X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הקושי לחזות קדימה, העומס על קווי היצור בסין, שינויים במזג האוויר מצריכים מחשבה מחודשת לגבי הרכב של כל כניסה בענף וגם בדבר מינון מקום היצור. נדרשת מיומנות מקצועית גבוהה והחלטה אמיצה במה ובכמה לצמצם. נקווה שאכן נעשתה ההתאמה המתאימה ל-2011
▪  ▪  ▪
ענף ההלבשה. קושי לחזות קדימה [צילום: פלאש 90]

ענף ההלבשה, הכולל ביגוד, טקסטיל בית ונעלים, עבר בשנה האחרונה טלטלה לא קטנה בעיקר בשל מזג האוויר החם "והאפטר שוק" שבא בעקבות כניסת הרשתות הזרות לארץ, (H&M , גאפ), החלפת ידיים בלי קופר ו-no-name.
ענף זה אשר מגלגל כ-10 מיליארד שקלים בשנה, עובד על-פי "מחזור חיים" של 12-14 חודש קדימה הכולל תכנון קולקציה, הזמנות ותכנון כניסות, יצור, הובלה ימית, שחרור פיזור לחנויות, מכירה, מבצעים, סוף עונה וחוזר חלילה.
כאן נעסוק בפרק הזמן שעובר מתחילת תכנון הקולקציה עד הגעתה לחנויות. על-מנת לפשט, נציג את זה את לו"ז של קולקציית הקיץ הקרובה 2011 בתרשים זרימה כללי
אירוע מועד
קיץ 2011 מחצית מרס- מחצית אוגוסט
פסח 2011 מחצית אפריל 2011
הגעת סחורה לארץ פברואר 2011
יציאת סחורה מהמפעל בסין לא יאוחר מסוף דצמבר 2010
הזמנת סחורה ויצור לא יאוחר מתחילת אוגוסט 2010תחילת תכנון קולקציה לא יאוחר מראשית אפריל 2010
במילים אחרות סחורה של קיץ 2011, שמרכזה ביוני - החלו לעבוד עליה בחודש אפריל 2010 - 14 חודש קדימה !. מגז האוויר החם אשר פקד אותנו בעונה, גורר את הרשתות למכירות מואצות של סחורת החורף, להוזלת ערך הפריט (גורם לירידה בהכנסות ובעיה תדמיתית העלולה לפגוע גם במכירות העתידיות), לבעיה גדולה בכל הקשור בטיפול במלאי עודף, תזרים מזומנים ואשראי.
אלא שהספור לא נגמר בזה - נשאלת השאלה האם הרשתות הצליחו להתאים את ההזמנות שלהן מהיצרנים לגבי החורף הבא ? חורף של עונת 2011/12!. סחורת החורף הבא אשר תגיע לישראל בחודש אוגוסט הוזמנה בחודש נובמבר 2010, כלומר במועד שעדיין לא היה ברור איך תתנהג "קולקציית החורף הישנה". אומנם לא כל הסחורה נשלחת ולא מוזמנת במכה אחת - והיא מחולקת למספר תתי קולקציות - המכונות "כניסות", אך נדרשת מיומנות מקצועית גבוהה והחלטה אמיצה במה ובכמה לצמצם. נקווה שאכן נעשתה ההתאמה המתאימה.
("הכניסות" מספרן עומד בדרך על 2-4 בעונה ולעיתים אף יותר, נועד להציע לצרכן דגמים חדשים לאורך זמן, ליצור אצלו את תחושת ההתחדשות ואת הדחף לפקוד כל כמה שבועות את הרשת)
בולטת לטובה התנהלותה של רשת פוקס, אשר השכילה להבין שעונת החורף בישראל הצטמצמה לכ-4 חודשים בלבד והתאימה גם לבוש קיצי במינון יחסית גבוה בקולקציית החורף שלה. גם פיתוח קולקציית fox basic, מסייע לה לעבור את החורף בשלום לצאת ממנו לא רטובים ופחות חבולים.
הקושי לחזות קדימה, העומס על קווי היצור בסין, שינויים במזג האוויר מצריכים מחשבה מחודשת לגבי הרכב כל כניסה וגם בדבר מינון מקום היצור.
האם לייצר הכול במזרח במחיר נמוך (אך עם סיכון מסוים) או להשאיר גם "הזמנות פתוחות" ,במחיר גבוה יותר (ללא סיכון), "ליצרנים אזוריים"?. דומה הדבר להחלטת ההשקעה בתיק ניירות הערך שלנו - מה משקל המניות? ומה משקל האג"ח? - גם כאן זו שאלה של סיכון!.
הבעיה יכולה להפוך להזדמנות יפה ודווקא ליצור המקומי, במיוחד עכשיו ששאר היצרנים האזוריים - במצרים בירדן ובטורקיה, נמצאים בעין הסערה. אומנם לא מדובר כאן על מהפכה והעתקת היצור לישראל, אולם גם שינוי המינון באחוזים מסוימים יכול לממש את הפתגם "מעז יצא מתוק".

הכותב משמש יועץ שיווקי ואסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה והקמעונאות.שימש במספר תפקידי ניהול בכירים ברשתות הום סנטר ושופרסל, בה הקים ופיתח גם את מותג Cherokee.
תאריך:  13/02/2011   |   עודכן:  13/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: המשרד לאזרחים ותיקים לא בדיוק מצליח להסביר מדוע בכלל הוא נחוץ, ומפזר פנטזיות מנותקות מן המציאות בנוגע לרכושם של קורבנות השואה ושל יוצאי מדינות ערב
אביתר בן-צדף
חיילי ארצות-הברית באפגניסטן צוידו בסתרשפים לרובים ולמקלעים    ליקויים ברוס"ר הוותיק M4 של חיילי ארצות-הברית    כרבע מהחיילים האמריקניים רוצים קוטר יותר גדול לרובה האישי שלהם    המכרז לרוס"ר החדש ייצא בעוד כשלושה חודשים, והרכש יהיה בעוד כשלוש שנים    טרם סוכם האם הארובה החדש יוציא את הרוס"ר הוותיק משירות, או שיוכנס לשירות במקביל לו
הלגה רקנטי
ישנו הבדל עצום בין טיפולי אנטיאייג'ינג ביתיים לבין טיפולי אנטיאייג'ינג במכון קוסמטיקה פארא רפואית    יחד עם זאת יש הרבה דברים שניתן לעשות בבית שיתמכו ויעצימו את הטיפולים במכון
זיו יצחקי
סדרת הפורטרטים החדשה של אמנון לוי ניסתה לצייר אמש דיוקן של הרב עובדיה יוסף, אבל העדיפה להיצמד לזווית ראיה מחמיאה ולטאטא מתחת לשטיח כל דבר שעלול להזיק לתדמיתו    לוי פספס, ובגדול מאוד
סופיה רון-מוריה
השר גלעד ארדן מודאג מהמחאות נגד גל ההתייקרויות במשק, המתפשטות בציבור כמו אדי דלק, אך משוכנע שהליכוד לא ייפגע: "ציפי לבני לא מציעה כלום, רק משחררת הצהרות ללא תוכן. הציבור לא מטומטם". חבריו בסיעת הליכוד פחות אופטימיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il