X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
[צילום: ליאון אלי]
ממלכת התווים - מחזה בשילוב מוזיקה קלאסית
קונצרט-מחזה מאת לאה נאור המסביר מונחים במוזיקה בצורה קלה לילדים ומקרבם למוזיקה הקלאסית. הילדים יוצאים למסע מרתק אל עולם המוזיקה כדי לחפש תווים שנעלמו ואינם מאפשרים את קיומו של הקונצרט. מומלץ ביותר

תזמורת הבמה הישראלית הופיעה בקונצרט בשם"ממלכת התוים". זהו קונצרט המציג מחזה מוסיקלי מאת לאה נאור על-פי רעיון של עדית שכטמן שגם נצחה על הקונצרט,שרה והנחתה.
השתתפו השחקנים הגר ריש,אנדרי סבין והאיורים היו של הדס לוי. זה היה קונצרט שהסביר מונחים של הוראות ביצוע מוזיקה, הוראות הניתנות למבצע והמורות לו כיצד לנגן אותה והמופיעות בגוף התוים בסימנים שונים.
כרגיל בסדרה זו גם הפעם שמענו וראינו תיאטרון מלא צלילים קלאסיים. בין השאר שמענו יצירות מאת גריג, ברהמס, שוברט, מוצרט, בטהובן ואח'. יצאנו למסע מרתק אל עולם המוזיקה כדי לחפש תווים שנעלמו ואינם מאפשרים קיום קונצרט. תוך כדי החיפוש פגשנו מלכה,מלך,נסיכים וכו'.
פגשנו את המלכה פיאנו (שקט) הרוצה שקט. היא עדינה, אוהבת מוזיקה שקטה .היא עייפה ונרדמת.מגיע המלך פורטה (חזק) האוהב דווקא מוזיקה בעוצמה רבה, מוזיקה סוערת. הופיעה פרמטה (הפסקה קצרה במוזיקה) האוהבת למשוך צליל וליצור אתנחתות בתוך המנגינה.
ראינו את הנסיך סטקטו (קופצני) האוהב מוזיקה המנוגנת בנגינה קצרה קופצנית ושובבה ואת הנסיך לגטו האוהב מוזיקה מתמשכת, זורמת וחולמנית. המוזיקה שהוא אוהב הייתה רכה ותו מחובר לתו. בלגטו המנגינה חלקה מחוברת צליל המשלבת תנועות רחבות.הנסיך היה שקט וענו. גב' קצבוניה הייתה אחראית על הקצב ועל המשקל.
תוך כדי הסיפור מוסברים המונחים שבמוזיקה ומושמעים קטעי מוזיקה קלאסית המאפינים את המושגים. הקונצרט היה בו מוזיקה אינסטרומנטלית, זימרה, סיפור, ליצנות, קוסמות, ריקוד, איורים ועוד. הושמעה מוזיקה קלאסית מוכרת ערבה לאוזן המקרבת את הילדים למוזיקה הקלאסית.
הקונצרט היה מעולה, גרם הנאה רבה לילדים. היה בו מהפדגוגיה בהסברים המוסיקליים שהוגשו בצורה קלה, מענינת שקל היה לזכור אותם כי הם פעלו לא רק בשמיעה\ אלא גם בצורה ויזואלית ובהקשר לדבר שמעניין ומסקרן את הילד. בנוסף שותפו גם הילדים בנעשה.
הקונצרט עניין את הילדים ולא רק אותם, אלא כל אחד המתחיל את צעדיו הראשונים במוזיקה ורוצה לדעת יותר עליה ועל מונחיה. הוא ריתק אותם, לימד אותם מונחים מוסיקליים וגרם להם הנאה רבה.
לראות או לא לראות: קונצרט מעולה והמומלץ בחום רב. לא רק קונצרט זה, אלא כל הסידרה.

הקונצרט ריתק את הילדים ולא רק אותם [צילום: ליאון אלי]
תיאטרון מלא צלילים קלאסיים [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  23/02/2011   |   עודכן:  23/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממלכת התווים - מחזה בשילוב מוזיקה קלאסית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חיים נוי
מחזה מרגש המועלה בבית צבי ברמת גן על-ידי להקת שחקנים מצוינת. נודף ניחוח של אנגליה בתקופה הויקטוריאנית ומאופיין בגילום דמותה של מגי, גיבורת המחזה, המגולמת על-ידי שלוש שחקניות, במקביל
גבי רוזנטל
השיטה עובדת על מבנה השלד באמצעות רקמת החיבור בגוף, הנמצאת מתחת לעור, מסביב לעצמות וכמעטפת שריר    בכל אזור שרקמת החיבור מכווצת או התקשתה, מנסים לפתוח ולשחרר אותה, ולהביא להרמוניזציה עם רקמת החיבור שלידה
יובל לובנשטיין
מה זו זכוכית? מי גילה אותה לראשונה? באיזה הקשר מוזכרת הזכוכית בתנ"ך? מי עומד מאחורי התעשיה האדירה הזו ומי הם השחקנים המרכזיים בה? מה ההבדל בין זכוכית רגילה ומחוסמת? ומדוע ישראל מקבלת עודפי ייצוא?
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה    והפעם: משרד החקלאות מבטיח להוריד בצורה דרמטית את פערי התיווך במחירי הירקות והפירות, אך אינו מספק פרטים
צילה שיר-אל
השבוע נכנס לנסיגה הכוכב הרחוק ביותר מכדור הארץ    הנסיגה תחל ב-8 באפריל ותימשך עד חודש ספטמבר    תהליך הנסיגה מורגש כבר עכשיו ובמהלכו נהרס הקיים כדי לבנות משהו חדש ונכון יותר    פלוטו פועל באיטיות מרובה ונועד לקדם את האנשים אל עבר עתיד טוב יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il