X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: איתמר לוין]
שיפוט מהיר
משפט מחוזי מאוד
המדור ביקש להיכנס לאולמותיהם של כמה משופטי בית המשפט המחוזי בתל אביב, אך גילה שלא תמיד יש רשימות של דיונים; ואם יש רשימות - הן לא בהכרח מעודכנות; ואם הן מעודכנות - קרוב לוודאי שהדיון לא יתחיל בזמן



את מרים סוקולוב תמצאו באולמה של דבורה ברלינר; קובי ורדי - אצל ישעיהו שנלר; רות שטרנברג-אליעז באולמו של יהודה זפט; נויטל באולמו של קרא ושיצר באולמה של חדוה וינבאום-וולצקי; משה רביד נדד לאולמו של אורי שוהם; יונה אטדגי אצל אבי זמיר; ואילו שושנה אלמגור עברה לאולם 107

הפעם איננו עוסקים בשופט אחד אלא בבית משפט אחד, ולא סתם בית משפט - אלא אחד החשובים ביותר בארץ: המחוזי בתל אביב. לא ברור אם זה בגלל העומס או בשל העדר יד מכוונת ברמה הניהולית, אבל כמה ביקורים בו מותירים את הרושם הברור שהוא זקוק בדחיפות לטלטלה בכל הקשור לסדרי פעילותו. הנה כמה דוגמאות.
יום ראשון, 30.1.11, השעה 09:00. על-פי הלוח התלוי מחוץ לאולמו של השופט ג'ורג' קרא, אמור להתקיים כאן דיון בתיק פלילי, אבל האולם נטוש. לשאלתי אומרת הקלדנית, כי השופט בכלל איננו היום. "אבל בחוץ כתוב שיש דיון", אני מקשה. היא מבטיחה לבדוק ונעלמת.
אצל השופט מגן אלטוביה רשומים שני תיקים תחת הציון עת"מ - עתירה מינהלית. הקלדנית מתפלאת לראות אותי באולם ואומרת שהדיונים מתקיימים בדלתיים סגורות. השבתי, שמדובר בעתירות מינהליות ולא בערעורי מס הכנסה. היא נבוכה. עיון ברשימה הממוחשבת שלפניה מעלה שאלו דווקא כן עמ"ה. מה שכתוב בחוץ, מתברר, ממש לא מחייב.
האמת היא, שזה שבכלל כתוב משהו בחוץ - זה עוד טוב. אצל השופט צבי גורפינקל מתקיים דיון, אבל ליד הדלת אין בכלל רשימת דיונים. זהו המצב ברוב האולמות: אין בכלל רשימות, כך שקשה לדעת האם השופטים לא יושבים היום, או שפקידי העזר עוד לא התעוררו.
אצל יהודית אמסטרדם אמורים להתחיל דיונים פליליים בשעה 09:00, אבל רק עורכי הדין טרחו להגיע. הקלדנית נכנסת בשלווה בשעה 09:13, נושאת עימה את תיקה ומעילה. המתמחה נזכר רק עכשיו לשאול האם יש עצורים שצריך להעלות לאולם. בשעה 09:37 הוא מכניס את התיקים ואת יומנה של אמסטרדם. היא עצמה מגיעה רק ב-09:39, באיחור של כמעט 40 דקות, ולא טורחת אפילו להסביר או להתנצל.
יום ראשון, 13.2.11, השעה 08:30. היום כבר יש יותר רשימות ליד יותר אולמות, אבל זה לא אומר שהן משקפות בהכרח את המציאות. אולמו של עודד מודריק נטוש, למרות שממש עכשיו צריך להתחיל כאן דיון. אצל ציון קפאח ודוד רוזן, עוד שני שופטים שיומם אמור להתחיל ב-08:30, נוכחת רק עורכת דין אחת בכל אולם. גלעד נויטל מגיע ב-08:40 לדיון שנקבע ל-08:30.
יהודית שיצר מגדילה לעשות. בשעה הזאת, בה אמור להתחיל דיון, האולם בכלל נעול ואין איש בסביבה. שיצר שייכת לשופטים הנודדים ברחבי בית המשפט, כי אין להם אולמות משלהם. אבל הרשימה המלאה של שופטים אלו תלויה, משום מה, רק ליד לשכתו של השופט שאול שוחט, בקומה השישית. איש לא חשב לתלות אותה בכניסה לבניין או בכל קומה.
אם אתם מעוניינים מאוד, אז את מרים סוקולוב תמצאו באולמה של דבורה ברלינר; קובי ורדי - אצל ישעיהו שנלר; רות שטרנברג-אליעז באולמו של יהודה זפט; נויטל באולמו של קרא ושיצר באולמה של חדוה וינבאום-וולצקי; משה רביד נדד לאולמו של אורי שוהם; יונה אטדגי אצל אבי זמיר; ואילו שושנה אלמגור עברה לאולם 107.
השורה התחתונה: בלגן. המצוקה הפיזית ברורה, אך אין היא מסבירה מדוע משפטים לא מתקיימים לפי הרשימות, מדוע הרשימות לא מדויקות, מדוע הנורמה של הצדדים ושל השופטים היא לאחר. כדאי מאוד שהנשיאה ברלינר תצא קצת לשטח ותעשה סדר, כי המצב הנוכחי מבזה.

כל המשפט בכף-ידך
תאריך:  16/02/2011   |   עודכן:  16/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משפט מחוזי מאוד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כתבה יפה אבל...
עו"ד ת"א  |  16/02/11 01:42
2
צריך לעשות סקר כמה מאמינים
thmhe rjicu,  |  16/02/11 18:14
3
יש שופטים יותר מפושעים ל"ת
אמי רחובות  |  16/02/11 18:19
4
חוקים ברורים יאפשרו גישור בזק!
תורה&עבודה  |  17/02/11 06:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הקניון אמור היה להיפתח בדצמבר 2010 ועד היום, פברואר 2011, לא נפתח    שורה שלמה של נתונים אינם מתחברים זה עם זה    יש גם סתירות בולטות    לא נאה לאפריקה-ישראל, חברה ציבורית ותיקה ומכובדת, להציג נתונים מבולבלים אלו
אלישע פורת
מובא כאן פרק זיכרונות מעניין, שכתב יעקב מאיוס, בשנת 1983, שנים מעטות לפני פטירתו. הפרק לא נדפס עדיין בספר, ואף לא הובא כמקור לספרים העוסקים בשלונסקי או בוועד למען השלום. הפרק עוסק במשורר אברהם שלונסקי וביחסיו עם תנועת השלום. נדפס לראשונה בכתב העת "עיתון 77" יולי אוגוסט 2006
עליס בליטנטל
ספר ילדים חדש, מסוג שלא פוגשים כמותו בכל יום; כתבה: רות בר-זוהר    הספר מתאר שיחה של סבתא עם נכדה, תוך כדי עלעול באלבום התמונות שלה, ומעלה שאלות מצידו של הילד, שהמבוגרים בדרך-כלל מתחמקים מלענות עליהן
צילה שיר-אל
מזל החודש הוא מזל דגים אשר ירגיש השנה הקלה משמעותית בחייו    זוהי תקופה של שנת שגשוג המגיעה אחת לשתים-עשרה שנים למשך שנה ולכן, חשוב למצות את מקסימום ההזדמנויות    וגם - תחזית שבועית לכל המזלות
אורן פרסיקו
הפרסומאי אורן פרנק ומגיש "כלבוטק" רפי גינת יבטלו את תביעות הדיבה ההדדיות. הצדדים יסתפקו בהצהרה הבאה: "גינת ופרנק מודעים לנזקים ולפגיעה בתדמיתם של שני הצדדים ומצרים על כך"
רשימות נוספות
זפט משתדל לא לקרוא עיתונים  /  איתמר לוין
הסרט הנע של בארי  /  איתמר לוין
בלגן אצל מימון-שעשוע  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il