X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
סדרת כתבות שעוסקת במקרים אמיתיים שקרו לכותב או למכריו, מהם ניתן ללמוד איך להשיג את מה שמגיע לך בהתנהלות נכונה מול נותני שירות. והשבוע - איך יוצאים מהתחייבות שלא נכנסתם אליה?
▪  ▪  ▪
לדעת להתנתק נכון [צילום: פלאש 90]

כולנו מכירים זאת - יום אחד אנחנו רוצים להתנתק מספק כלשהוא, בין אם בגלל הצעה טובה יותר, בין אם בגלל שאנחנו כבר לא צריכים את השירות, ובין אם, ולי זה קורה הרבה, בגלל שמאסתי בשירות. אז אנחנו מתקשרים לשירות הלקוחות, ואחרי המתנה מעייפת מאוד מספר לנו הטלפן בצד השני שיש לנו התחייבות לעוד XXX ושרק בסופה נוכל לבטל את החתונה הקתולית.
אנחנו מגרדים בראש, "אני פשוט לא מצליח להיזכר שהסכמתי להתחייב לתקופת זמן כזאת ארוכה" אנחנו אומרים לעצמנו, "טוב נו, אם הם אומרים הם בטח לא ממציאים"- אז זהו, שלא!.
גם לי זה קרה, הפעם עם ספק תוכן של אינטרנט, רק שאני רושם את כל הדברים הללו, ולכן הייתי די בטוח שההתחייבות כפי שהם מציגים אותה, מעולם לא סוכמה איתי. "אבל קיבלת שנה במחיר X", אמרה לי הטלפנית, "וזה היה בתנאי שאתה מתחייב לשנתיים, אחרת למה שניתן לך מחיר כזה?".
הסיבה שהם נתנו לי את הדיל הזה הייתה לא רק זכורה אלא גם רשומה לי, ואמרתי לטלפנית שהיא אומנם לא עבדה שם לפני שנה כנראה, כאשר סגרו איתי את הדיל, אך דנה, מקשרי לקוחות אז, הסבירה לי שהם נותנים את הדיל בגלל שעכשיו נגמר להם ההסכם הגדול עם הלקוחות של האגודה, במסגרתו הם נתנו את האינטרנט במהירות 750Mb בחינם לגמרי, והם לא רוצים לאבד במכה אחת את כל הלקוחות משם, אז הם נותנים הצעה שלא משתלמת להם.
טיפ מספר אחד: אחרי כל הסכם עם נציג, אני שולח לעצמי מייל עם פרטי החברה, עם מי דיברתי ועל מה דיברנו - גם אחרי שנתיים זה יעלה בחיפוש של שם החברה, כי "ההפך מלשכוח זה לרשום".
"טוב, אני מבינה מה שאתה אומר, אבל כתוב פה שדנה אמרה לך במפורש בשיחת הטלפון שזה כולל התחייבות לשנה נוספת". בשלב הזה, כאשר אני מבין שהנציגה כבר לא תועיל לי, וצריך לדבר עם מנהל, אבל שגם הוא לא יוותר בקלות, אני חוסך זמנים ומבקש ממנה שבמקביל לזה שהיא מעבירה את הפנייה שלי למנהל, שתבהיר לו שאני צריך ראייה כלשהי מצידם שאכן כך קרה, בין אם זה הקלטה של השיחה "שכפי שאתם אומרים בהודעה בזמן שחיכיתי שתעני, אתם מבצעים", או מסמך שחתמתי עליו, או אפילו מייל ששלחתם לי.
טיפ מספר שתיים: החברה תמיד תשמור תיעוד כלשהוא לביטוח, אל תיכנעו לאמירה לפיה "אנחנו לא שומרים את הדברים" או משהו כזה, אם הם לא שמרו, זאת הבעיה שלהם!.
חזרה אליי המנהלת, מאוחר יותר באותו היום, וחזרתי והסברתי לה שלא בוצעה שום התחייבות כזאת מצידי, ושיותר מכך, במקרה הזה אפילו לא ממש השתמשתי במוצר מכיוון שקיבלתי במקביל מחברה אחרת את השירות בחינם, מה שאכן קרה.
"אנחנו נבדוק שוב את העניין, אבל אני אומרת לך שרשום פה שהיא שלחה לך מייל באותו יום של השיחה, לכתובת המייל איתה אתה מנוי, תבדוק אצלך". "בסדר, אני אבדוק" אמרתי- בדקתי, וכמובן שלא קיבלתי מייל כזה. אחרי כמה שעות נוספות, חזרה אליי המנהלת: "תראה, לפנים משורת הדין, ולאור העובדה שאנחנו רואים שבאמת לא השתמשת במוצר (ז"א לא התחברתי דרכם לאינטרנט) אנחנו מוכנים לוותר לך". פה אני יודע שהיא קצת מזייפת, אבל אני לא מקלקל לה - לפחות מספר פעמים התחברתי דרכם, גם אם רק לצורך בדיקה - כנראה שאין להם באמת תיעוד מי מתחבר ומי לא. מה שמוביל ל:
טיפ מספר שלוש: לא שאני ממליץ לשקר - אבל תמיד תביאו להם סולם לרדת בעזרתו. העובדה שלא השתמשתי במוצר, היוותה הסבר בשבילה מול הממונים עליה למה היא מוותרת לי. תעזרו למי שעומד מולכם למצוא הצדקות.
ולסיום השיחה: "אני מעריך את זה מאוד, יכול להיות שבאמת בעתיד אחזור להיות לקוח שלכם, אני הרי הסברתי לך כבר קודם כמה אני מעריך את השירות שאתם נותנים, שהוא עדיף על זה של המתחרים, פשוט בנקודת הזמן הנוכחית, החברה המתחרה שלכם יכולה להציע לי, כפי שאמרתי לך, מחיר טוב יותר לאור ההסכם שלהם עם האגודה".
טיפ מספר ארבע: חשוב מאוד! סיימו את השיחה יפה. מערכות ה CRM (שירות לקוחות) של החברות מאפשרות לכל נציג ולכל מנהל לשמור עליכם, בתור לקוח, תיעוד מילולי של כל שיחה שקיימתם איתם. אתם לא יודעים מתי בעתיד תחזרו להיות לקוחות של החברה, ומתי תרצו לקבל מהם הטבה כלשהי, לפנים משורת הדין או לא. אם יתעדו אתכם במערכת בתור לקוחות בעייתיים, ככה יתייחסו אליכם מראש גם בפניות הבאות. הניסיון האישי שלי מראה שגם אם התחלתם בסערה ובעצבים עם הנציגה, ואפילו למנהלת דיברתם באגרסיביות, כל עוד בסופו של דבר הבעתם הערכה למאמץ והוספתם כמה אמירות יפות, פעם הבאה שתתקשרו יתייחסו אליכם יפה.
לסיכום:
האירוע: התחייבות שלא זכור לי שקיימת.
אשמה: אני זוכר כמעט בוודאות שלא דובר על התחייבות נוספת, אבל אין לי הקלטה של השיחה, אלא רק תיעוד כתוב שלי, אז אני אשאיר את זה בסימן שאלה.
טרחה: שתי שיחות טלפון, סה"כ 10 דקות.
תוצאה: ביטול מיידי של ההתחייבות.

תאריך:  27/02/2011   |   עודכן:  27/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרכנות ללא צרחנות - איך להתנהל מול נותני שירות?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
טיפ חשוב: מדריך שירות לקוחות
דורון 17  |  27/02/11 13:14
2
אין לנו מושג מה קולדת המוקדנית
לא מוותר על פרוטה  |  27/02/11 13:16
3
טיפ מס 4 מיותר
מרק  |  27/02/11 13:28
4
הרוב פה נכון
עובד במוקד  |  8/03/11 11:43
5
אין לכם מושג עד כמה זה נכון
סטודנט מוקדן  |  8/03/11 14:56
6
מסכים עם כל מילה
ירושלמי  |  8/03/11 15:03
7
איפה שאר הכתבות?  ל"ת
אייל285  |  9/03/11 08:46
8
חחח "ההפך מלשכוח זה לרשום"
סטודנט אתא  |  9/03/11 14:26
9
אסור להיכנס להתחייבות
תאגידים  |  9/03/11 15:42
10
נמאס לצאת פראיירים
צרכנון  |  28/03/11 15:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נועם בדין
מיליון ישראלים שהיו בטווח הטילים - עד 40 קילומטרים - בזמן הלוחמה במבצע "עופרת יצוקה", כבר לא שקטים ויודעים שאולי הם הבאים בתור    לארגון החמאס עדיין עומדת היכולת לפגוע בהם בקלות, אם רק יבחר לעשות זאת...
שושנה ויג
בסופו של הסרט יוצאים ברגשות מעורבים, יש תחושה שיש בסרט כוחות אפלים שמשתלטים על הגיבורה. למעשה, אולי הכל נמצא בנו. גם הברבור הצחור וגם הברבור השחור. כשנקלף מעלינו את הברבור הלבן, נמצא את כוחות ההרס שנמצאים בנו. אולי למראית עין אנו משדרים מראה תמים ולמעשה אנו הרסניים גם כלפי עצמנו ולא רק כלפי הזולת?
יובל לובנשטיין
הקינואה פרצה לעולמנו המערבי, רק החל בתחילת שנות התשעים ודי מהר הפכה ללהיט ולטרנד בארה"ב, באירופה ואף בישראל. מקורה בהרי האנדים של פרו, בוליביה וצ'ילה, שם שימשה מקור מזון חשוב מזה כ-6,000 שנה
עליס בליטנטל
המלודרמה המשפחתית "מחיר הכבוד" מאת יעקב גורדין ("שייקספיר היהודי"), מאששת את התיאטרון הישראלי במנת תרבות יהודית המהווה גם נתח היסטורי    המחזה בתיאטרון חיפה תופס את הקהל בגרונו, מרתק בכל דקה    כל זאת, בבימוי מבריק של רוני פינקוביץ', ועם צוות שחקנים נפלא
יהושע (ג'וש) בקון
קריאה ביקורתית בספר "כיבוש השטחים - עדויות חיילים 2010-2000"    המטרות האידיאולוגיות והפוליטיות של ארגון "שוברים שתיקה" משתקפות ביתר-שאת בספר זה, שאינו אלא פרסום אחד מני רבים במלחמת התעמולה הפוליטית המתנהלת כנגד מדינת ישראל בארץ ובעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il