X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
דף הבית של האתר MA'AN-TECH שהושק אתמול [צילום: דוברות בית הנשיא]
קואליציית היי-טק
פרויקט מיוחד להשמת אקדמאים ערביים למקצועות היי-טק הושק אתמול אורי בן פורת, יועצו של נשיא המדינה שמעון פרס, הוא הרוח החיה העומדת מאחורי הפרויקט המבורך הזמנה לערביי ישראל להיות חלק בלתי נפרד מסיפור ההצלחה הישראלי

ביום רביעי (9.2.11) יצא לדרך, ביוזמת נשיא המדינה שמעון פרס, מיזם מיוחד - מען-טק - שהוא למעשה קריאה של חברות ההיי-טק הישראליות לסטודנטים ערביי ישראל לבוא ולהצטרף לעבודה בחברות במשרות היוקרתיות ביותר - מהנדסי מחשב, מפתחי תוכנה ועוד.
קריאה זו מגובה הפעם במנגנון אמיתי - אתר אינטרנט שבאמצעותו יוכלו הצעיר והצעירה הערביים להגיש קורות חייהם למשרות, ולקבל ליווי צמוד בתהליך ההשמה שלהם. במסגרת הפרויקט גם תיערכנה השתלמויות מתאימות שמטרתן הכשרת כוח-אדם באיכות גבוהה למקצועות טכנולוגיות-על בישראל.
הפרויקט נקרא מען-טק משום ש'מען' בערבית זה 'ביחד', כלומר 'ביחד בהיי-טק'.
אנו ניצבים בפתחו של עולם חדש. המשק העולמי עבר ממשק הנשען על פירות הקרקע, האדמה - למשק המבוסס על המוח, מדע וטכנולוגיה. משק זה הוא גם גלובלי וגם מאפשר פריצתה של יוזמה אישית. אנשים בודדים בנו אימפריות כלכליות. כך ביל גייטס עם מיקרוסופט וסרגיי ברין ולארי פייג' עם גוגל, וכמובן מארק צוקרברג עם פייסבוק.
תעשיית ההיי-טק הישראלית היא שנתנה לנו יתרון על פני מדינות אחרות ואיפשרה לנו לצלוח בהצלחה את המשבר הכלכלי הגלובלי. עיקר הצמיחה בשנה האחרונה מגיע מתעשיה זו. מפירותיה צריכים ליהנות כולם. ההיי-טק הישראלי מאפשר שכר גבוה, סביבת עבודה נעימה ונקייה, אפשרויות רבות לקידום וכתוצאה מכך רמת חיים גבוהה יותר.

מודל לכלכלה מנצחת

הנשיא הצליח לקבץ סביב המיזם את צמרת הקהילייה העסקית. את המנהיגים הכלכליים המצעידים קדימה את הכלכלה הישראלית. מנהיגות, שחשוב לציין, לבד מהצלחתה העסקית חשה במחויבות חברתית. לרובם ברור כי חברה חולה עם פערים גדולים היא מתכון לכישלון עסקי. אין כלכלה בריאה ללא חברה בריאה. כלכלת ישראל אינה נשענת על מחצבים ואוצרות טבע, אלא על ההון האנושי שבה, שהוא פסיפס מרהיב של תרבויות עשירות.
ביסוד המיזם, אותו הוביל יועצו של הנשיא פרס, אורי בן פורת, עומדת ההכרה כי רק באמצעות שיתוף כל הקבוצות וכל התרבויות במדינה נוכל להמשיך לצמוח ולפתח תעשיה של ידע, שתוביל את העולם בפיתוחיה. מדינה שחלקים רחבים באוכלוסייתה אינם שותפים בכלכלתה לא תצליח להתמודד עם עולם המחר. לא אלו שעד היום אינם שותפים בעשייה הכלכלית ואף לא אלו המובילים אותה עתה. אלו גם אלו יהיו נדונים לנסיגה ולפיגור. הצטרפות ערביי ישראל לתעשיית ההיי-טק אינה מעשה צדקה, והחברות השונות המצטרפות למיזם אינן מנדבות לקבצנים. זה עניין עסקי טהור. גם גיוס כשרונות חדשים שהחברות השונות לא היו חשופים להם, עד עתה, וגם פריצה לשווקים חדשים וללקוחות נוספים.
חשיבות המיזם הזה היא בהזמנה לציבור הערבי על-ידי צמרת הכלכלה הישראלית, לבוא וליטול חלק בתעשיה המתקדמת של ישראל. הזמנה לבוא וליטול חלק בבניית העתיד העולמי בתחומי התקשורת והתוכנה, הזמנה לשותפות בכלכלה מנצחת. הזמנה לערביי ישראל להיות חלק בלתי נפרד מסיפור ההצלחה הישראלי.
צעד כזה דורש מנהיגות, דורש תעוזה כדי להתגבר על השונה ועל המבדיל. גם האקדמאים הערבים נדרשים לאזור אומץ, להתגבר על דעות קדומות, להתמודד עם אכזבות קודמות ועם תסכולים. כי רק המעז מצליח. חשוב שהמיזם לא יישאר קול בודד באפלה. שלא יטבע בים הציניות והחשדנות שכל-כך קל להתאהב בהן. חשוב שהצעירים הערביים יעברו בדלת הפתוחה, שינצלו את ההזדמנות לממש את כישוריהם ולבנות דגם שיהיה מופת ודוגמה לכל עמי האזור.
אזורנו עובר טלטלה עצומה. מהפכה שהיא מרי חברתי. מרד בין-דורי. במצרים, בתוניסיה, בתימן ובסודן מניפים רבים את דגל הרצון לתעסוקה ההולמת את כישוריהם, לשכר ראוי, למימוש הפוטנציאל הטמון בהם, לרמת חיים של רוב העולם החופשי. "מען-טק" יכול להיות המודל. "מען-טק" צריך להיות הדגם. הקשיים מרובים, המכשולים לא הוסרו כולם, אך התקווה קיימת. האופק מסומן בבהירות. יש עתיד לכולם כאן רק ביחד.

תאריך:  10/02/2011   |   עודכן:  10/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קואליציית היי-טק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צודק בהחלט בדבריך. מסכים. ל"ת
שטרנברג  |  10/02/11 13:19
2
עוד פעולה חשובה של הנשיא למען  ל"ת
ברברה מניו ג'רסי  |  10/02/11 13:25
3
הכותב לכנסת ל"ת
מיקי מיהוד  |  10/02/11 16:54
4
אסור לסמוך על ההי-טק בלבד
אלון פלג  |  10/02/11 23:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טובה אברמוביץ
כולנו יודעים שהם חשובים, אבל מדי פעם כדאי לזכור ולהבין לעומק עד כמה    קבלו את מצעד המרכיבים התזונתיים שיגנו ושישמרו על הגוף שלכם בימים חורפיים אלו
ד"ר יאיר מימון
יש להמעיט בבשר אדום, פחמימות מעובדות, חומצות שומן טרנס ומזון עשיר בשומנים רוויים, ולהרבות במזונות מהצומח, לצד תוספים של תה ירוק, אסטרגלוס ועוד
שולמית קיסרי
לפני 76 שנים נולד בתל אביב מי שעתיד היה להיות ה"כנר על הגג" האולטימטיבי והנודע ביותר ברחבי העולם    אלו תולדות חיים טופול, ששיחק גם את סלאח שבתי, שמצייר בכישרון רב פורטרטים ושפעיל ב"וראייטי"    כעת מגיע תורו של הסרט הדוקומנטרי על השחקן רב-הפעלים
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה    והפעם: משרד החינוך מציב שורה של יעדים מספריים מוגדרים, אך מתעלם לחלוטין מההשכלה הגבוהה
איילה פנייבסקי
אין ספק שהתוכנית אמש הייתה מוצלחת, בלי קשר לבר רפאלי ולמה שלבשה או לא לבשה בהאט טאב: יציאתו של רם מהארון הייתה אחד מהרגעים האמיתיים והנדירים ביותר שהתרחשו בין כותלי הבית    רפאלי הייתה שם בעיקר כחותמת על טופס ההצלחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il