X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חוויה גדולה של בימוי נהדר [צילום: ליאון אלי]
גיבורים - קומדיה דרמטית על גמלאים בבי"ח צבאי
הצגה על שלושה חיילים מבוגרים השוהים בבית חולים צבאי, בה מתוארים חייהם המונוטוניים עם זכרונות מהעבר ועם תוכניות דמיוניות להווה ללא עתיד. נוגע ללב ומומלץ

ז'ראלד סיבלראס הנו דרמטורג ושחקן צרפתי. הוא כתב בשנת 2003 את המחזה "גיבורים".
המחזה מתרחש ב-1959 בבית חולים צבאי צרפתי בו שוהים שלושה חיילים ממלחמת העולם הראשונה. ההצגה הוגדרה כקומדיה, אם כי זאת בעצם דרמה המלווה בכאב והמתארת את חייהם של שלושת הגמלאים המבלים את חייהם המונוטוניים בזכרונות מהעבר, תוכניות דמיוניות להווה וללא עתיד.
המחזה הוצג בהצלחה בפריז וב-2005 הופיע בגרסה אנגלית בתרגומו ועיבודו של תום סטופארד וזכה להצלחה גדולה בעולם וכן לפרס לורנס אוליביה לקומדיה. השם הצרפתי הראשון שניתן למחזה היה "הרוח בעצי הצפצפה" אך הוחלף כדי להבדילו ממחזה אחר בשם קרוב לזה. רבים הם הקטעים הליריים והפיוטיים שבמחזה.
שלושת גיבורי המחזה הנם אנשים מבוגרים והם חייבים להעסיק את עצמם במשהו. הם רוקמים תוכניות לצאת מבית החולים, בו הם רואים משהו כבית סוהר, אל המרחבים, אל עולמות רחוקים - הודו סין או עצי הצפצפה הנראים מהמרפסת שלהם.
לכל אחד משלושתם או פגם גופני או אותות של זיקנה, סניליות או מחלה. אתה צוחק ממעשיהם אך אם עברת גיל מסוים ליבך נצבט במחשבה שגם אתה עלול להגיע למצבם אי פעם. זאת קומדיה אנושית מאוד שלא גורמת לך לצחוק בקול רם אך אתה מחייך, מרחם, משתתף בחוויותיהם של הדמויות ומתיחס אליהם בחיבה, בסימפטיה. חייהם בבית החולים משעממים. הם דוקרים בחביבות אחד את השני , מעליבים איש את רעהו וכך באפס מעשה מבלים את שארית חייהם.
גוסטב - יוסי פולק שגם ביים את המחזה, מדמיין לעצמו שהנו ממשפחה אריסטוקרטית. מתנשא במקצת, דמיונו מפותח. אינו בוחר ומבחין בין אמת לשקר ויש בדבריו ערבוב בין הדמיון למציאות. הוא יוצר טיפוס נפלא של "משוגע רשמי" סנילי הרוצה לנסוע להודו סין וכאשר שואלים אותו מה יעשה שם עונה בפשטות ובהגיון "אז מה אני עושה פה". בשבילו ובשביל חבריו הודו סין ופיקניק זה אותו דבר.
פרנאנד-ספי ריבלין יש לו "חצי פגז בראש". מתעלף כל כמה דקות ואומר משפט זהה כאשר מתעורר "לתקוף מאחור המפקד". ידו רועדת, ראשו חבוש, רצה להתחיל עם בחורה אך לא היה לו זמן כי הוא מתעלף כל 5 דקות ואינו יודע היכן יפול.משחקו מעולה.
רנה-אהרון אלמוג "צולע כמו דחליל" הוא החכם מכולם, המציאותי מכולם, הפיקח מכולם. יודע ומתמצא בכל. הוא מוצא ענין בבית ספר לבנות בנות 12-13 שרואה מחלונו. אין זה משנה לו שבגילו אין מה לדבר על נשים כי בישבילו ובשביל חבריו הם כבר "פאסה". הוא מגלם את תפקידו בצורה מעולה בשקט ותבונה.
משחק שלושתם כאמור טוב מאוד, מרגש, מסוגנן להפליא עם הקפדה על כל צעד ועל כל אמירה. הבימוי של פולק טוב מאוד, קיצבי ביותר, מלווה בתנועות מבדרות של השחקנים המשמשות רגעי מרגוע עליזים בחייהם החדגווניים בבית החולים. עיצב את התפאורה היפה - ארז יניב-עננים, שמיים, עץ יבש ופסל של כלב.ערך את המוזיקה המתאימה דורי פרנס שגם תרגם את המחזה. לתלבושות אחראי אורן דר ולתאורה עדי שימרוני.
לראות או לא לראות: חוויה גדולה של בימוי נהדר, משחק מעולה והמלצה חמה לראות את ההצגה.

משחק מעולה [צילום: ליאון אלי]
נוגע ללב [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  06/03/2011   |   עודכן:  06/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף (ספי) ריבלין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גיבורים - קומדיה דרמטית על גמלאים בבי"ח צבאי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פזית רבינא
לאחר מאבק משפטי מול שלטונות בריטניה, הגיע לידי מרים באומל, אמו של החייל הנעדר זכריה באומל, מכתבו של הקולונל אדריאן פק שבו מדווח הקולונל על הימצאות גופת חייל על טנק שהובא לדמשק מיד אחר הקרב. הדיווח מצטלב עם פרסום התמונה ששחררה עמותת 'לחופש נולד'
יובל לובשנטיין
המגבת שימושית כיום בכל בית, אך היא הגיעה אחרי חבריה השטיח, המצעים והשמיכה. איך נולדה המגבת? מי המציא אותה? מה היו מנהגי ההיגיינה בתקופה הקדומה? מתי נמצאו עדויות ראשונות לקיומן של מגבות? וכיצד ניתן לבחון את כושר הספיגה של המגבת?
איתמר מור
איילת גורדון ניהלה בעצמה מבצע חשאי בכפר ערבי לאיתור עשרות עגלים שנגנבו ממנה. קובי צרפתי מבלה לילות במארבים כדי להגן על עדר העזים שלו. גבי עמירם פעל נגד חדירות לשטחי מרעה, ומצא נחש צפע על מושב הנהג במכוניתו. והמשטרה? היא מחכה שהבוקרים והרועים היהודים של הגליל יעשו את העבודה במקומה
יהודה יפרח
לחבר הכנסת יריב לוין יש חזון פוליטי ולאומי מאוד ברור. הוא מבקש להפריד רשויות - להעצים את כוחה של הרשות המחוקקת ולהחזיר את בית המשפט למקום שבו היה לפני המהפכה החוקתית של אהרן ברק. אבל בעידן שבו שלטון החוק הוא שלטון השופט הדרך לא קלה, בייחוד כאשר החברים מהסיעה לא תמיד משתפים פעולה
אלעזר לוין
גינדי, חדיף, שרבט, ס. נופי וותיקים אחרים חזרו לזירה ורכשו מגרשים לכ-1,100 דירות    פרשקובסקי לבדו בונה עוד 1,200    אבל הקבלן הוותיק מזהיר: "בחודשים האחרונים מורגשת האטה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il