X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המחזה בכללותו הוא קומדיה סולידית וצנועה, הגורמת לפרצי צחוק ואפילו מרגשת פה-ושם. אין זו פסגת היצירה הבריטית ואולם מה שעושה את ההצגה לנעימה ומהנה הוא צוות השחקנים המצוין. בידור קליל ומשחק משובח
▪  ▪  ▪
בידור קליל עם הרהורים על חיי הנישואין [צילום: אייל לנדסמן]

"המסיבה של אביגיל" היא קומדיה דרמטית, המועלית בתיאטרון הספרייה ברמת גן, בבימויו של עודד קוטלר, הבוזקת אור על הצדדים הנסתרים של חיי הנישואין, שאיפות מוחמצות ותשוקות נסתרות . המסיבה של אביגיל מתרחשת לאמיתו של דבר בדירה אחרת, אך בדירה שבה מתרחשת העלילה, נרקמים אירועים שונים ומשונים, קולחים ומרירים, מצחיקים, אך עם קורטוב של דמע על החיים האמיתיים, שמאחורי המסכות שאנשים עוטים על פניהם.
מייק לי שחיבר את המחזה - הוא במאי קולנוע, מחזאי ובמאי תיאטרון בריטי עטור פרסים. הוא כתב וביים כ-20 מחזות לתיאטרון הבריטי ו"המסיבה של אביגיל" שהועלה ב-1977 , נחשב לאחד המפורסמים שבהם.
הבמאי עודד קוטלר נטל את המחזה הבריטי וגיבוריו והעלה אותו בגרסתו המקורית בבימוי מבריק ועם צוות שחקנים מקצועי ומעולה.
ההצגה עוסקת בקבוצת אנשים צעירה המתגוררת בפרבר מגורים סולידי. בוורלי היא קוסמטיקאית ולורנס בעלה הוא איש נדל"ן, כבני 30. הם מארחים בביתם זוג צעיר נוסף, אנג'לה וטוני, שזה מקרוב עקרו לשכונה ומתגוררים בבנין הסמוך. הם מזמינים גם את סו, גרושה , המגדלת את בתה אביגיל שביום האירוע עורכת מסיבה בדירה.
הערב מתחיל כמפגש חברתי תמים, קליל ומבדח, אך עד מהרה מקבל תפניות שונות ומשונות, בסיוע לגימות אלכוהול ואז נפרצים חרצובות הלשון והתשוקות הנסתרות צצות לאוויר העולם. סיום המחזה אמור להפתיע, אך לדעתי הוא משונה ואולי הייתי חושב על סיום מוצלח יותר.
המחזה בכללותו הוא קומדיה סולידית וצנועה, הגורמת לפרצי צחוק ואפילו מרגשת פה-ושם. אין זו פסגת היצירה הבריטית ואולם מה שעושה את ההצגה לנעימה ומהנה הוא צוות השחקנים המצוין.
יעל לבנטל כבוורלי היא שחקנית וירטואוזית, פרפורמרית מעולה, היודעת להגיש משחק משובח לאורך כל ההצגה - והיא עומדת כך כשעה וחצי, ללא הפסקה. נימת קולה, המוכרת, חושניותה והמימיקה שלה, מעוצבים על ידה בצורה מקצועית ומוצלחת.
יעל שרוני כאנג'לה משחקת נפלא, מעצבת דמות שקל להזדהות איתה. קטע הריקוד הסוער שהיא מבצעת הוא מלאכת מחשבת מצחיקה. הבעות פניה, בהתאם להתפתחויות העלילה, הן משכנעות וראויות.
חגית דסברג כסו, אימה של אביגיל, משחקת דמות שתקנית בדרך כלל, אך הופעתה היא מצוינת, מצחיקה בהגשתה הרצינית ואפילו בגדיה ההדוקים מוסיפים לדמות האם המודאגת, אך המרגשת והטבולה בהומור ובדמע יחדיו.
יגאל זקס כלורנס מיטיב לשחק את בעלה של בוורלי. משחקו מצטיין בניואנסים דקים של הומור וזעף. משחקו קולח ומעולה. מוריס כהן כטוני בן זוגה של אנג'לה הוא הגבר שכולן חושקים. גם כשהוא ממעיט לדבר הוא משדר דמות דומיננטית והופעתו על הבמה היא טובה מאוד.
ההצגה מאופיינת בתצורה ייחודית של כניסה ויציאה דרך האולם, צורת בימוי מעניינת שמסייעת להתרחשויות. קטעי הריקוד והמוזיקה הם יפים ואפילו קטע המלפפונים החמוצים עשוי בטעם.
מעט פגמים קשורים בהצגה לשגיאות בעברית. כך למשל, אומרת יעל שרוני מזרון במקום מזרן, "שלוש טסטים" (יעל לבנטל), חמש עשרה או עשרים וחמש (אורחים) וכו'.
הנוסח העברי של רבקה משולח הוא עכשווי וקולח. התפאורה והתלבושות של אדריאן ווקס הן יפות , פרקטיות ונעימות. שמלתה של יעל לבנטל היא מחמיאה ושמלתה ההדוקה של חגית ממלאת נאמנה את ייעודה. יחיאל אורגל אחראי לתאורה הנכונה והיעילה.
מי שמחפש בידור קליל ומשחק משובח, אבל עם תובנות והרהורים על מהות חיי הנישואין, ימצא בהצגה הנאה רבה וגם ערך מוסף.

תאריך:  17/02/2011   |   עודכן:  17/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסיבה של אביגיל - חיי משפחה, תשוקות ושאיפות מוחמצות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואל רדושר
לתחום של שירותי הניהול ואחזקת מבנים יש חשיבות עליונה בראיה הכללית של מערכת הבריאות    בשנים האחרונות התחום עבר מהפכה משמעותית    האם קיימת הבחנה מהותית בין אחזקת מבנה רגיל לאחזקה של מבנה רפואי? מה ההיבטים שחשוב לדעת?
יניב לוי
מקבץ מחקרים שנערכו בשנים האחרונות הראו, כי שחיית תינוקות עדיפה, דווקא בחודשי החורף הגשומים והקרים    נמצא שפעילות מים בחורף, מפחיתה את תדירות דלקות האוזניים, נוסף על יתרונות רבים נוספים להורה ולילד
קרן הוד
בפירות וירקות מצויים רכיבים נוספים שאין להם תפקיד חיוני לבריאותו התקינה של הגוף ולמטבוליזם ולגדילה של התא, אך יש להם השפעה מגינה מפני נזקי הסביבה וכן הם מסייעים במניעה של מחלות כגון: סרטן, מחלות בדרכי הנשימה, מחלות לב ועוד
עכבר העיר
תאוריית הפירגונים של פרידה מעמידה אותה באור מוזר וצורם למדי, וגם: "קשת" מנסה לקנות שוב את אמון הצופים בשיטת ההצבעות, ומה עובר על ג'קי?
עליס בליטנטל
החיים בשניים, כפי שמשתקף מציורי יוחנן לקיצביץ', בתערוכתו במעבר דיזנגוף סנטר (קומה 1-), הם למעשה כלוב של זהב    חיי הנישואין בקריקטורות שלו הם מסלול בו הגבר נשלט ביד האישה, ומתמזער במשך הזמן לכמעט כלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il