X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הקירות מנוקבים [צילום: נועם בדין]
מיליון ישראלים שהיו בטווח הטילים - עד 40 קילומטרים - בזמן הלוחמה במבצע "עופרת יצוקה", כבר לא שקטים ויודעים שאולי הם הבאים בתור לארגון החמאס עדיין עומדת היכולת לפגוע בהם בקלות, אם רק יבחר לעשות זאת...
▪  ▪  ▪
היכולת בידי החמאס [צילום: AP]
הפמוטים עומדים [צילום: נועם בדין]

   עידן יוסף
טיל גראד נורה לבאר-שבע; אין נפגעים בנפש

בפעם הראשונה מאז מבצע עופרת יצוקה התפוצץ (ד', 23.2.11) טיל גראד אירני בשכונות הצפוניות של באר-שבע, בשעה 21:45. ההגעה למקום הנפילה ב'בוקר שאחרי׳ בבאר-שבע, החזירה אותי למראות ולשגרה של הקסאמים בשדרות. שמשות מכוניות מנופצות; רסיסים על בתי השכונות; כיסוי מהיר של מקום נפילת הטיל - כאילו לא קרה כלום; כדורי מתכת בכל מקום; נקבים בדלתות פלדלת; פמוטים של שבת עומדים באמצע שברי הזכוכיות; תמונות רבנים שלא ניזוקו; ותושבים מבוהלים ונרגשים מאירוע הטרור שפקד אותם; ושוב פעם המוטיב החוזר מפי תושבים על "נס", "מזל", "מקריות".
חן סבן, בחורה בשנות העשרים המוקדמות, שביתה נפגע מטיל הגראד - הלומדת במכללת ספיר מזה שנה, ונמצאת בטווח הרבה יותר קרוב לעזה - לא חשבה שזה יגיע אליה הביתה. חן, שאמורה להתחתן עוד שלושה שבועות, חוששת עכשיו - מה יהיה? איך היא אמורה לתכנן את החיים שלה כאן? הדהים אותי לחשוב שמדובר ב-40 ק"מ מעזה, כ45 דקות נסיעה משדרות, ודקה שלמה לרוץ למרחב מוגן מתחילת שמיעת האזעקה - ועדיין אותם מראות ותגובות מפי התושבים המבוהלים.
מיליון ישראלים שהיו בטווח הטילים עד 40 ק"מ בזמן הלוחמה, כבר לא שקטים ויודעים שאולי הם הבאים בתור, ולחמאס עדיין עומדת היכולת לפגוע בהם בקלות, אם רק היה בוחר לעשות זאת.
יצחק אקלי, תושב השכונה: "כולם יודעים שזהו עניין של זמן, עד שהחמאס יפתח את המחסנים שלהם בעזה ויתחילו לטווח אותנו. הם מצידם יכולים לפגוע בכל מטרה בבאר-שבע, הם כבר למדו את השגרה שלנו״.

האיום האמיתי

מאז הפסקת-האש האחרונה, 530 קסאמים וטילים נורו מעזה לעבר דרום-מערב ישראל. כולם בנגב המערבי היום מבינים שהשאלה היא לא 'אם', אלא 'מתי' תהיה הלוחמה הבאה אל מול עזה. לא צריך להיות נביא, עלינו לראות את הבנייה המסיבית בשדרות ובעוטף עזה של חדרי ממ"דים ולהבין שכרגע אין פתרון לקסאם - עלינו להתכונן לעוד שנים של סכסוך אל מול עזה.
אירן היא האיום הפיזי הממשי של מדינת ישראל, אך איום הדה-לגיטימציה נגד ישראל נובע בעיקר מן התמונה התקשורתית היוצאת מעזה. המאורעות העולמיים האחרונים כגון המהפכה במצרים וההתקוממויות בצפון אפריקה, והספינות האירניות העוברות את סואץ, משפיעים באופן ישיר על עזה הנשלטת על-ידי ארגון חמאס.
התגובות הקשות שישראל ספגה מן התקשורת העולמית ומממשלות רבות בזמן מבצע עופרת יצוקה, ולאחריו, באירועי המשט (עד היום) - הן בעצם גרסה מודרנית של הדמוניזציה נגד היהודים וישראל. ישנו מאמץ אדיר בעולם לעשות דה-לגיטימציה לישראל, במטרה לחסל את המדינה היהודית. האם ישראל מוכנה להתמודד עם איום שכזה?

תאריך:  27/02/2011   |   עודכן:  28/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיליון תושבים שואלים: "מי הבא בתור?"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
האזרחים ששתקו בזמן שרדפו את
יואב גלנט יישלמו  |  27/02/11 15:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
בסופו של הסרט יוצאים ברגשות מעורבים, יש תחושה שיש בסרט כוחות אפלים שמשתלטים על הגיבורה. למעשה, אולי הכל נמצא בנו. גם הברבור הצחור וגם הברבור השחור. כשנקלף מעלינו את הברבור הלבן, נמצא את כוחות ההרס שנמצאים בנו. אולי למראית עין אנו משדרים מראה תמים ולמעשה אנו הרסניים גם כלפי עצמנו ולא רק כלפי הזולת?
יובל לובנשטיין
הקינואה פרצה לעולמנו המערבי, רק החל בתחילת שנות התשעים ודי מהר הפכה ללהיט ולטרנד בארה"ב, באירופה ואף בישראל. מקורה בהרי האנדים של פרו, בוליביה וצ'ילה, שם שימשה מקור מזון חשוב מזה כ-6,000 שנה
עליס בליטנטל
המלודרמה המשפחתית "מחיר הכבוד" מאת יעקב גורדין ("שייקספיר היהודי"), מאששת את התיאטרון הישראלי במנת תרבות יהודית המהווה גם נתח היסטורי    המחזה בתיאטרון חיפה תופס את הקהל בגרונו, מרתק בכל דקה    כל זאת, בבימוי מבריק של רוני פינקוביץ', ועם צוות שחקנים נפלא
יהושע (ג'וש) בקון
קריאה ביקורתית בספר "כיבוש השטחים - עדויות חיילים 2010-2000"    המטרות האידיאולוגיות והפוליטיות של ארגון "שוברים שתיקה" משתקפות ביתר-שאת בספר זה, שאינו אלא פרסום אחד מני רבים במלחמת התעמולה הפוליטית המתנהלת כנגד מדינת ישראל בארץ ובעולם
עידן יוסף
הרב אלישע וישליצקי פורס את משנתו ואת המניע לחתימה על המכתב למשה קצב, ותוקף את השיח התקשורתי ואת מערכת המשפט    "היום כל דבר שאחר אומר ולא מוצא חן בעינַי הופך את הזולת לאדם הזוי"    "מדינת ישראל מתנהלת בשתי מדינות: מדינת התקשורת ומדינת עמך ישראל"    "האלילות העיוורת סביב בית המשפט הגבוה לצדק במדינת ישראל היא בעוכרי בית המשפט"    "אם שופט התאבד בגלל ששיגעו לו את הנשמה בקצב התיקים – תעצור את המשפטים באותו יום!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il