X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חוויה חזותית מיוחדת [צילום: אלי ליאון]
חלומות משה - תיאטרון מסתורין במופע ללא מילים
יציאת מצרים כתיאטרון תנועה ללא מילים עם מוזיקה מקורית. במרכז המופע לידת משה עם רמזים ללידת עם ומים. אפשר לראות את המופע גם כמחול מודרני אתני נהדר. חוויה אסתטית חזותית מיוחדת ומעניינת

קבוצת התיאטרון מסתורין קיימת משנת 2005. מטרת הקמתה אז הייתה ליצור תיאטרון מקורי השואף את הפקותיו מתוך המקורות היהודיים, המקרא, אגדות ושירה עברית והנותן להם פרוש בימתי עכשוי. במופע שראיתי באולם ענבל בתא בשם "חלומות משה"הקבוצה מגישה מופע שהוא בעצם תיאטרון תנועה ללא מילים עם מוזיקה מקורית מאוד נעימה מאת גיא שרף המשתמש גם בצלילים אתניים.
בראש הקבוצה עומדת הבמאית, הציירת והמעצבת יוליה גיניס שגם יצרה את "חלומות משה". התוכן של המופע כמוסבר בדף לחלוקה הנו יציאת מצריים כאשר עיצובו מתבסס על מקורות יהודיים הנ"ל וכן מיסטיקה. הוא נוצר בהשראת מדרשים וספר הזהר על פרשת שמות. במרכז המופע לידת משה עם רמזים ללידת עם ומים.
המופע קודם כל מעולה מבחינה הויזואלית. הוא מתחיל כאשר שלושה זוגות שתי נשים וארבעה גברים עם צינורות בעובי שונה בתנועה איטית ביותר ומוזיקה מיוחדת שקטה שמימית עם צלילים ארוכים מתנגנת והשחקנים-רקדנים מתנועעים ביצרם מעמדים חזותיים הנהדרים ביופיים בסיועם של התאורן אלברט יאשינסקי והיעוץ הכוריאוגרפי של עמנואלה עמיחי ושלי פלמון ובעיצוב האביזרים של ג'ניה קפיצקי. אפשר לראות את המופע גם כמחול מודרני אתני נהדר.
יש במופע גם תנועות עם מטריות מסוגננות בהשראת אופי וסיגנון יפני. האישה מולידה תינוק ולפי הכתוב יודעים גם שהיא משה.היא המולידה,המרכז והמחזיקה בסוף את לוחות הברית בידיה בתמונה יפה המשלבת לצורך זה ידיה,גופה וטלית. לא כל מה שמוסבר בדף המופע אפשר להבין ולראות ממבט ראשון במוצג על הבמה ,אך הכתוב עוזר להדריך ולתת לצופה כיוון על כוונת היוצרים במוצג על הבמה.
הצורות שהקבוצה יוצרת נהדרות, מענינות, הכל כאמור בתנועות איטיות, פיוטיות ביותר, מלאות חן, יופי וטעם מעודן. משתתפים במופע דנה פורר, תמרה קובלסקי, רותם כהן, איב איילין, ליאור אבשלום ורז ויינר. זהו מופע מלא מסתורין באוירה מיוחדת, מבוצע היטב עם הרבה המצאות והתרחשויות.
לראות או לא לראות: חוויה אסתטית חזותית, מיוחד ומעניין. מומלץ.

במרכז המופע - לידת משה [צילום: ליאון אלי]
מוסיקה מקורית וייחודית [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  07/02/2011   |   עודכן:  07/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלומות משה - תיאטרון מסתורין במופע ללא מילים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המופעים הבאים בתל אביב
תיאטרון מסתורין  |  11/02/11 12:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: המשרד לקליטת עלייה מבטיח להרחיב פעילות ולהביא עוד יהודים ארצה למרות ירידה במספר העובדים והפעילות
מיכאל טוכפלד
מושל ארקנסו לשעבר, המנחה כיום תוכנית אירוח פופולרית ברשת 'פוקס', סבור שההסכמה הישראלית להקפאת הבנייה הייתה טעות, ומשוכנע שאם יגיע לבית הלבן יוכל להיות מתווך הוגן בין ישראל לפלשתינים. ראיון עם מייק האקבי, מי שהיה, ואולי יהיה, המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית
פזית רבינא
הידידות בין ישראל לקולומביה עולה כפורחת, עד שזה מגיע לעניין של יאיר קליין. כן, הקולומביאנים עדיין רוצים את ראשו, ואף ניסו כנראה לסחוט את ישראל: תנו לנו את קליין בתמורה לאי-הכרה במדינה פלשתינית
עליס בליטנטל
אחד המחזות הישראלים שלא יישכחו - "אחד משלנו" מאת בני ברבש, בביצוע מרתק של מחזור מ"ט, המסיים את בית צבי    ברבש מיטיב לגעת בנקודות הרגישות שלנו - בחובה לחסל את רוצחינו על-מנת להישרד, וברצון להישאר "יפי הבלורית והתואר"
איילה פנייבסקי
עתי כנראה סבל מכל רגע בבית האח הגדול, ולכן מעולם לא נראה יותר משוחרר כמו בראיון ההדחה שלו    יואב, לעומתו, פרק כל עול ולא התנהג בהתאם    מה עובר על הגברים בעונה הזו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il