X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הקניון אמור היה להיפתח בדצמבר 2010 ועד היום, פברואר 2011, לא נפתח שורה שלמה של נתונים אינם מתחברים זה עם זה יש גם סתירות בולטות לא נאה לאפריקה-ישראל, חברה ציבורית ותיקה ומכובדת, להציג נתונים מבולבלים אלו
▪  ▪  ▪
לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל [צילום: פלאש 90]

בלגן שורר בנתונים שמוסרת אפריקה-ישראל-השקעות על הקניון הגדול של החברה-הבת אפי פיתוח, העומד להיפתח במוסקבה. בשורת מקרים, הנתונים סותרים זה את זה. נראה, שהנתון הברור היחיד כרגע הוא, ששטח הקניון הוא 180 אלף מ"ר. אשר למספרים האחרים, התמונה אינה ברורה, בלשון המעטה:
  • כמה השכירו עד היום? לפני חודשיים דיברו על 70%, כלומר 126 אלף מ"ר. בחודש שעבר דווח על השכרת 75%, שהם 135 אלף מ"ר. היום (ג', 15.2.11) מודיעים פתאום על 74%, שהם כ-133 אלף מ"ר. לאן נעלמו 2,000 מ"ר? זו לא סיכה שהולכת לאיבוד, אלא שורת חנויות (השטח הממוצע לחנות בקניון הוא 450 מ"ר). האם זו סתם רשלנות בדיווח, או שבוטלו חוזי שכירות? לא ברור.
  • כמה משלמים השוכרים? לפני כחודש דיווחה החברה על דמי שכירות ממוצעים של 1,200 דולר למ"ר לשנה, שהם 100 דולר למ"ר לחודש. היום מדווחים על 81 מיליון דולר לשנה, לגבי השטחים שכבר הושכרו, שהם 50 דולר למ"ר לחודש - בדיוק חצי ממה שדיווחו לפני זמן קצר! מה קרה? האם זו סתם רשלנות בדיווח, או שיש מאחוריה מהפך, והוזלה רבתי בדמי השכירות, לפי דרישת השוכרים?! אין לדעת.
  • כמה חנויות יהיו וכמה ייפתחו? הקניון תוכנן ל-400 חנויות. לא ידוע כמה מהן הושכרו עד היום. החברה אומרת, שבחודש מרס ייפתחו 160 חנויות, כלומר 40% מכלל החנויות. לדבריה, עד חודש יוני ייפתחו "80 אחוז מתוך ה-74% שכבר הושכרו", כלומר 106 אלף מ"ר. אין אפשרות לדעת או אפילו לאמוד, כמה חנויות יהיו פתוחות בחודש יוני. מדוע מדברים תחילה על חנויות, ואחר-כך על מטרים רבועים?! לא ברור.
  • האם יהיה חניון, ומתי? אפי פיתוח תרכוש, כנראה, את חלקה של עיריית מוסקבה בקניון, 25% (המחיר לא פורט. מילא). העירייה היא גם הבעלים של חניון בן 2,700 מקומות. נהדר, חוץ מפרט קטן אחד: החניון אינו גמור. היכן יחנו רבבות הקונים? החברה תשכור להם חניות, לא ברור כמה, בחניונים סמוכים. לא נמסר מה יהיה המרחק ביניהם לבין הקניון, והאם וכמה ישלמו בעד החניה. חוץ מזה, לא נמסר מתי יהיה החניון המקורי מוכן.
  • בעצם, מתי ייפתח הקניון? תתפלאו, אבל אפילו זה לא ברור. החנויות הראשונות ייפתחו, כנראה, בראשית חודש מרס, ואחר-כך ייפתחו עוד ועוד חנויות, בהדרגה, במשך שלושה חודשים. הפתיחה הרשמית תהיה במאי, תוך כדי תהליך הפתיחה של החנויות. אבל - אופס! - שום דבר לא בטוח! אפריקה-ישראל מזהירה, שהיא לא יכולה להתחייב ללוח הזמנים הזה, שיש בו דחייה של חודשים מהלוח המקורי, כי ייתכנו דרישות נוספות מצד העירייה, וכדומה.
מצער, ואף קצת מדאיג, לגלות שורת סתירות זו בדיווחיהן של אפריקה-ישראל ואפי פיתוח. אפריקה-ישראל היא חברה ציבורית ותיקה, שתמיד הצטיינה בדיווחים בהירים ומדויקים. חבל על מה שקורה לה היום.

תאריך:  15/02/2011   |   עודכן:  15/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלגן בנתוני הקניון במוסקבה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הבעיה לא בנתונים אלה בשכל לוין ל"ת
שמילו  |  15/02/11 19:27
2
שקרים התחלפו ב"בלאגן נתונים"? ל"ת
חשיבותה של הגדרה  |  15/02/11 23:12
3
לא " בלבול" אלא שקר גס!!!!!!!
לא מאמין לחברה  |  16/02/11 14:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
מובא כאן פרק זיכרונות מעניין, שכתב יעקב מאיוס, בשנת 1983, שנים מעטות לפני פטירתו. הפרק לא נדפס עדיין בספר, ואף לא הובא כמקור לספרים העוסקים בשלונסקי או בוועד למען השלום. הפרק עוסק במשורר אברהם שלונסקי וביחסיו עם תנועת השלום. נדפס לראשונה בכתב העת "עיתון 77" יולי אוגוסט 2006
עליס בליטנטל
ספר ילדים חדש, מסוג שלא פוגשים כמותו בכל יום; כתבה: רות בר-זוהר    הספר מתאר שיחה של סבתא עם נכדה, תוך כדי עלעול באלבום התמונות שלה, ומעלה שאלות מצידו של הילד, שהמבוגרים בדרך-כלל מתחמקים מלענות עליהן
צילה שיר-אל
מזל החודש הוא מזל דגים אשר ירגיש השנה הקלה משמעותית בחייו    זוהי תקופה של שנת שגשוג המגיעה אחת לשתים-עשרה שנים למשך שנה ולכן, חשוב למצות את מקסימום ההזדמנויות    וגם - תחזית שבועית לכל המזלות
אורן פרסיקו
הפרסומאי אורן פרנק ומגיש "כלבוטק" רפי גינת יבטלו את תביעות הדיבה ההדדיות. הצדדים יסתפקו בהצהרה הבאה: "גינת ופרנק מודעים לנזקים ולפגיעה בתדמיתם של שני הצדדים ומצרים על כך"
שולמית קיסרי
ילד הים, רמי בר-אדון, היום בעשור השביעי לחייו, בעל הרשת "פלפל" למכירת בגדי-ים, אינו סופר ובכל-זאת הוציא ספר שהוא תערובת של פלאפל אותנטי משנות החמישים עם גפילטע פיש של אימא    לקרוא, להיזכר, לצחוק וליהנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il