X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
המלך הסעודי שיחד את נתיניו בחבילה כלכלית נדיבה להחריד. כשעושים שופינג, אין זמן למחאה. מובן שהחבילה הכלכלית איננה אמצעי הביטחון היחידי שעבדאללה נוקט. מתלווים אליה צבא מצויד היטב, נאמנות שבטית גבוהה ושירותי ביטחון שנמצאים בכל פינה
▪  ▪  ▪
עבדאללה מלך סעודיה [צילום: AP]

מי שמודאג ממחירי הנפט הגואים בעקבות המצב בלוב, יכול להתחיל להיות מודאג באמת. ככל הנראה, החשש מפני זעמה של האוכלוסיה הגיע השבוע אפילו לממלכת סעודיה: המלך עבדאללה, ששב השבוע לסעודיה לאחר טיפול רפואי ממושך בארצות הברית ובמרוקו (פריצת דיסק בגבו שהסתבכה גרמה להצטברות דם סביב עמוד השדרה) - הורה להעניק מתנות לאזרחי הממלכה. לכאורה, כך נוהג מונרך נדיב עם נתיניו לאחר שלושה חודשי היעדרות. בפועל, מדובר בנדיבות המסתכמת בסכום נאה בן יותר מעשר ספרות. ועל-רקע המהומות בבחריין ובלוב, אפשר להבין.
וכך, הטלוויזיה הממלכתית הסעודית הודיעה ביום רביעי כי על-פי הוראתו של המלך עבדאללה יוקצו 10.7 מיליארד דולר לחבילה כלכלית לטובת אזרחי הממלכה. שכרם של עובדי המדינה - לתשומת לבו של עופר עיני - יועלה ב-15 אחוזים, וכסף מזומן יוקצה להלוואות ממשלתיות לכל דכפין למימון רכישת דירות.
הכסף יוקצה גם למימון דמי אבטלה נאים לצעירים מובטלים - ויש לא מעט כאלו בממלכה. ההערכה היא ששיעור האבטלה בסעודיה עומד על 20-10 אחוזים, וכולל מספר גבוה של צעירים שחוזרים לאחר לימודים גבוהים בחו"ל. מעתה, לא רק שצעירים אלו ייהנו משנה של דמי אבטלה, אלא שסטודנטים הלומדים בחו"ל ימומנו במלגות מטעם הממלכה. זאת ועוד: משפחות ייהנו מעזרה שתאפשר להן לחסל הלוואות עומדות. אפילו עברייני צווארון לבן ופשיעה כלכלית צפויים לחנינה.
לכל אלו יש מחיר. התנאי הבלתי כתוב של העסקה הוא העדרן המוחלט של רפורמות פוליטיות. המשטר הסעודי לא בנוי לתנועות מחאה עממיות, ובריאד מקווים שעם עתודות מוכחות של 400 מיליארד חביות נפט, ייצור יומי של 8.3 מיליון חביות וטיפול רפואי חינם משובח לכל תושבי הממלכה - יש סיכוי לא רע שהשוחד הזה יעבוד.
מובן שהחבילה הכלכלית איננה אמצעי הביטחון היחידי שנוקט עבדאללה, ומתלווים אליה אלמנטים נוספים: צבא המצויד במילה האחרונה של מיטב הרכש האמריקני, נאמנות שבטית גבוהה ושירותי ביטחון שנמצאים בכל פינה. אולם חרף כל אלו, לסעודים יש סיבה טובה לדאגה: התקוממות המיעוט השיעי, והמצב ההולך ומידרדר בתימן שעמה הם חולקים גבול משותף.
יעיד על כך ביקורו המפתיע של מלך בחריין בסעודיה. הלה הגיע ביום רביעי לביקור התייעצויות, כיצד להתמודד עם גל המחאות הגואה בממלכתו הקטנה. מה שלא יאמרו/ימליצו הסעודים לבחרייני, משליך גם עליהם. אכן, אתגר הישרדות לא פשוט.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  27/02/2011   |   עודכן:  27/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
הצעת החוק של ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), ולפיה בתי-השקעות יחויבו לפרסם מודעות גדולות יותר בעיתונות המודפסת, עברה בקריאה טרומית    פיניאן: "עם ציון פיניאן אף עיתון לא דיבר"
אלישע פורת
ריקי שרובר-מרקוזה, אריקה למען הדיוק, נולדה בשנת 1938, נפטרה בשנת 1988, בהיותה בת חמישים, זכתה למה שרק מעטים מבנות דורי זכו    להיות בת של אחד מעשירי עולם, ובה בעת להיות אשתו ו... אלמנתו, של אחד מגדלי הפילוסופים של העולם המערבי
אביב בר-נוי
סדרת כתבות שעוסקת במקרים אמיתיים שקרו לכותב או למכריו, מהם ניתן ללמוד איך להשיג את מה שמגיע לך בהתנהלות נכונה מול נותני שירות. והשבוע - איך יוצאים מהתחייבות שלא נכנסתם אליה?
נועם בדין
מיליון ישראלים שהיו בטווח הטילים - עד 40 קילומטרים - בזמן הלוחמה במבצע "עופרת יצוקה", כבר לא שקטים ויודעים שאולי הם הבאים בתור    לארגון החמאס עדיין עומדת היכולת לפגוע בהם בקלות, אם רק יבחר לעשות זאת...
שושנה ויג
בסופו של הסרט יוצאים ברגשות מעורבים, יש תחושה שיש בסרט כוחות אפלים שמשתלטים על הגיבורה. למעשה, אולי הכל נמצא בנו. גם הברבור הצחור וגם הברבור השחור. כשנקלף מעלינו את הברבור הלבן, נמצא את כוחות ההרס שנמצאים בנו. אולי למראית עין אנו משדרים מראה תמים ולמעשה אנו הרסניים גם כלפי עצמנו ולא רק כלפי הזולת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il