X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  כתבות
צרכן החולה בצליאק ואו נמצא בדיאטה ללא גלוטן, נדרש היום לעבור מסלול ארוך בחיפוש אחר מזון. רשתות המזון צריכות להקים מחלקות ייעודיות למוצרים ללא גלוטן, ולהקציב לנושא קניין מיוחד. הצרכנים יוקירו מאוד את הרשת ויהפכו ל"שגרירים הטובים" ביותר שלה
▪  ▪  ▪
הרשתות צריכות להרים את הכפפה [צילום: פלאש 90]

רובנו שמענו על בעיית הצליאק. מדוע זו משימה קשה לחולה צליאק להתמודד עם הקניות?, מדוע חולה צליאק צריך להוציא כל כך הרבה כסף על מזון ? מה ניתן וצריך להיעשות?.
צליאק היא מחלה אוטואימונית (מחלה שבה מערכת החיסון של הגוף תוקפת את הרקמות של הגוף עצמו) המתפרצת בעקבות אכילת גלוטן, שהוא חלבון מרכזי בחיטה או באכילת חלבונים דומים בדגנים אחרים (כמו שעורה ושיפון).
הגילוי של המחלה, כמו בהרבה מקרים, התגלה במקרה (לא פני זמן רב) אחרי מלחמת העולם השנייה. רופא הולנדי שהתמחה בטיפול בילדים, שם לב שיש קשר מובהק בין העדר לחם (בגלל המחסור) לבין התמותה של הילדים מהמחלה, ירידה מרמה של 35% ל-0% בהתאמה. מנגד שם לב, שמתן לחם, מעלה בחזרה את שיעור התמותה.
בארה"ב מדווחים על חולה אחד מכל 133 אנשים. כלומר קצת פחות מאחוז ויש הסוברים שעמים שמוצאם "מאזור הקשת הפורייה", נושאים בתוכם את הגן למחלה באחוזים גבוהים יותר (הגזע השמי). אצל היהודים שיעור המחלה מגיע לתחום בין 1-1.5% מהאוכלוסיה ואף למעלה מזה.
שיעור הצרכנים אשר נמנע מגלוטן הולך וגדל עם השנים, עקב תשומת לב של הרופאים הקושרים מגוון מחלות לגלוטן, שיפור באמצעי אבחון וכן הגדלת המודעות ובעקבותיהן סדנאות לגמילה מגלוטן וסוכר.
מנגד רשתות המזון - עדיין לא הרימו את הכפפה בצורה רצינית. הן חושבות שלא כלכלי להשקיע באוכלוסיה כה קטנה. טעות גדולה בידן. צרכן אשר חולה בצליאק ואו נמצא בדיאטה ללא גלוטן, נדרש היום לעבור מסלול אחרון, תוך חיפוש אחרי המזון. הוקמו אתרי אינטרנט להזמנות, חנויות טבע - והמחירים פשוט יקרים, תוך ניצול מצוקת החולים ( "אשר סובלים פעמיים").
רשתות המזון - יכולות לקחת את הלימון ולהופכו ללימונדה. הן יכולות להקים מחלקות ייעודיות למוצרים ללא גלוטן, להקציב לנושא קניין מיוחד, אשר יצבור ידע וניסיון. הצרכנים יוקירו מאוד את הרשת, במיוחד אם המחירים יהיו סבירים ואם הרשת "תחשוב אחרת" היא תוכל אפילו להוזיל מאד את המוצרים האלה - וזה יקרין מיידית על תדמית הרשת באופן כללי ועל שאר המוצרים בפרט.
חולי הצליאק יכולים להיות "השגרירים הטובים" ביותר של הרשת, מבלי להשקיע עשרות מיליונים של שקלים בשנה על פרסום- מי יותר זול, מי יותר אמין וכו'. לקוחות אלה, כמובן שלא יפצלו את קניותיהם ושיעור הנאמנות שלהם יגדל וידביק את כל הסובבים אותם. לפעמים נדמה שמנהלי הרשתות שכחו את הנלמד באוניברסיטאות - איזהו הפרסום הכי יעיל ? - פרסום א.א.א או בעברית, אישה אחת אמרה ...
לרשת אין כל בעיה להוריד דרסטית את מחירי המוצרים האלה - לא תהייה לה כמעט ירידה ברווחיות, שכן שיעורם של החולים באוכלוסיה נמוך.
לאחרונה נקבעו תקנות חדשות, אשר מאפשרות הצטרפות ישראל, לשאר מדינות המערב, הקובעות סף מרבי חדש לגלוטן. תקנות אלה יאפשרו סימון מזון ללא גלוטן במקום 0, שהיה נהוג עד כה, ל-20 חלקיקים למיליון. דבר זה יאפשר כניסת עוד מוצרים למגוון.
נקווה שתקנות אלה מצד אחד והתחרות על ליבו של הצרכן, יביאו את הרשתות למסקנה שכדאי ושווה להשקיע בתחום זה ולייעד לו מחלקה ייעודית ולא מספר מדפים בפינה רחוקה בסופר.

הכותב משמש יועץ אסטרטגי לחברות בתחום מוצרי הצריכה,שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות המובילות בישראל.
תאריך:  01/03/2011   |   עודכן:  01/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעיית הצליאק - להפוך את הלימון ללימונדה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
מזה 13 שנה מעלה תיאטרון מלינקי ("קטנטן" ברוסית) בעברית הצגות משובחות בלבד. רחוק מקיטש ודאגה למלא קופות, עושה הלהקה מלאכת קודש. הצגת "איוב" על-פי יוזף רות, סופר אוסטרי-יהודי, היא בבחינת הישג בימתי ייחודי לשחקנים וליוצרים
דבורה צרויה
למסודרים שבינינו, התהליך ברור מאליו למי שבאופיו קיים הצורך להיפטר מחפצים ומניירת שאין בהם צורך    אולם מרבית האנשים דווקא נוטים לאגור והפרידה קשה עליהם... גם הכותבת לוקה בפגם זה
הלגה רקנטי
עור הפנים לא חייב להסגיר את גילך האמיתי    אפשר להוריד כמות נכבדה של שנים מגילך האמיתי, אם עושים את הדברים באופן מדעי    עם תוכנית טיפוח מובנית ומדויקת העור עובר דרך מספר שלבים - כאשר כל שלב בונה את הבסיס לשלב הבא ובאופן מבוקר ניתן להשיג תוצאות פעם אחר פעם
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: משרד ראש הממשלה שולח ידו כמעט בכל תחום אפשרי - תולדת נטייתו של נתניהו לזרוק הכל על ועדות בראשותו של גבאי
יובל לובנשטיין
הצבע הוא חלק מהתפאורה ומהאווירה הכללית, אך אין ספק שהוא משמעותי הן בלוגו של החברה והן באביזרים הנלווים למכירה. כיצד אנו נעזרים בצבע להעביר את המסרים שלנו לצרכן? מהי משמעות הצבע בעינינו? והאם התחושה שלנו לצבע היא מקומית או גלובלית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il