דבר השר, יולי אדלשטיין: "האנטישמיות החדשה ומהלכי הדה-לגיטימציה האחרונים כנגד ישראל, מראים כי עלינו לשנות את כיווננו למחוזות פעולה יצירתיים, מודרניים ויעילים יותר כנגדם... בהתאם לכך, משרד ההסברה והתפוצות פועל להשגת שתי מטרות על: מחד-גיסא, חיזוק תדמית ישראל בעולם, ומאידך-גיסא, חיזוק הקשר והזיקה בין מדינת ישראל לבין יהדות התפוצות".
יעדים מרכזיים: 1. חיזוק דימוי ישראל בעולם.
2. חיזוק הקשר בין מדינת ישראל ויהדות התפוצות.
מדדי הצלחה נבחרים: - מספר הגולשים באתר "מסבירים ישראל" יגיע השנה ל-2.5 מיליון (לעומת 2 מיליון אשתקד).
- משרד ההסברה יפעל השנה בשש שפות (לעומת ארבע אשתקד).
- 2,500 ישראלים יוכשרו השנה בסדנאות במסגרת פרויקט "מסבירים ישראל 2011" (לעומת 2,000 אשתקד). מספר מקבלי ההכשרה הבסיסית בשדה התעופה יוכפל ל-40,000.
- 50 פרופסורים מהעולם יבקרו השנה בארץ במסגרת משלחות שמארגן המשרד (לעומת אפס אשתקד).
- עשרה שדרני רדיו מפורסמים יבקרו השנה בישראל וישדרו מהארץ 20 תוכניות (לעומת אפס אשתקד).
- 1,500 צעירים יהודים בגילאי תיכון יבקרו השנה בארץ במסגרת תוכנית "לפיד" (לעומת אפס אשתקד).
- 6,000 ישראלים יבקרו השנה ב"פסטיבל המשפחה" (לעומת 5,000 אשתקד).
הערות הקורא: 1. לא חשבתם על קמפיין הסברתי מקיף? אתם לא מתכוננים לאירועים בלתי צפויים (באירוע ה"מרמרה" משרד ההסברה נאלם לחלוטין)? מה בנוגע לשיתוף פעולה עם משרד החוץ ומשרד התיירות?
2. כך נראית הסברה כאשר משאירים אותה בידי פוליטיקאים ועובדי מדינה. כל יחצ"ן מתחיל היה עושה עבודה הרבה יותר רצינית ומקצועית.
3. הערה קטנה: כדאי שהמשרד יבחין בין "גולשים" לבין "כניסות" כאשר הוא מודד את הצלחת האתר שלו.