X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
עליית מחירי הכותנה מטרידה בייחוד את העוסקים בענף ההלבשה והיא תבוא לידי ביטוי בעונת החורף הבאה וגם - מה הקשר בין בקבוקי שתייה לתעשיית השטיחים וההלבשה? כמה בקבוקי פלסטיק נדרשים כדי לייצר מעיל פליז ומה מיוחד בסיבי הפוליאסטר?
▪  ▪  ▪
צפי לשינוי בהרכב הבד והאריג

בימים האחרונים, עדים אנו לעלייה תלולה במחיר הכותנה, אשר תגרור אחריה לעלייה במחירי ההלבשה, המצעים, המגבות ולשאר מוצרי הבד.
אין ספק שעלייה זו במחירי ההלבשה מטרידה רבות את העוסקים בענף, במיוחד לאור "החורף החם" ולמכירת החיסול המואצת של פרטי החורף.
העובדה שפרטי הקיץ תמיד זולים מהחורף (פחות בד), וכן לעובדה שההזמנות בוצעו לפני מספר חודשים, יסייעו למעבר קל יותר על-אף העלייה במחירי הסחורה.
נראה שעיקר בעיית המחיר תבוא לידי ביטוי בסתיו/חורף הבא ולכן לא תמיד מובנת "הפאניקה" ומכירת החיסול הנוכחית, שכן עלות המוצרים רק בעלייה ובסך הכול ניתן להרוויח על המלאי, ולבטח על מוצרי הבייסיק, סכום כסף לא מבוטל.
הידעתם?
1) בקבוקי שתייה אשר נאספים וממוחזרים, משמשים גם לייצור סיבי פוליאסטר, חומר אשר ממנו מייצרים בין השאר גם שמיכות פליז, כריות שינה,חומר מילוי למעילים ולשקי שינה סיבים לתעשיית השטיחים וההלבשה?. בישראל נזרקים לאשפה כ-600 מיליון בקבוקי 1.5 ליטר ו-300 מיליון בקבוקי פלסטיק קטנים בשנה. שיעור המיחזור בתחום עומד על כ-15%.
2) על-מנת לייצר מעיל פליז נדרשים 10 בקבוקי פלסטיק גדולים!
3) סיבי הפוליאסטר נקראים גם "דקרון". זהו חומר אלסטי שאינו סופח מים ועמיד בפני כימיקלים.
4) עולם הסיבים הוא רחב וישנם בו סוגים שונים של סיבים ואיכויות.בשם הולופייבר נקרא הסיב אשר יש לו חלל אחד ובשם הולופיל נקרא הסיב שפותח על-ידי חברת דופונט האמריקנית, אשר לו כושר בידוד תרמי גבוה יותר, מאחר שיש לו 4 חללים בחתך הסיב.
שיעור הפלסטיק באשפה הביתית בישראל מגיע לכ-30% בנפח וקיים בארץ גידול מתמיד בצריכת משקאות קלים מדי שנה. אוכלוסיית העולם גדלה, הן בשל הריבוי הטבעי והן בשל עלייה בתוחלת החיים, לצד עלייה במחירי הסחורות בכלל והכותנה בפרט, דבר שיביא כנראה לשינוי בהרכב הבד והאריג שאנו לובשים. המיחזור הפסיק להיות טרנד של "הירוקים" והופך להיות צורך, אשר כנראה "יכפה עלינו" אם נרצה זאת או לא.

הכותב משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה. שימש בעבר בתפקידי ניהול בכירים ברשתות הום סנטר ושופרסל.
תאריך:  09/03/2011   |   עודכן:  09/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים: מחיר הכותנה ובקבוק הפלסטיק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורן פרסיקו
כתבים ערבים בתקשורת העברית "משתלבים במבנה היחסים הקיים בלי לערער עליו כדי לשמור על משרתם" ו"מפנימים את הדיכוי הנהוג כלפיהם", נטען במחקר חדש של מרכז אעלאם. "שטויות", מגיב כתב ערבי
חגית ריטרמן
ספר שנכתב לילדים אינו חי לבדו. לילדים יש דמיון עשיר, אבל אין להם ניסיון חיים רב. לכן, האיור נלווה למילים ומבאר אותן, מעניק נופך ויזואלי. כשמבקשים מילד לחשוב על ספר ילדים שהוא מכיר, תמיד יעלו בדעתו שני דברים: התוכן ושותפו - האיור. כך שמבחינתנו, ילדי ישראל משנות ה-70 ואילך, איל הייתה שותפה של רות לעיצוב תפאורת ילדותנו
איתמר לוין
נשיאת בית משפט השלום בירושלים, שולמית דותן, דורשת מיתר השופטים להיות יעילים ולעמוד בזמנים. אלא שהיא עצמה לא בדיוק נותנת דוגמה חיובית. המדור המתין באולמה לשווא 25 דקות, עד שהחליטה לקיים בכלל דיון בלשכה
איתמר לוין
מסמך המוצע למכירה מלמד, שתוצאות הבחירות לכנסת השנייה נחשבו לסוד צבאי ופרסומן חייב אישור מוקדם של הצנזורה    שני מסמכים נוספים מגלים שבעיות תעסוקת מבוגרים והמצב הכספי של המוסדות האקדמיים, העסיקו את ראשי המדינה כבר בשנות ה-50
ד"ר להבית אקרמן
לקיתם במחלת עור כמו פסוריאזיס, סבוראה או אטופיק דרמטיטיס? יש מצב שאתם פשוט לחוצים מדי, והלחץ הזה הוא שגרם להתפרצות מחלות חדשות או עורר מחלות רדומות    הטיפול המונע הוא קודם כל להירגע    ואם כבר לקיתם במחלה - טיפול תרופתי, תזונה בריאה, אומגה 3 ושימת לב גם למקור הלחץ - כל אלה ירגיעו אתכם וגם יעניקו לעור שלכם הקלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il