הדירה ובעלויות שכר הלימוד, סביר להניח כי חלק ניכר מהם ינצל את הזמן כדי "להרביץ" עבודה ויוותר על המנוחה    להלן מידע חשוב למאפייני עבודת סטודנטים בישראל
אלישע פורת
נס ממש נתגלה בארכיון 'יד יערי' שבגבעת חביבה, פרק מזיכרונותיו של יעקב מאיוס ז"ל. מאיוס היה עסקן וותיק של מפ"ם, והיה ממייסדי 'הוועד למען השלום', ארגון שפעל בהשראת ברית המועצות בטרם התפרקה. הוא החל לכתוב ספר זיכרונות, אך השלים בקושי פרק אחד. בפרק הזה נמצאו כל הסימנים שהובילו לגילוי המרגש, של כתב היד 'האבוד'
יובל לובנשטיין, ערן יהב
פתיחת אמזון לשיווק מוצרי מזון תביא להגברת התחרות בענף ולהורדת מחירים. מהזווית הישראלית כניסתה של אמזון לשיווק מוצרי מזון מהווה הזדמנות עסקית מצוינת לחברות ישראליות להתפתח ולגדול מעבר לשוק הישראלי, במיוחד כעת שהמותג kosher מהווה ערובה לבריאות
ד"ר דליה שחף
הקושי באבחון הבעיה, שמקורה טרם הוכח אך הסברות נעות על הסקאלה שבין ליקוי תורשתי, לידה קשה וממושכת או זיהום סביבתי, מקשה רבות על הילד, שלא מקבל את הטיפול הראוי, וגם על ההורים, שרובם חמים ותומכים, אך ניצבים חסרי אונים לנוכח ההתנהגות העקבית הבלתי מוסברת של ילדם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il