X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מים לבד לא מספיקים כדי שהידיים יהיו נקיות מחיידקים מומלץ לנגב את המושב ואת ידית עגלת הסופר טרם הכנסת הילדים לכיסא הבית יכול להעביר מחלות ועלינו להכיר ולדעת אילו אזורים מסוכנים
▪  ▪  ▪
לשטוף במים וסבון [צילום: פלאש 90]

שפע המידע שקיים לגבי היגיינה יכול לבלבל כל אחד מאיתנו. יש מיתוסים רווחים בציבור שהתקבעו כאמיתות, למרות שהם שגויים מיסודם.
להלן מספר מיתוסים שרווחים בציבור:

אין סיכוי להיות חולים בקיץ
לא נכון
▪  ▪  ▪

הסיכויים להיות חולים בקיץ לא פחותים מהסיכויים בחורף. בקיץ אנחנו מזיעים יותר ולכן עלינו להקפיד כפליים על מקלחות, החלפת בגדים וגרביים וכמובן - לשטוף אותם היטב לפני לבישה נוספת. כמו-כן, בגלל החום, עלינו להקפיד לדאוג שהמזון מקורר היטב ולהכניסו למקרר מפני שאם נשאיר אותו בחוץ הוא יתקלקל במהירות.

אם אני מרגיש טוב יום לאחר מחלה, אני כבר בריא לגמרי
לא נכון
▪  ▪  ▪

סימני מחלת השפעת יכולים להיות ניכרים בגוף עד שבוע לאחר ההתאוששות. כך שגם אם מרגישים טוב, אפשר להדביק אחרים באמצעות רסיסי רוק הניתזים בזמן פרצי צחוק או שיחה, נשיקות, לחיצת ידיים, שימוש בכלי אוכל ושתייה משותפים, כך שנגיעה בחפץ או משטח, מעבירה אליו את הנגיפים.
ילדים ומבוגרים שהמערכת החיסונית שלהם חלשה, יכולים להעביר את הנגיף במשך יותר משבעה ימים. לפיכך, החולה יכול להדביק מישהו אחר בווירוס השפעת לפני שידע שחלה, וכן לאחר מודעותו למחלה.

הבית הוא המקום הבטוח ביותר מבחינה היגיינית
לא נכון
▪  ▪  ▪

גם הבית יכול להעביר מחלות ועלינו להכיר ולדעת אילו אזורים מסוכנים. ככלל, כל משטח שבו נוגעים הרבה אנשים הוא מקום שחשוב לנגב ולדאוג לניקיון שוטף.
אזורים כדוגמת: ידיות של דלתות, מזוזות, משטחי שיש במטבח, אמבטיות, יכולים להיות גורמי סיכון בבית. גורמי סיכון מחוץ לבית יכולים להיות כספומטים, טלפונים ציבוריים, ידיות באוטובוס / רכבת וכדומה.

ילדים יכולים לחלות ממגע עם עגלות סופר
נכון
▪  ▪  ▪

בידית ובכיסא העגלה נוגעים עשרות אנשים ביום, כך שאזורים אלו שורצים בנגיפים. מומלץ לנגב את המושב ואת ידית העגלה טרם הכנסת הילדים לכיסא.
הסכנה היא שילדים עלולים להידבק בחיידק הסלמונלה והקמפילובקטר - חיידקים אלו מופיעים באריזות הבשר והעוף גם כשהם סגורות ועלולים לגרום לשלשולים המלווים בחום.

מספיק להעביר את הידיים מתחת לברז כדי שיהיו נקיות מחיידקים
לא נכון
▪  ▪  ▪

מים לבד לא מספיקים ובטח לא מספר שניות. יש לנקות את הידיים על-ידי סבון ומים ושפשוף הידיים במשך 15 עד 20 שניות. לאחר-מכן, חשוב לייבשן במגבות נייר על-מנת להקטין את כמות הנגיפים ואת הפצתם. כאשר מים וסבון אינם זמינים, ניתן להשתמש בחומרי ניקוי ידיים על בסיס אלכוהול ללא צורך במים, סבון וייבוש.

רחצת ידיים בסבון או חיטוי ידיים בג'ל מונע הידבקות במחלות
נכון
▪  ▪  ▪

רחצת ידיים במים וסבון מסירה את הלכלוך ופוגעת בשכבת החיידקים הנמצאת על-גבי הידיים. בהיעדר מים וסבון, הפתרון הוא להשתמש בג'ל לניקוי ידיים ללא מים על בסיס אלכוהול. הג'לים האיכותיים מכילים ריכוז גבוה של אלכוהול ועברו בדיקות מעבדה המוכיחות יעילות בהשמדת חיידקים.

תאריך:  24/02/2011   |   עודכן:  24/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיתוסים על שטיפת ידיים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש פה חשש של אובססיה לנקיון ל"ת
אלי2  |  25/02/11 08:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איילה פנייבסקי
ג'קי וסיוון נקלעו בעל כורחם לשתי מערכות יחסים שמראש נידונו לכישלון    אלא שחוסר המודעות של ג'קי מונע ממנו לראות את האמת, ולכן הופכת אותו לדייר המושלם    סיוון, לעומתו, פקחה אמש את העיניים והבינה שווינרית היא כבר מזמן לא
ליאון אלי
מקהלת "בת קול" היא המקהלה הייצוגית של הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה בת"א    בקונצרט החגיגי שנערך ביפו בוצעו שירים ישראלים, מוזיקה קלאסית, שירי נוסטלגיה, שירי עמים ועוד, בשלל שפות    מקהלה נהדרת עם קולות צלולים ומקסימים
פזית רבינא
סאאב עריקאת הסביר ללונדון ולקירשנבאום שהתפטרותו מראשות צוות המשא-ומתן הפלשתיני נועדה ליצור "מופת של התנהלות דמוקרטית". לא השתכנעתם? אתם לא לבד. מקורות ברמאללה מפנים את הזרקור הרחק לקטר, ושופכים אור על הקשר שבין התפטרות עריקאת לצרות של אבו-מאזן
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: המשרד לפיתוח הנגב והגליל רוצה 600,000 מתיישבים חדשים בעשור הקרוב, אבל הקצב השנתי לא יגיע אפילו למחצית מהיעד
אורן פרסיקו
בכתבה מחמיאה סוקר עורך ה"ניו-יורקר", דייוויד רמניק את העבר וההווה של היומון הישראלי הארץ, תוהה על העתיד, ומגלה איזו מתנה נתן עמוס שוקן לשלדון אדלסון ואיזה עיתון קורא נחום ברנע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il