X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
יתקיים בין ה-17 ל-26 במרס באולם תיאטראות אילת יושמעו בו למעלה מעשרים קונצרטים למוזיקה קאמרית ויתקיימו במסגרתו שפע של אירועים מסקרנים הופעה ראשונה בישראל להרכב הבארוק 'גבריאלי קונסורט' מבריטניה בכורה לסיבוב עולמי של היצירה המונומנטלית של י.ס. באך, ה'יוהנס פאסיון'
▪  ▪  ▪
הכנרת קלואי הנסליפ [צילום: יח"צ]
הזמרת קלייר מגנאג'י [צילום: יח"צ]

גדולי אמני המוזיקה מרחבי העולם, שזכו להצלחה גדולה בפסטיבלים היוקרתיים של אירופה, יופיעו בפסטיבל למוזיקה קאמרית, שיתקיים בחודש מרס הקרוב באולם תיאטראות אילת. במשך עשרה ימים (מה-17 עד ה-26 במרס) יושמעו במסגרתו למעלה מעשרים קונצרטים של מוזיקה קלאסית ועתיקה, ויתקיימו מחוות מיוחדות לקומפוזיטור יוהן סבסטיאן באך ולמלחינים אנטון ארנסקי, נינו רוטה ופרנץ ליסט; ייערכו תחרויות למיתרים ופסנתר; ומופע פלמנקו חושני ומסעיר.
לרגל חג הפורים יתקיימו בפסטיבל שני אירועים מסקרנים: "המסכה הוונציאנית" - קונצרט מבוים, בניהולו המוזיקלי של יזהר קרשון ובעיצובה של שרון אסיס; ומוזיקה ונציאנית מהבארוק והרנסאנס, בביצוע תיאטרלי משעשע ובתלבושות ססגוניות, עם קריצה מודרנית. באירוע הקרניבלי ישתתפו הזמרות יעלה אביטל וקלייר מגנאג'י, נגן המנדולינה אסי אביטל, הצ'לן האיטלקי ג'ורדנו אנטונלי, והצ'מבליסט יזהר קרשון. ואילו התזמורת "אי-פלפיטי" תעלה קונצרט קליל ומשעשע.
לראשונה בישראל יופיע בפסטיבל אחד מהרכבי הבארוק החשובים בעולם - "גבריאלי קונסורט", מבריטניה, בניצוחו של פול מקריש, ועם הרכב-סולנים, מהמובילים על פני הגלובוס: מהירי לוסון, ברברה קוזלז', ניקולס מולרוי, וויליאם ברגר וגבריאלי קונסורט. הרכב של נגנים וזמרים יעלו את הבכורה לסיבוב עולמי, שבו יבצעו את יצירתו המונומנטלית של י.ס. באך, ה"יוהנס פאסיון".
אנסמבל הפלמנקו של מריה חונקל, מספרד, יעלה את המופע החדש, "קריאה אחרונה", בשיתוף האמן סירו רומרו והמנהל המוזיקלי חואן פארילה. הרכב מוזיקלי ושני רקדנים יעלו יצירה הפונה לרגשות העצומים שמלווים את המבצעת, שנייה לפני שהמסך עולה, כשהיא עולה לבימה.

יצירות מופת

בפסטיבל תופיע שורה של נגנים, הזוכים להצלחה גדולה בפסטיבלים היוקרתיים של אירופה: הצ'לן פיטר ויספלוויי יופיע עם הפסנתרן פאולו ג'קומטי, שניהם מהולנד; הפסנתרן דיאן לסיץ', מאוסטריה, יופיע ברסיטל; הויולן מקסים ריזנוב, מבריטניה, יופיע עם השלישייה שלו וגם עם הרביעייה הירושלמית; הקלרניתן אנתוני פיי, והכנרת קלואי הנסליפ, מבריטניה; הפסנתרנים אוקסנה יבלונסקאיה, מרוסיה, וג'ייקוב בוגארט, מהולנד, הכנר חגי שחם, מישראל; הצ'לנים אלכסנדר איבשקין, מאנגליה, והלל צורי, מישראל.
הפסטיבל יציג לקהל יצירות מופת מהרפרטואר הקלאסי, בהן הפנטזיה של שוברט; קברו של קופרן מאת רוול; חמישיית הקלרנית של מוצרט ושל ברהמס, שמיניית המיתרים של מדלסון; סונטה ארפג'יונה של שוברט; רומאו ויוליה של פרוקופייב; ומומנטים מוסיקליים של רחמנינוב.
תזמורת אי-פלפיטי, מארה"ב, תבצע את מיטב המוזיקה לסרטים של המלחין האיטלקי, שחיבר מוזיקה לסרטיהם של פדריקו פליני ופרנסיס פורד קופולה. את הערב תלווה תערוכת הצילומים "לה דולצ'ה ויטה", של צלם הפפרצי האיטלקי, רינו ברילארי.
במסגרת הפסטיבל יתקיימו כיתות אמן לכ-120 סטודנטים מישראל ומרחבי העולם. את כיתות האמן יעבירו סולני הפסטיבל ופרופסורים מהקולג' המלכותי למוזיקה בלונדון. תתקיים גם סדנה למוזיקאים חובבים. נגנים מוכשרים מכל הגילאים יעבדו באנסמבלים עם מנחים, שייבחרו מבין הסולנים והפרופסורים שילמדו בפסטיבל.
הפסטיבל, בתקציב של 3,100,000 שקל, יתקיים בתמיכתה של קרן ארניקה, עיריית אילת, משרד החינוך והתרבות ומשרד התיירות, שגרירויות איטליה וספרד ותוכנית הבי.ארטרס של המועצה הבריטית. הפסטיבל פועל בשיתוף פעולה עם הפדרציה הציונית בלונדון ועם כתב העת המוזיקלי "גרמופון".

תאריך:  09/02/2011   |   עודכן:  09/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
השופט יהודה זפט דן בפרויקט ההתפלה באשדוד - עניין של כמה מאות מיליוני שקלים - בנחת וברוח טובה. מדור "שיפוט מהיר" צפה בו מצליח לשכנע סוללה של עורכי דין להסכים להליך קצר ולפסק-דין מהיר
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: משרד הרווחה והשירותים החברתיים שכח לסיים את הצגת התוכניות, כך שהציבור לא ממש יודע כיצד בכוונתו לפעול
אלונה בידר
תוכנית הלייט נייט החדשה של קומדי סנטרל מנסה אולי לקמבק את ימי הזוהר של "הרצועה", אבל משתמשת בהומור שהוא במקרה הטוב חביב בלבד ובמקרה הרע וולגרי ומביך    צדק מי שאמר שכל ההתחלות קשות
צחי שבת
רוצים לתחזק את הגוף לפני שהוא יאותת על מחלה מתקרבת? שימו לב לרגליים שלכם    באמצעות התבוננות, לחיצות ועיסוי בנקודות מסוימות, ניתן להשפיע על האיבר בגוף, להקל ולרפא מחלות ובעיות רפואיות
אורן פרסיקו
אתמול נדון בבית המשפט העליון ערעור אילנה דיין ו"עובדה" על ההרשעה בהוצאת דיבתו של סרן ר'. השופטים הקשו שוב ושוב על באי-כוחו של סרן ר': העריכה לא מגמתית, הכתבה מאוזנת, הצופה הסביר לא הוטעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il